Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury 2T 25 2003R


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 23 czerwiec 2021 - 14:30

Witam wszystkich,
Chcialem zapytac o opinie na temat tych silników. Udało mi się kupić model z 2003r w okazyjnej cenie od znajomego u ktorego stał nieuzywany od dawna. Zapalil za 3 razem po tej przerwie. Czy ktos ma jakies informacje lub doswiadczenie z tymi silnikami?

Z gory dziekuje

#2 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 23 czerwiec 2021 - 20:39

A co byś chciał wiedzieć? Kupiłeś silnik, ściągnij sobie z sieci service manual i tak: zmierz ciśnienie na cylindrach, wymień wszystkie filtry i oleje, wymień świece, sprawdz chłodzenie, jak słabe wymień wirnik, sprawdz pasek, zdejmij śrube i sprawdz uszczelnienie czy nie cieknie. Jak teraz zadbasz a ciśnienie jest w normie lub delikatnie poniżej, ale takie same na obu cylindrach, to lata pływania w spokoju. Tylko zrób co napisałem, możesz na zamiennikach, ale wymień wszystko eksploatacyjne.

#3 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 23 czerwiec 2021 - 21:58

W zasadzie chcialem uslyszec opinie ludzi, ktorzy uzywali takiego modelu. Dzieki za informacje, biore sie do roboty w takim razie. Dam znac jak poszlo

#4 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 23 czerwiec 2021 - 22:23

Czegoś tu nie rozumiem, kupiłeś silnik i teraz pytasz czy to dobry model? To jak wejść na plaży do wody i pytać ludzi po drodze czy ta woda dla nich zimna czy ciepła, czysta czy brudna. Kupiłeś. Zadbasz będziesz zadowolony. Zaraz ktoś Ci napisze, że miał taki sam i pływał nim 20 lat, będziesz zadowolony? Pewnie tak, ale jeśli w ostatnim zdaniu by napisał że sprzedał Twojemu koledze tuż po przytarciu, to już wesoło by nie było. Inny by napisał, że jemu padł po kwartale i co? Kiepsko, ale jak by dopisał, że po zakupie nic z nim nie zrobił tylko lał źle zmieszane paliwo to zmieniło by obraz. Mercury to uznana firma, w tym roczniku był chyba jeszcze czołg uciągowy tzw. Bigfoot, ważył około 95 kg. Reasumując, jeżeli zrobisz mu pełen przegląd i serwis, to pominiesz 95% awarii, jeżeli pasuje do Twojej łódki mocą i wagą, to będziesz zadowolony. Mi w mercury z tych roczników nie pasowały jedynie biegi w manetce, nie pamiętam czy Twój model to ma. Mi to przeszkadzało, bo nie można było sobie na luzie pogazować silnika.

#5 OFFLINE   Bolesław

Bolesław

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 552 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 23 czerwiec 2021 - 23:36

Czegoś tu nie rozumiem, kupiłeś silnik i teraz pytasz czy to dobry model? To jak wejść na plaży do wody i pytać ludzi po drodze czy ta woda dla nich zimna czy ciepła, czysta czy brudna. Kupiłeś. Zadbasz będziesz zadowolony. Zaraz ktoś Ci napisze, że miał taki sam i pływał nim 20 lat, będziesz zadowolony? Pewnie tak, ale jeśli w ostatnim zdaniu by napisał że sprzedał Twojemu koledze tuż po przytarciu, to już wesoło by nie było. Inny by napisał, że jemu padł po kwartale i co? Kiepsko, ale jak by dopisał, że po zakupie nic z nim nie zrobił tylko lał źle zmieszane paliwo to zmieniło by obraz. Mercury to uznana firma, w tym roczniku był chyba jeszcze czołg uciągowy tzw. Bigfoot, ważył około 95 kg. Reasumując, jeżeli zrobisz mu pełen przegląd i serwis, to pominiesz 95% awarii, jeżeli pasuje do Twojej łódki mocą i wagą, to będziesz zadowolony. Mi w mercury z tych roczników nie pasowały jedynie biegi w manetce, nie pamiętam czy Twój model to ma. Mi to przeszkadzało, bo nie można było sobie na luzie pogazować silnika.


Taki trochę mądry jesteś, a trochę cfany w tym radzeniu koledze.. 😇😁 Pasek w dwusuwie i 90kg wagi przy 25ps ? Ok... Błysk Janusza..😇👍

#6 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 24 czerwiec 2021 - 07:18

Ja mam taki silnik 2000 roku stoi sobie w garazu juz na emeryturze nigdy nie mialem z nim problemow zreszta jak z zadnym mercury filtrow procz paliwowego nie ma na zime zdus go fog oil i po sprawie cisnienie powinienles miec Okaloosa 120 psi nie wiem ile to jest w kilogramach bo chyba w europie podawane jest w kg

#7 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 24 czerwiec 2021 - 07:19

Ja mam taki silnik 2000 roku stoi sobie w garazu juz na emeryturze nigdy nie mialem z nim problemow zreszta jak z zadnym mercury filtrow procz paliwowego nie ma na zime zdus go fog oil i po sprawie cisnienie powinienles miec Okaloosa 120 psi nie wiem ile to jest w kilogramach bo chyba w europie podawane jest w kg

#8 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 648 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 24 czerwiec 2021 - 12:02

Bolesław, oczywiście masz prawie racje, zasugerowałem się rokiem w tym roku był już 4t mercury bigfoot 25ps i ważył 95kg!
Oczywiście podtrzymuje, że wymienić trzeba całą eksploatacje, ciśnienie to sprawa drugorzędna, jak już silnik w garażu. Resztę jak sprawdzi i wymieni to jeszcze dwa oceany przeplynie.

#9 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 05 lipiec 2021 - 08:38

Dobrze Panowie wiec kompresja powinna byc na poziomie 9 a jest 6 czy to bardzo zle? Reszta wyglada ok, wymienilem olej w spodzinie, swiece i bede narazie plywal a na nastepny sezon jak sytuacja na rynku silnikow wroci do normy(mam nadzieje, ze wroci) to kupie cos nowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 05 lipiec 2021 - 08:54

Dobrze Panowie wiec kompresja powinna byc na poziomie 9 a jest 6 czy to bardzo zle? Reszta wyglada ok, wymienilem olej w spodzinie, swiece i bede narazie plywal a na nastepny sezon jak sytuacja na rynku silnikow wroci do normy(mam nadzieje, ze wroci) to kupie cos nowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


6bar/atm to już słabo , ważne żeby dobrze pomiar wykonać przepustnica otwarta na max i dobry ciśnieniomierz. Zdrowe silniki mają dla 2t od 9 bar w górę( tu też są różnice specyficzne dla modelu) , dla 4t od 10bar w górę

#11 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 05 lipiec 2021 - 08:59

Dobrze Panowie wiec kompresja powinna byc na poziomie 9 a jest 6 czy to bardzo zle? 

 

 

6 atmosfer to graniczna wartość dolnego zakresu kiedy jeszcze jako tako pracuje silnik 2T. Jeśli chcesz go eksploatować x lat to będziesz musiał to poprawić / naprawić. Nieraz wymiana samych pierścieni poprawia nieco kompresję silnika 2T, choć najlepiej zrobić od razu wszystko co go boli i wyjdzie po rozebraniu. Wtedy silnik dostanie drugie życie. 



#12 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 05 lipiec 2021 - 09:03

Silnik 2t 2003r - gosc ktory serwisuje sikniki cale zycie mowil, ze powinno byc 7-9 w tym modelu to znaczylo by ze jest bardzo dobrze. 6 twierdzi, ze szalu nie ma ale po prostu zakladac i jezdzic. Silnik ma przeplywac sezon- dwa. Kupilismy go baardzo tanio wiec nie ma dramatu. Bede tu informowal ile przetrwal silnik z konpresja na poziomie 6 bo bedzie plywal bardzo duzo wiec da to oglad w praktyce to znaczy spadek 30%. Gosc tez mowi, ze z uwagi na to, ze te stare silniki byly produkowane z lepszych materialow jest szansa ze poplywa jeszcze pare lat. Macie jakies doswiadczenie praktyczne z plywaniem na silnikach z mniejsza kompresja?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#13 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 05 lipiec 2021 - 09:05

6 atmosfer to graniczna wartość dolnego zakresu kiedy jeszcze jako tako pracuje silnik 2T. Jeśli chcesz go eksploatować x lat to będziesz musiał to poprawić / naprawić. Nieraz wymiana samych pierścieni poprawia nieco kompresję silnika 2T, choć najlepiej zrobić od razu wszystko co go boli i wyjdzie po rozebraniu. Wtedy silnik dostanie drugie życie.


Hmmm a powiedz czy jestes w stanie wycenic mu cene drugiego zycia ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#14 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 05 lipiec 2021 - 09:21

Hmmm a powiedz czy jestes w stanie wycenic mu cene drugiego zycia ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Absolutnie nie znam cen części i serwisu. Ale wszystko zależy też co tam trzeba wymienić, czy może jeszcze dojdzie szlif cylindrów. Jeśli zrobisz to we własnym zakresie zlecając niezbędne czynności jak np. ewentualny szlif pewnie nie będzie to jakieś kosmicznie drogie. Ale jak zawieziesz go do serwisu na kompleksowy remont, to najpierw się dowiedz czy chcesz na pewno to udźwignąć finansowo. 



#15 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 05 lipiec 2021 - 09:24

Absolutnie nie znam cen części i serwisu. Ale wszystko zależy też co tam trzeba wymienić, czy może jeszcze dojdzie szlif cylindrów. Jeśli zrobisz to we własnym zakresie zlecając niezbędne czynności jak np. ewentualny szlif pewnie nie będzie to jakieś kosmicznie drogie. Ale jak zawieziesz go do serwisu na kompleksowy remont, to najpierw się dowiedz czy chcesz na pewno to udźwignąć finansowo.


Dam znac wieczorem jaka cena za czesci, robocizne itd. Posprawdzam wszystko


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#16 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 06 lipiec 2021 - 05:47

Na stole mam taki.
Dolny cylinder szlak trafił. Tłok zjedzony.przed uszkodzeniem też chodził na ostatnich siłach z6 bar.ale chodził.
Używana główka z kompresja 9 udało się dopasować z modelu Blu band.

#17 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 06 lipiec 2021 - 05:50

Co do szlifu. To w Polsce slabo z tym szlifem. Tam nie ma tulei tylko mercasil.i culindrr jest ślepy.

#18 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 495 postów

Napisano 06 lipiec 2021 - 06:05

Chodzi Ci o nicasil? W motocyklach crossowych regenerują, tylko tam głowice ściągane

#19 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 06 lipiec 2021 - 07:50

Co do szlifu. To w Polsce slabo z tym szlifem. Tam nie ma tulei tylko mercasil.i culindrr jest ślepy.

 

Czyli jednorazówka mówiąc to prostymi słowami.

 

@Bartek1989
 
Nie jestem znawcą nowych technologii budowania jednorazowych silników. Ja preferuję starsze mechanizmy które daje się regenerować / naprawić i używać dekadami.
 
Ale można wyczytać, że Mercasil nie jest powłoką jak Nicasil. Mercasil to aluminium o wysokiej zawartości krzemu na całej długości. W zasadzie nie ma nawet narzędzi za bardzo żeby to obrobić - czyli regenerować. Kupujesz, zużywasz, kupujesz kolejne. Tak ma to z założenia działać, czyli nie masz naprawiać za 100 dolców tylko kupić nowe za 1000 dolców. Jak ze wszystkim dzisiaj.Ty masz dobrze bo masz nowe, oni mają dobrze bo mają kasę i wszyscy są zadowoleni :).  


#20 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 06 lipiec 2021 - 13:24

Ten merkasil obrabiają głowicami diamentowymi. Merkury ma nadmiary. W Polsce słyszałem że ktoś podejmował się robienia.
Wiseco ma tłoki normalne do tego ale tulejowac trzeba, ale ścianka zostaje cienka