Niestety uległ na chwilę zanurzeniu w wodzie. Przez jakieś 20 min chodził głośniej po czy było prawie OK. Wróciłem w nocy i nie było czasu na przegląd. Na drugi dzień na sucho chodził ok więc pojechał na ryby. No i problem, okazuje się iż pod obciążeniem (woblery powierzchniowe)chodzi jak ruska betoniarka a siła wymagana jakbym ciągnąłm cegłe. Bez obciążenia (przynety) prawie OK (trochę bardziej czuć przekładnię).
Czy problem z wiekszym oporem pod obciążeniem to przekładnia główna czy raczej łożysko oporowe. Z kąd bierze się większy/duży opór przy kręceniu pod obciążeniem(pzrynętą), a bez obciążenia OK. To że czuć bardziej główną przekałdnię to pójdzie do przesmarowania - ale czy to wszystko. Pytam też dla tego iż mam inny, który też bez obiążenia OK a przy nawet niewielkim woblerku stawia duże opory ciążenia (czarnuch 1000 z konkurencji) a jest niedawno po smarowaniu i bez wodowania.
Daiwa tournament X 2500 iA i woda.
Started By
jabr
, 20 lip 2012 08:50
6 odpowiedzi w tym temacie
#1 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2012 - 08:50
#2 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2012 - 19:30
Żadne to pójdzie do przesmarowania tylko bierz się Pan szybciutko do roboty... Rozbieranko, czyszczonko, wycieranko, smarowanko i składanko, i to RRRRRRAZ!!!
#3 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2012 - 21:32
Czekałem aż dzieciarnia pójdzie spać. Ale nie daleko zaszedłem - nie wiem kiedy był ostatnio smarowany/rozkręcany (ponoć świeżo po - wyjdzie jak go rozkręcę)ale problem z zapieczoną śrubką blokującą nakrętkę od rotora - śrubokręt był spasowany ale niestety przekręciłem gniazdko dla śrubokręta - będę musiał naciąć nowy - ale to hałasy - muszę poczekać do jutra, po pracy. Przy okazji okazało się że woda dalej jest w mechanizmach - aż się wylała.
#4 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2012 - 23:43
To odkręć chociaż dupkę i ustaw tak żeby cała woda spłynęła...
#5 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2012 - 07:02
Rozbieranie zacząłem od dupki aby zobaczyć czy jest jescze woda. Co sie dało to wycząsłem i odsączyłem chusteczkami.
Pytanko - czy rozbierać hamulec oporowy. czy zająć się tylko elementami w korpusie. Pytam bo mam uraz po shimano - pierwsze nauki - jak się rozsypało to nie mogłem się doliczyć części i je poskładać .
Dzięki za wparcie.
Pytanko - czy rozbierać hamulec oporowy. czy zająć się tylko elementami w korpusie. Pytam bo mam uraz po shimano - pierwsze nauki - jak się rozsypało to nie mogłem się doliczyć części i je poskładać .
Dzięki za wparcie.
#6 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2012 - 07:45
Trza rozebrać wszystko jak leci...
O oporówkę w daiwkach się nie martw, jednoczęściowa, nic się nie rozleci.. Maszyny proste jak cepy i pewnie mile Pana zaskoczy ilość wszystkich części (tak ze dwa razy mniej niż w shimankach)..
O oporówkę w daiwkach się nie martw, jednoczęściowa, nic się nie rozleci.. Maszyny proste jak cepy i pewnie mile Pana zaskoczy ilość wszystkich części (tak ze dwa razy mniej niż w shimankach)..
#7 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2012 - 19:26
Umyty, posmarowany i skręcony -nawet nie została żadna część
Pierwsze pokręcenia i nie chodzi tak jak wcześniej - sądzę że jeszcze czuć smar - jak się wyrobi powinno być lepiej. Może dałem za dużo smaru (ten czerwony z forum). Przy okazji porównywałem z Team X czyli praktycznie odpowiednikiem - już wiem czego brakuje mi i w jednym i drugim - w sumie drobiazgi (schematy potwierdzają). Będę szukał na forum i u mefisto. Dzięki za pomoc.
Jeszcze pytanie to wcześniejsze, co zrobić z czarnuchem 1000 Super X GT Shimano u którego wzrasta opór kręcenia tym bardziej im większy opór w wodzie stawia przynęta. Mam stary 1000 super Aero GT - wyjechana przekładnia - ale tego problemu nie ma. Gdzie szukać przyczyny ?
Pierwsze pokręcenia i nie chodzi tak jak wcześniej - sądzę że jeszcze czuć smar - jak się wyrobi powinno być lepiej. Może dałem za dużo smaru (ten czerwony z forum). Przy okazji porównywałem z Team X czyli praktycznie odpowiednikiem - już wiem czego brakuje mi i w jednym i drugim - w sumie drobiazgi (schematy potwierdzają). Będę szukał na forum i u mefisto. Dzięki za pomoc.
Jeszcze pytanie to wcześniejsze, co zrobić z czarnuchem 1000 Super X GT Shimano u którego wzrasta opór kręcenia tym bardziej im większy opór w wodzie stawia przynęta. Mam stary 1000 super Aero GT - wyjechana przekładnia - ale tego problemu nie ma. Gdzie szukać przyczyny ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych