Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

SPRO Zalt Arc XS 730 - pierwszy look


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6189 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2012 - 12:50

Pytanie pomocnicze: gdzie kręcioł był kupiony?

#82 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 12:59

Serwisowany u przedstawiciela firmy na pl - expert
Kupiony w F-M

#83 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6189 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2012 - 13:10

Serwisowany u przedstawiciela firmy na pl - expert
Kupiony w F-M


Czy składałeś pisemną reklamację, masz potwierdzenie terminu jej złożenia? Czy F-M zajął stanowisko w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni kalendarzowych?

#84 OFFLINE   stone

stone

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 498 postów
  • LokalizacjaŁagiewniki
  • Imię:Tomasz

Napisano 12 listopad 2012 - 13:11

moge podesłać Ci foto karty wieczorem jak wrócę z roboty.Mam dwa REDY i jedna karta gwarancyjna ma nakleję z hologramem Exparta a druga nie.Oba młynki kupione w kraju.I co ciekawe okaz z kartą bez holo jest obecnie w serwisie i sam się zastanawiam czy gwarancja zostanie uwzględniona

#85 Guest_White-fish_*

Guest_White-fish_*
  • Guests

Napisano 12 listopad 2012 - 13:11

Naprawa do 30 dni roboczych w przypadku gdy serwis znajduje się w PL.
Daiwa, Cormoran do 60dni roboczych, z racji tego że serwis jest w Niemczech.

Expert przedstawiciel SPRO w Polsce przywiazuje straszną uwagę do kart gwarancyjnych.
Uwzględnia tylko oryginalne karty, żadne kserowane itp nie przechodzą u nich.

Użytkownik Lukass edytował ten post 12 listopad 2012 - 13:13


#86 OFFLINE   stone

stone

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 498 postów
  • LokalizacjaŁagiewniki
  • Imię:Tomasz

Napisano 12 listopad 2012 - 13:16

Z tego co wiem wynika to z tego że ludzie na allegro sprzedają młynki SPRO kupione gdzieś za granicą i kombinują z kartą gwarancyjną

#87 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 13:17

Czy składałeś pisemną reklamację, masz potwierdzenie terminu jej złożenia? Czy F-M zajął stanowisko w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni kalendarzowych?

Mam mailową, plus potwierdzenie doręczenia kołowrotka i przekazania go do serwisu w celu dokonania naprawy - nic więcej, z jednej strony ok, z drugiej strony nie było np - uszkodzone sa łożyska i decydujemy się na dokonanie naprawy gwarancyjnej.
Stone - dzięki, będę wdzięczny, jakbyś linka imageshack mogł wrzucić mi na priv.
Lukass - wielkie dzieki! Pochodzi z oficjalnej dystrybucji więc nie mój problem

#88 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3423 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 12 listopad 2012 - 13:56

Ps na przyszlosc swego casu byla duza rznica miedzy gwarancja (ta obowiazuje producenta) a rekojmia (ta sprzedawce). i o ile na gwarancji mogli sobie napisac co chcieli to juz rekojmia byla opisana prawem handlowym (14 dni sie nei odezwali = zwrot kasy/rozpatrzenia po twojej mysli). Ale moje dane sa sprzed dobrych 10 -12 lat nie wiem czy sie pozmienialo...

#89 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 14:01

Widzisz, tu się odezwał - przekazał sprawę do serwisu. Co dalej - nic nie wiem, cisza na łączach.
Powiem szczerze - jestem dość mocno rozczarowany zarówno niezgodnością produktu z deklarowanym opisem - kołowrotek miał byc odporny na słoną wodę, padł po nawet nie nastu wyjściach, jak tez i całą sprawą - odsyłaniem za dość spora kasę - 15e kręcioła i czekaniem . W miedzy czasie musiałem kupić inny sprzęt żeby mieć czym łowić. W efekcie - wydałem 350pln za kręcioł, 50pln za wysylkę, 50pln za odeslanie, 300pln za zastępczy kręcioł i czekam półtora mc prawie od czasu wysłania z IE. Głównie dlatego, ze produkt nie byl zgodny z opisem - miał byc calkowicie odporny na dzialanie morskiej wody.

#90 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6189 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2012 - 15:58

Mleko się rozlało, zatem general information: co się robi w takich przypadkach?
Kołowrotek był saltwater? Był. Spieprzył się od łowienia? Spieprzył. Piszę się pismo o niezgodności towaru z umową (skoro nie da się rzeczy używać do celów zgodnych z przeznaczeniem), żąda się w tym piśmie wymiany rzeczy na nową (że tak powiem zgodnie z ustawą) lub od razu zwrotu pieniędzy (jeżeli naprawa naraża Cię na niedogodności lub nie jest możliwa do przeprowadzenia – przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży) i składa za potwierdzeniem odbioru. Potem się czeka 14 dni. Z mojego doświadczenia wynika, że sprzedawcy mają b. duży problem z dotrzymaniem tego terminu (konsultacje z importerem/producentem, niekompetentni pracownicy etc.). Po upływie tego terminu wzywa się sprzedawcę do zwrotu pieniędzy, a po odmowie kieruje sprawę do PRK. Potem pozostaje już tylko zaczekać.

http://cropp.com/f/ustawa

Mój PRK jak na razie ma 100% skuteczności. Pani jest szalenie miła i zaangażowana, a nazywa się Marlena Palimąka. Oby Najwyższy obdarzył ją długim życiem i zdrowiem :)

#91 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 16:07

I super, myślę ze dobrze mieć takie walk-through na forum

Czy zamiast poczty można wysyłać maila z żądaniem potwierdzenia doręczenia?

#92 OFFLINE   wrozyn

wrozyn

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 12 listopad 2012 - 17:17

dlatego ujete w "..."

#93 OFFLINE   Sil

Sil

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 71 postów
  • Lokalizacjabydgoszcz

Napisano 12 listopad 2012 - 18:05

Ja czekałem niecale 2 tyg. Gdy oddałem spro na gwaracje wysyłać nie musiałem bo załatwił to za mnie sklep.

#94 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6189 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2012 - 21:04

I super, myślę ze dobrze mieć takie walk-through na forum

Czy zamiast poczty można wysyłać maila z żądaniem potwierdzenia doręczenia?


Wydaje mi się, że dobie informatyzacji i komunikacji elektronicznej wiadomość e-mail, potwierdzoną zwrotnie można uznać za skutecznie doręczoną (po warunkiem, że równocześnie dostarczysz przedmiot). Sprzedawca bez przedmiotu nie miałby możliwości ustosunkowania się do zgłoszenia reklamacyjnego. Należałoby jednak skonsultować to z prawnikiem.

Z całą pewnością w obrocie gospodarczym korespondencję e-mail potwierdzoną zwrotnie można uznać za prawidłowo (skutecznie) doręczoną o ile strony tak postanowią.

EDIT:
BTW – jak się kupuje wynalazki, jak mi się to czasem zdarza, to takie walk-through to jest wiedza must-have ;)

Użytkownik krzysiek edytował ten post 12 listopad 2012 - 21:05


#95 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 21:14

Ktoś musi
Mnie bardzo, ale to bardzo wkurwia, jak kupuję NOWY przedmiot i nie spełnia on oferowanej specyfikacji.
Rozumiem - używka, nie zawsze sprzedający wie dokładnie co ma, zdarzają sie zonki i zwykle zna się ryzyko.
Ale - nówka sztuka, nie spełniająca w minimalnym stopniu deklaracji?
W sensie - rozumiem, miało np auto palić 6l/100, pali 7,5. W jakiś tam granicach błędu. Ale, jak żłopie 12 albo 15?
wodoodporny telefon/aparat zdychajacy po włożeniu go na 5 minut do wody... itd...

#96 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 12 listopad 2012 - 21:19

kupiłem w 2009r team dragona 930i to samo co te Spro tylko inaczej malowane.
w 2012r kołowrotek miał awarie posuwu szpluli.
oddałem do serwisu i naprawa została wykonana na gwarancji w ciagu 2 tyg
wymieniono nawet ułamany przełacznik ruchu kosza co nie było przedmiotem reklamacji gwarancyjnej

#97 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 21:24

Co niestety nie ma związku z rzekomą "słonoodpornością" produktu, której niestety nie stwierdzono...

#98 OFFLINE   makamba

makamba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3151 postów
  • Lokalizacjaz ortalionu
  • Imię:Bartosz

Napisano 12 listopad 2012 - 21:27

Tu jakiś niemiaszek terroryzuje Zalta , ale za cholerę nie wiem co on mówi. :lol:
Piaskiem posypuje i do wody wkłada.



Tu są jakieś testy ale trzeba za nie zapłacić. :o
http://www.testberic...estbericht.html

#99 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 12 listopad 2012 - 21:30

Chciałbym widzieć jak zalt kręcił 2-3 a moze 5 dni później
Zakładając że przy każdym łowieniu taka sztuczka
Mój zaznał kilka rozbryzgów i sczezł...
JAk dla mnie - germański oprawca się stara, ale to trochę pod publikę, tanie chwyty.

#100 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6189 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 12 listopad 2012 - 21:32

Cóż, nasze realia sprzedaży detalicznej dalekie są od ideału i dlatego warto znać ustawę. Ustawa daje nabywcy realne uprawnienia, a instytucja RPK naprawdę działa.