Wiem o tym że ten victron nic nie da - raczej moje pytanie dotyczyło tego po co go pchać w ogóle w układ do mniejszych silników.
Co do VSR to pozostaje zastosowanie diody tak żeby lifepo nie ładował kwasowego po odłączeniu silnika. Ewentualnie przetwornica która ładuje do 100% i jednocześnie izoluje oba akumulatory, na minus straty na niej.
Chyba że ktoś ma lifepo jako rozruchowy i jednoczenie zasila z niego wszystko wtedy bezpośrednio pod silnik i po temacie
po pierwsze np. Victron Orion Smart nie jest ładowarką a konwerterem który z 12V zrobi Ci 14,4V dla LFP ( u mnie akurat robi z 12V - 28,8V)
po drugie na krótko nie podłaczysz LFP do silnika bo nie jest to akumulator rozruchowy, przynajmniej te które zwykle używamy na łódkach
po trzecie nie podłączysz zwykłej ładowarki pod kwasiaka aby ładował LFP bo musisz jeszcze wstawić przetwornicę która zamienia 12 v na 230v a potem dopiero ładowarka z 230V da Ci 12V
po czwarte victron smart, którego używam ma podgląd tego co podaje a do tego można zmieniać prąd na wejściu który go uruchamia i taki który go rozłącza i chyba wraz z czasem po którym następuje takie rozłączenie
Sensem pchania Victrona lub czegos podobnego do mniejszych silników (dających ponad 10A) jest wg mnie brak alternatywy. jak odrzucimy VSR to zostaje wydłubanie samemu konwertera lub kupienie gotowego a tu mamy właśnie Victrona, bo aby ładować lfp ponad 70-80% musisz podać co najmniej 13.8-14V.
każdy powinien zdecydować co potrzebuje, faktycznie może bardziej się opłacać nie kupować konwertera victrona za 800 zł a za te 800 zł kupic lfp 140A a nie 100Ah, bo victron nie naładuje nam tych 40A przez mały silnik (który daje maksymalnie 6A-10A).
mi przy 50hp victron sprawdza się do ładowania aku do dziobówki na 24V, tydzień potrafię przepływać bez wyciągania akumulatorów z bakisty. Jak patrzę podczas przelotów to widzę iż mam średnio ładowanie jakieś 3-4A dla 24V i to wystarcza aby utrzymać się na poziomie 70-80% pojemności na koniec dnia pływania.
Widziałem rozwiązanie gdzie pod silnik który daje coś koło 40A podpięto dwa victrony jeden dla 12v drugi dla 24v. U mnie takie rozwiązanie nie zda egzaminu bo silnik daje właśnie za małe natężenie prądu i aku lfp który mam po echo muszę codziennie ładować no chyba że używam tylko jednego ekranu.