Witam,
widać potrzebę przywrócenia dysproporcji wagowych pomiędzy elementami wirującymi i ich stojanami. Lekkie kulki łożyska tocznego vs ciężka zabudowa bieżni tych łożysk - Ambass 2500C 1976, Pixy 2004, Black 10 2019, Antares 2019 lub lekka szpulka vs ciężka rama - Ambass 2500C 1976, Steez A 2017, Black 10 2019, Antares 2019.
Takie dysproporcje wagowe powodują, że toczenie się kulek i obracanie się szpulek jest cichsze. Są mniejsze drgania co przekłada się na dalsze rzuty. Podobnie działa trzecie łożysko na wałku szpuli.
Ciągle Ambass 2500C jest konkurencyjny. Jego gniazdo łożyska szpuli ma olbrzymią średnicę 11 mm, a wskaźnik wagowy szpuli do multiplikatora wynosi 7/265. Ten sam wskaźnik dla Antares 2019 to 7/220 (?). Antares nie waży 120 g a bezwstydnie 220 g. Nie pomyłka to właśnie ma na celu dodatkowe, obok ciężkich bieżni dla lekkich kulek SiC, tłumienie drgań szpuli ciężką zabudową.
Poza wymiarami 30/22 mm nie wiadomo z czego jest szpulka Steez 2019 . Shimano MgL III 34/19 mm, z uwagi na wytrzymałe materiały z jakich jest wykonana, w trzecim już kroku, jest najlepszą szpulką w swojej pojemności. Na razie.
Geometrię, masę, tarcie, hamowanie i drgania ruchomej szpuli trzeba chyba zmniejszać. Nawet obsesyjnie, ale tak żeby się bele czym nie pogibała na wieki.
''Ti-sze je-disz dal-sze bu-tiesz'' czyli ciszej, względnie powoli jedziesz to dalej zajedziesz.
Pozdrawiam
Użytkownik king edytował ten post 17 styczeń 2019 - 14:19