Tu nie potrzeba biegłej wiedzy z petrochemi. Wystarczy znać zasadę działania silnika 2T gaźnikowego. Po krótce 2T smarowany jest olejem zawartym w mieszance paliwowo-olejowej i w tej kwestii nic się kompletnie nie zmieni. Dalej będzie ta mieszanka podawana dyszą do gardzieli i zasysana do komory gdzie jest spalana. Owa mieszanka ma dwojakie zadanie. Benzyna ma się spalić i nadać pracę, a olej ma za zadanie smarować i płukać silnik. Na tym koniec. W mega prostej konstrukcji jaką jest silnik 2T gaźnikowy nie ma żadnych elementów które mogą ulec destrukcji poprzez zwiększenie bio do tych 10%. Natomiast PB od dawna kiedy weszło do niego bio wypalamy z gaźnika po pływaniu właśnie po to, żeby zawarte w nim bio komponenty nie zatykały gaźnika i nie tworzyły osadów. Więc tu też się nic nie zmienia. Wypalaliśmy i będziemy wypalali bo innej opcji nie ma. Realne straty i skutki uboczne, to możliwa utrata mocy w jakimś procencie na tym paliwie, choć to wyjdzie dopiero "w praniu"
Dzisiejsze wydmuszki małych pojemności na wtrysku z turbinami same się ledwie kręcą, a 100 czy 150.000km to często ich kres życia. Jak im dowalą słomy do baku będzie naprawdę interesująco. Wiec o to bym się martwił co się kręci pod maską, a nie o to co wisi na pawęży i nazywa się 2T.
I na koniec poza tematem taki przykład z życia. Starsze silniki diesla do roku jak dobrze pamiętam 2007 były projektowane do smarowania układu wtryskowego siarką zawartą w ON. Kiedy ekologia zamieniła nagle ta siarkę na bio guano automatycznie te silniki dostawały zadyszki, wtryskiwacze się zaklejały, a ich układ wtryskowy się zacierał. Wiesz jaki jest na to sposób stosowany przez wielu przewoźników i osób prywatnych ?. Regularne dodawanie oleju 2T w proporcji powiedzmy 1:300 do ON. 2T smaruje układ, czyści go, i na końcu się spala bezpopiołowo. Po co to ?. Ponieważ trzeba uzupełniać to co zabrano czyli środek smarno - konserwujący w postaci siarki. Teraz weź silnik 2T który jest z założenia tak właśnie smarowany i porównaj do tego realnego przykładu .
Użytkownik darek63 edytował ten post 28 listopad 2023 - 14:51