Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury 2T 25 2003R


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 369 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 06 lipiec 2021 - 14:24

Czytałem z czystej ciekawości, że w US też były jakieś próby regeneracji. Jednak koszt narzędzi diamentowych to koszt około 1000 zielonych, i najtaniej i najrozsądniej wychodzi zakup nowego bloku. Kto przy zdrowych zmysłach będzie za to płacił, aby zregenerować 20 letni blok znikomej wartości narzędziami diamentowymi za sporą kasę ?. Założenie było z góry wiadome - jednorazówka. Fajnie też, że o tym napisałeś. Ktoś to może kiedyś przeczyta zanim kupi i będzie wiedział przynajmniej żeby jednak  nie kupować.



#22 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 07 lipiec 2021 - 20:45

Zamysł był taki by odprowadzać ciepło.
Wogole to te Merkury 2t to specyficzna konstrukcja.szczegolnie elektryka

#23 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 07 lipiec 2021 - 23:02

Dobra wiec obdzwonilem znawcow silnikow. Wszyscy powiedzieli - nie oplaca sie i nie podejmuja sie regenerowania mercurego. Powiedzieli jezdzic do konca zywota a w przyszlosci yamaha ew suzuki. Mowia, ze do yamahy jest bardzo duzo czesci, sprawdzone dobre konstrukcje. Jak nie ma budzetu na nowa to warto szukac starszych a nawet uszkodzonych do remontu.

Silnik po pelnym serwisie w sierpniu zaczyna byc orany, male testy w polsce a nastepnie 3 tygodnie w szwecji. Moge zdac relacje jak sie spisal oraz relacjonowac zywot jego.

Bedzie plywal na crescencie 434


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#24 ONLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 495 postów

Napisano 08 lipiec 2021 - 12:58

Kiedyś za grosze kupilem starego johnsona 2hp. Wziąłem w ciemno i okazało się że ma małą kompresję. Nie wiem ile bo nie miałem czym zmierzyć, zdjąłem głowicę cylinder wyglądał jak po honowaniu, tłok bez wiekszych rys. Po mierzyłem wszystko, nowe pierścienie dobrałem od piły łańcuchowej, były minimalnie większe i zamek był inny. Podszlifowałem poskładałam i sezon przepływałem. Jeszczę uszczelkę pod głowice na patencie dorabiałem. Później kupilem yamaszke i johnson leży i się kurzy. Może i była to mało profesjonalna robota ale uratowało mnie to przed pływaniem całego sezonu na wiosełkacha.

#25 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 19 sierpień 2021 - 14:11

Jestem wlasnie po 3 tygodniach plywania dzien w dzien od rana do nocy tym silnikiem. Po pelnym serwisie silnik pali za pierwszym razem zawsze. Nie bylo z nim najmniejszego problemu. Plywam na crescencie 430 - waga lodzi ok 210 kg. Solo vmax 42km/h, 2 osoby - 36 kmh, 3 osoby w tym jedna 120kg plus sprzet na plaskiej wodzie v max 32 kmh. Dzienne spalanie na duzym jeziorze wyszlo ok 10-12l. Plan byl, zeby sprzedac przed zima i szukac jakiegos nowszego silnika ale musze przyznac, ze wszystko chodzi tak dobrze, ze chyba zostawiam go do czasu az padnie albo ja znajde wieksza łodz. 



#26 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1476 postów

Napisano 24 sierpień 2021 - 06:01

Nie padnie:)

#27 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 24 sierpień 2021 - 21:05

No ogolnie kompresja 6.8. Bede notowal ile nim plywam, i zobaczymy co sie bedzie dzialo z kompresja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#28 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1476 postów

Napisano 25 sierpień 2021 - 10:17

Jakim urzadzeniem mierzyles kompresje? Profesjonalny czy marketowy manometr?

Użytkownik womaly23 edytował ten post 25 sierpień 2021 - 10:18


#29 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1382 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 sierpień 2021 - 12:37

Może być marketowy aby miał zaworek jak najbliżej tłoka. Posiadam 2 manometry i w 15KM 2T na jednym mam 4-6Atm w zależności której przejściówki użyję. Na kolejnym z zaworkiem Schroedera w gwincie pokazuje 8 - Całkiem spora różnica. :)



#30 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1476 postów

Napisano 25 sierpień 2021 - 13:24

Tresor wlasbie o tym mowie

#31 OFFLINE   Paluch164

Paluch164

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Adrian
  • Nazwisko:Paluch

Napisano 26 sierpień 2021 - 11:02

Kompresje sprawdzal gosc, ktory zajmuje sie silnikami od 30 lat. Nie jestem w stanie wam odpwiedziec czym ja sprawdzal bo nie bylo mnie przy tym ale napewno zrobil to w odpowiedni sposob a pomiar jest wiarygodny :) 6.8 skomentowal jako nie jest idealnie ale tragedii tez nie ma. Silnik ma prawie 20 lat wiec... no nic zobaczymy jak sie bedzie spisywal.