uprawnienia na lodzie motorowe
#1 OFFLINE
Napisano 25 luty 2007 - 00:08
chcialem sie dowiediedziec jakie potrzebne sa warunki na uprawnienia na lodzie motorowe w polsce obowiazoja .
dlugosc lodzi moc sdilnika i czy sa akceptowane uprawnienia z innych krai
#2 OFFLINE
Napisano 25 luty 2007 - 12:44
Do mocy 6,6 KM nie potrzbujesz mieć patentu ternika motorowodnego. Będąc obywatelem innego państwa możesz posługiwać się uprawnieniami wydanymi poza granicami kraju, w przeciwnym razie masz obowiązek zdać egzamin i uzyskać stosowny patent w RP.
Pozdrawiam,
P.
§ 14
1. Patent sternika motorowodnego uprawnia do:
a) prowadzenia jachtów motorowych z silnikiem o pojemności do 1000 cm3 po wodach śródlądowych bez ograniczeń, jednakże do osiągnięcia 16 roku życia pod nadzorem i za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych,
prowadzenia jachtów motorowych, określonych w pkt. 1, w regatach i na treningu pod nadzorem, po wodach morskich.
2. Przepis §6 ust.3 stosuje siÄ™ do prowadzenia jachtów motorowych pod nadzorem z tym, że osobÄ… prowadzÄ…cÄ… nadzór musi być co najmniej starszy sternik motorowodny.
§ 15
Patent starszego sternika motorowodnego uprawnia do:
a) prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych,
prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 24 m po morskich wodach wewnętrznych i w żegludze po wodach morskich do 20 Mm od brzegu.
§ 16
Patent morskiego sternika motorowodnego uprawnia do:
a) prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych,
prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 24 m po wodach morskich.
§ 17
Patent kapitana motorowodnego uprawnia do prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych i morskich bez ograniczeń.
§ 18
Patent motorzysty motorowodnego uprawnia do:
a) pełnienia funkcji kierownika maszyn na jachtach motorowych z silnikami o mocy do 184 kW (odpowiednio 250 KM),
pełnienia funkcji pomocnika kierownika maszyn na jachtach motorowych z silnikami o mocy do 441 kW (odpowiednio 600 KM).
§ 19
Patent mechanika motorowodnego uprawnia do:
a) pełnienia funkcji kierownika maszyn na jachtach motorowych z silnikami o mocy do 441 kW (odpowiednio 600 KM),
pełnienia funkcji pomocnika kierownika maszyn na jachtach motorowych z silnikami o mocy powyżej 441 kW (odpowiednio 600 KM),
c) pełnienia funkcji kierownika maszyn na jachtach motorowych z silnikami o mocy powyżej 441 kW (odpowiednio 600 KM), po wykazaniu się stażem co najmniej 600 godzin pływania na jachtach motorowych z silnikami o mocy 184 - 441 kW (odpowiednio 250 - 600 KM).
§ 20
1. Warunkiem uzyskania patentu sternika motorowodnego jest:
a) ukończenie 12 roku życia,
odbycie kursu szkoleniowego.
2. Warunkiem uzyskania patentu starszego sternika motorowodnego jest:
a) ukończenie 18 roku życia,
posiadanie patentu sternika motorowodnego co najmniej przez 1 rok,
c) zaliczenie stażu 200 godzin pływania albo odbycia kursu szkoleniowego.
3. Warunkiem uzyskania patentu morskiego sternika motorowodnego jest:
a) ukończenie 18 roku życia,
posiadanie patentu starszego sternika motorowodnego,
c) zaliczenie stażu 600 godzin w przynajmniej 3 rejsach morskich, w tym jeden z rejsów musi się odbyć po wodach pływowych o skoku pływu powyżej 1,5 m.
4. Warunkiem uzyskania patentu kapitana motorowodnego jest:
a) posiadanie patentu morskiego sternika motorowodnego,
zaliczenie stażu 800 godzin w co najmniej 2 rejsach morskich, po uzyskaniu patentu morskiego sternika motorowodnego, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnie.
5. Warunkiem uzyskania patentu motorzysty motorowodnego jest::
a) posiadanie patentu sternika motorowodnego,
zaliczenie stażu 200 godzin w obsłudze silnika o mocy nie mniejszej niż 36,8 kW (odpowiednio 50 KM).
6. Warunkiem uzyskania patentu mechanika motorowodnego jest:
a) posiadanie patentu motorzysty motorowodnego,
zaliczenie stażu 200 godzin w obsłudze silnika o mocy nie mniejszej niż 73,6 kW (odpowiednio 100 KM).
#3 OFFLINE
Napisano 25 luty 2007 - 14:47
Czy ktos z zagladajacych tutaj pokusil sie o ubieganie sie o patenty od sternika motorowodnego wzwyz (st. sternik, morski sternik)?
Wiadomo, ze podstawa jest ukonczenie kursu...ale ciekawia mnie tez jak wyglada czesc praktyczna takiego kursu (zaliczenie stażu 600 godzin w przynajmniej 3 rejsach morskich, w tym jeden z rejsów musi się odbyć po wodach pływowych o skoku pływu
powyżej 1,5 m.)
Gumo
#4 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 08:06
Poczytaj sobie fragment Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie uprawiania żeglarstwa z dnia 12.09.1997 roku.
Nieaktualne już..
Ponizej masz skan/wyciÄ…g z aktualnego rozporzÄ…dzenia.
Załączone pliki
#5 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 10:21
#6 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 11:23
Poczytaj sobie fragment Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie uprawiania żeglarstwa z dnia 12.09.1997 roku.
[/quote]
Nieaktualne już..
Ponizej masz skan/wyciÄ…g z aktualnego rozporzÄ…dzenia.
[/quote]
Dzięki za aktualne dane.
P.
#7 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 11:37
#8 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 11:49
Jaki tam egzamin, pogadanka raczej....gorszy jest kurs bo musisz iles tam razy byc, co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu....pamietam ze ze 2 razy bylem...
Jednak uwazam, ze pomysl nie jest glupi, zwlaszzca dla poczatkujacych motorowodniakow...taki kurs pozwoli ograniczyc motanie sie...
Gumo
#9 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 11:50
Niedługo na wkręcane śrubki śrubokrętem o rączce ponad 5 cm trzeba będzie kurs i dwa egzaminy
Juz jest potrzebny ... no prawie już , szykuja ustawe ...
Ciekawy kraj ...
#10 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 12:58
#11 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 13:09
A może któryś z kolegów ma jakieś info gdzie można taki egzamin zdać.?? Nie ukrywam ,że najbardziej cieszyła by mnie jakaś lokalizacja na Warmi ewentualnie Mazurach. Bo ceny zapewne różnią się w różnych rejonach naszego kraju.
http://www.pzmwinw.pl/gdzie.htm
Cena z egzaminem w granicach 600 PLN za sternika..
#12 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 13:53
#13 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 20:52
W/w cena jest dosc, bym powiedzial, szokujaca jak na to, co ten kurs daje..
Gumo
#14 OFFLINE
Napisano 26 luty 2007 - 21:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych