Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Spalinowe silniki zaburtowe - Paliwo E10

nowe paliwo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
102 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 27 listopad 2023 - 19:29

Jak już wiadomo to od nowego roku na stacji paliw nie kupimy benzyny 95 o oznaczeniu E5 . Dostępna będzie PB 95 o oznaczeniu E10 .

W sieci ma być dostępna lista samochodów którym te paliwo nie zaszkodzi oraz  te do których nie będzie zalecane paliwo E10 .

W dalszym ciągu będzie sprzedawana benzyna o liczbie oktanowej 98 E5.

Zrozumiałe jest to ,że do samochodów którym  paliwo E10 nie  jest zalecane kierowcy będą tankować PB98.

 

A jak wygląda sytuacja z naszymi spalinowymi silnikami. Mamy nowe 4T ale też mamy też silniki na gaźniku stare ale jare :) 2T .

 

Czy ma ktoś z Was prawdziwe informacje jakie paliwo można nalać a którego zdecydowanie nie.

 

Zapraszam do dyskusji .



#2 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2160 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 27 listopad 2023 - 19:54

Tak samo. Nikt 20 lat temu nie przewidywał beznyny e10. Trzeba będzie dalej lać e5. W obecnych silnikach w instrukcji jest napisane reszta do znalezienia na stronach producentów. Do poczytania np tu https://marine-matte...utboard-engine/

#3 OFFLINE   jacob1993

jacob1993

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 981 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 27 listopad 2023 - 20:40

Do 2 t zalecana jest 95-ka

#4 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1394 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 27 listopad 2023 - 21:29

Do 2 t zalecana jest 95-ka

Jak śpisz, to śpij dalej.

A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią.

Użytkownik rower26 edytował ten post 27 listopad 2023 - 21:31

  • Artech i RobsonAL lubią to

#5 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 27 listopad 2023 - 21:38



A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią.[/quote]

Nie na darmo sukcesywnie budowana jest Reja 24.... ptaszki cwierkaja że jak już wejdą opłaty emisyjne... nie ominą one również naszych zabawek 2T ... 4T...🤔😉

#6 OFFLINE   maxxx

maxxx

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 114 postów
  • LokalizacjaPustynia wlkp
  • Imię:Mateusz

Napisano 27 listopad 2023 - 21:39

Wymiana dobrego na  gorsze  potrzebna jest jak w du.ie  koszula .
Eliminacja wszystkiego co ekologiczne , niezawodne  i wdrażanie często    drogiego w użytkowaniu szmelcu ale tak to już jest w tym ZSRE.



#7 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1577 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 28 listopad 2023 - 00:10

Pewnie wymyślą jakiś neutralizator.
Tak jak to miało miejsce jak weszła bezołowiowa.

#8 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 363 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 28 listopad 2023 - 10:41

A wracając do wątku to będzie to dodatkowy bodziec żeby wymieniać gaźnikowe konstrukcje. Wszyscy chcą nam umilić życie ekologią.

 

Gaźnikowemu akurat to lata koło pióra czy ma 6 czy 10 % słomy czy buraków w baku. Bio guano działa destrukcyjnie na układy wtryskowe gdzie są bardzo precyzyjne elementy które bio zakleja i niszczy. W układach gaźnikowych nie ma ani jednego takiego słabego punktu więc poza prawdopodobną utratą mocy nic im się kompletnie nie stanie. 


  • Kuba Standera, michcio i cabage lubią to

#9 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1394 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 28 listopad 2023 - 12:50

Gaźnikowemu akurat to lata koło pióra czy ma 6 czy 10 % słomy czy buraków w baku. Bio guano działa destrukcyjnie na układy wtryskowe gdzie są bardzo precyzyjne elementy które bio zakleja i niszczy. W układach gaźnikowych nie ma ani jednego takiego słabego punktu więc poza prawdopodobną utratą mocy nic im się kompletnie nie stanie. 

Nie jestem biegły w wiedzy petrochemicznej ale z tego co wyczytałem jest dokładnie odwrotnie jak piszesz. Biokomponent którego ma być więcej w E10 to bioetanol on szybciej wysycha i nie zapewnia smarowania (z tego co zrozumiałem) co jest dużo bardziej szkodliwe dla gaźnika niż dla wtrysków. Wszystkie auta i silniki 4t na wtrysku są przystosowane do E10 a właśnie gaźnikowe nie. 



#10 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 363 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 28 listopad 2023 - 14:46

Tu nie potrzeba biegłej wiedzy z petrochemi. Wystarczy znać zasadę działania silnika 2T gaźnikowego. Po krótce 2T smarowany jest olejem zawartym w mieszance paliwowo-olejowej i w tej kwestii nic się kompletnie nie zmieni. Dalej będzie ta mieszanka podawana dyszą do gardzieli i zasysana do komory gdzie jest spalana. Owa mieszanka ma dwojakie zadanie. Benzyna ma się spalić i nadać pracę, a olej ma za zadanie smarować i płukać silnik. Na tym koniec. W mega prostej konstrukcji jaką jest silnik 2T gaźnikowy nie ma żadnych elementów które mogą ulec destrukcji poprzez zwiększenie bio do tych 10%. Natomiast PB od dawna kiedy weszło do niego bio wypalamy z gaźnika po pływaniu właśnie po to, żeby zawarte w nim bio komponenty nie zatykały gaźnika i nie tworzyły osadów. Więc tu też się nic nie zmienia. Wypalaliśmy i będziemy wypalali bo innej opcji nie ma. Realne straty i skutki uboczne, to możliwa utrata mocy w jakimś procencie na tym paliwie, choć to wyjdzie dopiero "w praniu"
 
Dzisiejsze wydmuszki małych pojemności na wtrysku z turbinami same się ledwie kręcą, a 100 czy 150.000km to często ich kres życia. Jak im dowalą słomy do baku będzie naprawdę interesująco. Wiec o to bym się martwił co się kręci pod maską, a nie o to co wisi na pawęży i nazywa się 2T.
 
 
I na koniec poza tematem taki przykład z życia. Starsze silniki diesla do roku jak dobrze pamiętam 2007 były projektowane do smarowania układu wtryskowego siarką zawartą w ON. Kiedy ekologia zamieniła nagle ta siarkę na bio guano automatycznie te silniki dostawały zadyszki, wtryskiwacze się zaklejały, a ich układ wtryskowy się zacierał. Wiesz jaki jest na to sposób stosowany przez wielu przewoźników i osób prywatnych ?. Regularne dodawanie oleju 2T w proporcji powiedzmy 1:300 do ON. 2T smaruje układ, czyści go, i na końcu się spala bezpopiołowo. Po co to ?. Ponieważ trzeba uzupełniać to co zabrano czyli środek smarno - konserwujący w postaci siarki. Teraz weź silnik 2T który jest z założenia tak właśnie smarowany i porównaj do tego realnego przykładu . 

Użytkownik darek63 edytował ten post 28 listopad 2023 - 14:51

  • Artech, Biesan i Tresor lubią to

#11 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 997 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 30 listopad 2023 - 19:48

Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat. Akurat na przykładzie silników yamaha ale myślę, że będzie się to tyczyć większości. Ja już wiem co będę lał do baku w przyszłym roku.

https://captain-ocea...4-temps-yamaha/
  • PiernikTorunski lubi to

#12 OFFLINE   jacob1993

jacob1993

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 981 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 30 listopad 2023 - 21:10

Czyli trzeba lać 98 do 4 sowa pytanie co z dwusowem czy tez 98 będzie ok

#13 OFFLINE   michcio

michcio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:K.

Napisano 02 grudzień 2023 - 19:28

Ja będę lał dalej 95, tyle że zamiast mieszanki 1:75 dam 1:50 



#14 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1162 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 02 grudzień 2023 - 20:11

Znalazłem ciekawy artykuł na ten temat. Akurat na przykładzie silników yamaha ale myślę, że będzie się to tyczyć większości. Ja już wiem co będę lał do baku w przyszłym roku.

https://captain-ocea...4-temps-yamaha/

Zawsze z dystansem podchodzę do "ekspertów", którzy na koniec usiłują mi coś sprzedać.


  • Dano., przemo_w i RobsonAL lubią to

#15 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 03 grudzień 2023 - 20:24

Pamietajmy, że zmieniając paliwo z 95 na 98 powinniśmy zmienić punkt zapłonu. Auto jest ustawione na jedną LO. Moja stara vectra miła kiedyś nawet wtyczkę którą odwracając zmieniało się zapłon pod LO.

 

Natomiast najbardziej wkurzające jest to, że zmieniają tanie paliwo ale jak kogoś stać to może dalej jeździć na 5% …

Podobna przymiarka jest do aut, same elektryki poza autami luksusowymi …

Na ostatni spęd o ratowaniu świata znów wszyscy się zlecieli samolotami …


  • Mirek* lubi to

#16 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 399 postów
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Napisano 03 grudzień 2023 - 22:48

Czyli trzeba lać 98 do 4 sowa pytanie co z dwusowem czy tez 98 będzie ok

 

Nie wiem czy aby na pewno można lać Pb98 do 4sówa, kiedyś usłyszałem od mechanika silników zaburtowych że przyczyną awarii silnika który  oddał  mój kolega Andrzej do naprawy ( Yamaha 20KM 2010r  4 sów) mogło być lanie benzyny Pb98 i wypaliło gniazda, ale czy to prawdą ? czy to było główną przyczyną problemu ?  Nie wiem tego  do dziś.



#17 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4806 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 03 grudzień 2023 - 22:53

Nie wiem czy aby na pewno można lać Pb98 do 4sówa, kiedyś usłyszałem od mechanika silników zaburtowych że przyczyną awarii silnika który oddał mój kolega Andrzej do naprawy ( Yamaha 20KM 2010r 4 sów) mogło być lanie benzyny Pb98 i wypaliło gniazda, ale czy to prawdą ? czy to było główną przyczyną problemu ? Nie wiem tego do dziś.

Bzdura. Wypalone zawory to uboga mieszanka - patrz zła regulacja gaźnika. Gdzie był serwisowany silnik wcześniej?

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
  • przemo_w lubi to

#18 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1365 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 grudzień 2023 - 07:29

Albo podparte zawory.
Był u mnie człowiek który ma ileś lat szkołę żeglarską. Kilka ribów, ustawiłem mu zawory w jednym silniku a on do mnie dzwoni i pyta to w tych silnikach ustawia się zawory? :)
W zeszłym tygodniu miałem Yamahe 50 z Norwegi na ssących luz ok na wydechowych 0.15 do 0.05... (norma 0.25-0.35).

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#19 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 997 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 04 grudzień 2023 - 08:16

@Tresor a Ty co myślisz na temat PB98? Zamierzam taką wlasnie lać do nowej Yamahy 50hp.

#20 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1365 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 grudzień 2023 - 09:08

Nie wiem tak naprawdę.
Ja zostanę przy 95 ale ja mam 2T więc mu to lotto aby się paliło... :D
Co będzie później zobaczymy. Będą lecieć wtryski w benzyniakach jak w dieslach. Już tu to pisałem. Znajomi czyszczą zbiorniki na stacjach paliw. Pokazywali mi jak szuflami do śniegu z dna wyciągają BIO galaretę. Potrafi być tego do tony w dużym zbiorniku. To sobie leży na dnie. Wpada cysterna i 1.5 calowym wężem miesza tą breje. Żadne filtry tego nie wyłapią bo to ma formę żelu. Zawsze mówią widzisz że tankują stacje omijaj ja minimum 2h. Ja tak robiłem dieslami teraz trzeba będzie benzynami....

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
  • Lucas lubi to