Nie chciałbym swoim wpisem rozpętać kolejnej gównoburzy ale od kilku dni nurtuje mnie temat co się stanie z silnikiem zasilanym 12V kiedy podamy mu trochę więcej, np. 20/22V.
Dlaczego akurat tyle? Bo akurat tyle mają dwa akumulatory w których padło po jednej celi. W pozostałych celach przyzwoita gęstość elektrolitu na poziomie 1,28/1,33. Szkoda mi się pozbywać 105Ah i 95Ah. Tyle tylko, że na prądzie znam się na tyle żeby wiedzieć czy jest czy akurat nie ma. Dwa przewody jest ok a trzeci to już chyba ktoś na zapas albo przez pomyłkę do wiązki włożył.
Jeżeli któryś z kolegów ma solidne podstawy (praktyczno/teoretyczne) i spróbuje przekonać mnie to będę wdzięczny.
Próby płukania celi nic nie wniosły. Zarówno elektrolit jak i woda destylowana użyta do płukania były czyste i klarowne. Bez osadów, paprochów, itp.
Zmiana jaką zauważyłem, to jest zdecydowane przyspieszenie obrotów silnika.
Użytkownik Paprykarz edytował ten post 25 marzec 2021 - 18:22