Sposób na fotoradar
#1 OFFLINE
Napisano 14 wrzesień 2012 - 21:44
Wojciech Cejrowski proponuje taką skuteczną obronę jeżeli zostanie wam zrobione zdjęcie przez fotoradar.
Trzeba napisać pismo do komendanta właściwej policji.
Cytujemy treść pisma…
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Jan Koza-Kozłowski
- Wilk_ lubi to
#2 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:44
#3 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 12:10
#4 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 16:13
Mnie natomiast zawsze zastanawia ( na szczęście jeszcze mnie to nie dotknęło) kontrola prędkości poczciwą suszarką w mieście, przy dużym natężeniu ruchu, gdzie nagle spośród jadących aut z tą samą de facto przekroczoną prędkością wyłapywane jest to jedno.
Dla mnie to żaden dowód w sprawie. Pokazana jest tylko prędkość i bodajże czas od pomiaru tej prędkości. Jaką My jako uczestnicy ruchu mamy pewność, że to nas właśnie mierzą ? Według mnie żadną.
#5 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 18:52
Mnie natomiast zawsze zastanawia jak fotoradar może mi zrobić wyraźne zdjęcie od przodu w nocy? Przecież samochód się porusza z prędkością przynajmniej 70 km/h, do tego świeci fotoradarowi wprost w ślepia Jaka to musi być optyka, żeby na zdjęciu było widać wyraźnie auto, do tego tablice rejestracyjne
#6 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 19:40
#7 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 20:50
Dobre są skubańce. W tych nowszych maszynach, to nawet już błysku nie ma w nocy- na podczerwieni chyba działają.
Na podczerwieni chyba działają powiadasz ....... Kurteczka, nie pomyślałem o tym. Opatrzność czuwa nade mną, bo przyznam że nocą często skrzyneczki lekceważyłem. Albo za mało lekceważyłem i prędkość nie kwalfikowała się do zdjęcia
#8 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 20:56
Albo i stały tylko puste skrzyneczki, bez serducha, czyli tego co zdjęcie cyka Widać często za dnia, czy dany fotoradar jest aktywnyprzyznam że nocą często skrzyneczki lekceważyłem. Albo za mało lekceważyłem i prędkość nie kwalfikowała się do zdjęcia
#9 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:08
jestem przekonany że coś takiego czytałem ...
- pawas2 lubi to
#10 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:16
...Jaka to musi być optyka, żeby na zdjęciu było widać wyraźnie auto, do tego tablice rejestracyjne
W fotoradarach Fotorapid CM do robienia zdjęć używane są aparaty fotograficzne Nikon D300s. Jaki obiektyw jest przypięty - tego nie wiem.
#11 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:17
#12 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:20
przyznam że nocą często skrzyneczki lekceważyłem. Albo za mało lekceważyłem i prędkość nie kwalfikowała się do zdjęcia
[/quote]
Albo i stały tylko puste skrzyneczki, bez serducha, czyli tego co zdjęcie cyka Widać często za dnia, czy dany fotoradar jest aktywny
[/quote]
Nie nie, aż taki gamoń to nie jestem Wiem, że jest dużo atrap, ale też wiem że niektóre działają
A jak własnie za dnia zdiagnozować, że akurat ten jest aktywny? Bo wiem, że można a nie wiem jak
#13 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:23
Bardzo możliwe...Ostatnio na trasie, którą dość często pokonuję, starą krzynkę zastąpiła nowa, żółta właśnie...Stara falsyfikatem była...przy tej nogę z gazu zdjąłem, nawet hamulec wcisnąłem- na wysokości pudła okazało się, że słuszniea nie miała przypadkiem wejść ustawa wedle której puste skrzynki miały zniknąć a aktywne dostać kolor żółty?
jestem przekonany że coś takiego czytałem ...
@Olo-jadąc powoli, trzeba spojrzeć skrzynce prosto w oczy, a dokładniej w oko Jak w środku jest aparatura, widać przez szybkę w środku oko kamery/obiektyw- jak zwał, tak zwał..W tych pustych widać ciemność, tylną ściankę od wewnątrz, czasem wręcz jest przestrzał na wylot ..Ale jeśli rzeczywiście jest tak, jak PaNeK napisał, to już możesz nie mieć okazji sprawdzić
Pozdro
Kamil
#14 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:38
#15 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:53
Fakty wydają się tę tezę potwierdzać - ostatnio znajomy dostał zdjęcie z przekroczeniem dozwolonej prędkości o 4 km/h. Model austriackiPodobno mają też być ustawione z tolerancją zerową.
#16 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 21:59
Rozumiem, że list prześmiewczy i dobrze. Niestety nikt nie ma obowiązku na te pytania odpowiadać, za to właściciel samochodu ma obowiązek wskazać kierowcę.
Nie jest tak do końca, że nikt nie ma obowiązku udzielania takich informacji. Pokazałem to pisemko koledze od pałki i nieco się zdziwił, ale potwierdził także, że niektóre z tych informacji można uzyskać, choć byłoby z tym pewnie kupe zachodu.
Dodatkowo, każda komenda mająca takowy fotoradar do obsługi musi okazać wszystkie papierki jeśli o nie wystąpisz, podobnie jak policjant z suszarką powinien mieć przy sobie jej atest.
Podejrzewam, że takie sprawy można by pociągnąć dłuższy czas, ale czy to by coś dało na dłuższą mete poza częstszym odwiedzaniem sędziów???
#17 OFFLINE
Napisano 19 wrzesień 2012 - 23:08
Zniknęły zgodnie z prawem. Nie puste skrzynki tylko atrapy. Było ich sporo
atrapy zniknęły a puste skrzynki zostają ... u mnie więc wiele się nie zmieniło, zasadniczo rzecz biorąc nic
ps. Grego, niektóre fotoradary nastawione są na robienie zdjęć pojazdom poruszającym się w każdej prędkości,
można więc wlec się jak ślimak a dostać za brak pasów, mam nadzieje że to była właśnie przyczyna ...
0 tolerancja to jakiś absurd
#18 OFFLINE
Napisano 20 wrzesień 2012 - 05:55
Załączone pliki
#19 OFFLINE
Napisano 20 wrzesień 2012 - 06:28
i tak tez można
W zimie zawsze mam tablice przypruszone śniegiem.
Obowiązkowo.
Przejechałem tak od Szczecina do Żywca i z powrotem , bez mandatu.
Co jakiś czas trzeba się zatrzymać i dosypać z buta albo kuleczką rzucić.
...Ale to chyba nielegalna porada?
Niespodzianka spotkała mnie za to w Holandii.
Jeżdżę po niej od 1999roku i nigdy nie płaciłem za parkingi a jak widziałem kamerkę to mówiłem cziiiiiissss i ładnie się uśmiechałem.
Nigdy nie przesyłali mandatów do PL.
A tu niespodzianka i jakiś miesiąc temu przyszedł do domu w PL liścik z mandatem z roku 2010.
Jakąś umowę podpisali polsko-holenderską czy jakie licho?
Jak mi się teraz wszystko za te lata posypie to trzeba będzie chatę sprzedać...
#20 OFFLINE
Napisano 20 wrzesień 2012 - 08:14