Baitcastowe nowości...
#2021 OFFLINE
Napisano 04 luty 2018 - 23:27
Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .
Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach
Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty
Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda
Pozd.Dawid
- hose4ras lubi to
#2022 OFFLINE
Napisano 05 luty 2018 - 08:43
- PILOT i SkiDivPL lubią to
#2023 OFFLINE
Napisano 05 luty 2018 - 12:58
Po obejrzeniu tego filmiku doszedłem do wniosku że znam Japoński.
- salmon1977, nurek28, BOB i 2 innych osób lubią to
#2024 OFFLINE
Napisano 05 luty 2018 - 13:54
Witam,
baitcastingowy kręciołek to nie wciągarka ale jeśli wytrzymałość zębatki stawiamy ponad pożądaną moc to ta z większymi zębami powinna chyba być bezpieczniejsza.
Pozdrawiam
- miramar69 lubi to
#2025 OFFLINE
Napisano 05 luty 2018 - 14:55
Po obejrzeniu tego filmiku doszedłem do wniosku że znam Japoński.
...sana kana kane rioga...i wszystko jasne
- SID i Xiaou lubią to
#2026 OFFLINE
Napisano 07 luty 2018 - 14:52
Witam,
powiększenie przekładni i ilości jej zębów równolegle zwiększyło pożądaną moc baitcasterów JDM. Najogólniej ten sam chyba mosiądz jest bardziej teraz w nich eksploatowany.
Bez oporów i z maślaną pracą można pociągnąć nowoczesnym, japońskim multikiem średniego woblera SDR. Jednocześnie stare, normalne oraz niektóre nowe, większe i z większą ilością zębów przekładnie są chyba dalej z tego samego mosiądzu. Stosowanie w starych i nowych przekładniach tego samego materiału i brak zastosowania wytrzymalszych w nowych przekładniach może budzić obawy o ich mniejszą, a równie pożądaną jak moc, trwałość. Mogą bardziej lub mniej ząbkować?
Jeśli np. okazałoby się że w topowym 18 Monster Drive, równocześnie obok zwiększenia gabarytów i ilości zębów, przekładnia jest z relatywnie wytrzymalszych materiałów to byłby ok. Nie sadzę tego o popularnym Curado K.
Na Japan Fishing Show 2018 w Yokohama, Jun Sonoda z Japantackle pytał przedstawiciela Shimano o wzmocnienie przekładni Stella i dowiedział się o powierzchniowej obróbce. W temacie mikro moduł pewno też by dostał ideową odpowiedź, może w rodzaju dwóch i czterech palców z filmu powyżej.
Zwiększoną twardość zębów mają niektóre multiplikatory ABU.
Raport z targów w Yokohama można przeczytać na Japantackle.
Pozdrawiam
#2027 OFFLINE
Napisano 08 luty 2018 - 12:24
Witam,
powiększanie gabarytów, ilości zębów oraz pomniejszanie przestrzeni między nimi zwiększa moment obrotowy przekładni. Potencjalne zwiększanie obciążeń bez poprawy wytrzymałości może prowadzić chyba do szybszego zużywania.
Np. przelotki i wodziki kołowrotków sic czy tarcze pił widia wykorzystują materiały kruche ale o powierzchniowo zwiększonej twardości czyli spiekany węglik krzemu Si C.
Kupił nie kupił ale ciekawe chyba jak i czy w ogóle mikro moduł jest wzmacniany a to jest przyszłość.
Pozdrawiam
#2028 OFFLINE
Napisano 11 luty 2018 - 15:54
nie będę zakładał wątku dla jednego pytania, więc : czy używa ktoś "nowość" z zeszłego roku Shimano Poison Glorious 166MH Hyper Wolf ?
#2029 OFFLINE
#2030 OFFLINE
Napisano 17 luty 2018 - 18:00
Ha ha haa... link megabassa z redirection with infection - gratuluje
Użytkownik piatras edytował ten post 17 luty 2018 - 18:00
#2031 OFFLINE
Napisano 18 luty 2018 - 23:25
Użytkownik PILOT edytował ten post 18 luty 2018 - 23:25
#2032 OFFLINE
Napisano 23 luty 2018 - 12:47
Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów.
Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .
Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach
Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty
Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda
Pozd.Dawid
Tutaj, na rynku niemieckim, nie kupuje sie nowego auta z powodu wieku czy zurzycia starego, lecz po to, by miec nowsza zabawke przed garazem, niz sasiad ;-)
Sam fakt, ze produkt optymizuje sie rowniez pod punktem przewidzianego okresu eksploatacji nie jest per se negatywny - zywotnosc niemal wszystkiego dalo by sie znacznie przedluzyc, tylko po co?! Pomijajac wieksze koszty produkcji, niewielu konsumentow chcialo by dozywotnie jezdzic W123 (np. 200d, 2l, 60 KM, predkosc maksymalna... 135 km/h, 7 l/100 km, wymiana oleju co... 6000 km) nawet jak by po 50 latach nadal byl w "mint condition" (pomijajac zwolennikow "oldtimerow";-)) czy tez krecic wiecznie ABUsem 6500... Dla mnie to akademicka dyskusja o wytrzymalosci kolowrotkow, nie zyjemy w Afryce, tutaj chyba nikt nie eksploatuje kolowrotka az do zuzycia przekladni czy lozysk? Mowie o zuzyciu w sensie "juz sie nie kreci", a nie o "utracie maslanej pracy"... Nawet "zlom" osiaga dzis zaskakujaca sprawnosc i relacje ceny do jakosci... Sorry, chlopcy, ze sie wtracilem, zycze dale dobrej zabawy! ;-)
PS: Jesli jednak ktos by sie jednak napalil na "dozywotnie" krecenie jakas ukochana maszynka, nic nie stoi na przeszkodzie zaopatrzyc sie np. w 5 zapasowych przekladni i garsc lozysk... Ewentualnie nagromadzic kilka wychuchanych maszynek z drugiej reki na "kanibalizacje"...
Użytkownik yacaré edytował ten post 23 luty 2018 - 12:50
- wojciiech i Koincydencja lubią to
#2033 OFFLINE
Napisano 24 luty 2018 - 22:59
Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów.
Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .
Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach
Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty
Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda
Pozd.Dawid
Ten rzekomy niemal upadek mercedesa przez niezawodność w123 to mit - prawda jest taka ze ten model wyciągnął mercedesa z dna, sprzedali z tego co pamietam 1,5mln sztuk, późniejsza wersja W124 tez notowała rekordy sprzedaży nie udało mi się zachować żadnego młynka dłużej niż rok,cały czas chcemy coś nowego wiec nie sadze zebym doczekał chwili w której zajadę nowa przekładnię z micro modułem
Pozdro
- wojciiech, BOB, ManieQ i 2 innych osób lubią to
#2034 OFFLINE
Napisano 25 luty 2018 - 11:06
Chu.a z tego rozumiem ale przekaz bardzo ekspresyjny. Ten większy model byłby idealnym uzupełnieniem mojej 1016HL. Pochwalcie się jak ktoś przytuli, cena istotna...
#2035 OFFLINE
Napisano 25 luty 2018 - 13:54
#2036 OFFLINE
Napisano 25 luty 2018 - 19:46
#2037 OFFLINE
Napisano 26 luty 2018 - 14:06
To samo z mikro i makro. Ja chodzę z kumplami na ryby i jest Nam dobrze. Każdy rzuca zwija łowi. Łożyska sie zużywają, przynęty na zaczepach zostają, ryby biorą i jest spoko. Nie ma co czasami trzeba na niektóre rzeczy w jerku przymknąć oko.
- Paweł J, golsyl, arturbukowski i 5 innych osób lubią to
#2038 OFFLINE
Napisano 26 luty 2018 - 14:53
#2039 OFFLINE
Napisano 26 luty 2018 - 15:29
#2040 OFFLINE
Napisano 26 luty 2018 - 15:42
Mądrego to i dobrze posłuchać
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych