To co prawda nie silniki zaburtowe. Motocykle. Ale jest i Yamaha i Suzuki i Honda. Pewne wnioski z lektury można wyciągnąć.
Szczególnie te dotyczące wpływu na środowisko ...
https://swiatmotocyk...nformacje-dane/
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 07 grudzień 2023 - 18:30
To co prawda nie silniki zaburtowe. Motocykle. Ale jest i Yamaha i Suzuki i Honda. Pewne wnioski z lektury można wyciągnąć.
Szczególnie te dotyczące wpływu na środowisko ...
https://swiatmotocyk...nformacje-dane/
Napisano 08 grudzień 2023 - 08:00
Równie staromodny co i znienawidzony silnik Salut - ruska wersja starego Volvo Penta spali wszystko. Ma jeszcze jedną, bardzo ważna zaletę - nawet bez tuningu i czipowania słychać go bardzo daleko, co czyni nas rozkosznie widocznymi
Napisano 09 grudzień 2023 - 17:13
Napisano 09 grudzień 2023 - 17:22
Bedzie dzialac normalnie e10 od lat jest urzywana w usa jedyny problem z ludkami jest taki ze te 10% alkocholu bedzie absorbowalo wode wiec jezeli nie wypalasz zbiornika w krotkim czasie musisz o tym pamietac wszystkie silniki do lodek w ameryce maja dopuszczone do urzytku paliwo do 10% alkocholu choc wiekszosc tankuje paliwo bez alkocholu do lodek jak i malych dwu i cztero suwow
Czyli mam potwerdzenie, że dobrze zrobię tankując PB98. Parę złotych więcej, a silnik bezpieczny
Napisano 20 grudzień 2023 - 23:40
Napisano 21 grudzień 2023 - 18:19
Napisano 22 grudzień 2023 - 22:25
Informacja z instrukcji obsługi Tohatsu na wtrysku , przy E10 należy zasosować dodatkowy separator wody.
"GASOLINES CONTAINING
Napisano 22 grudzień 2023 - 23:08
Napisano 24 grudzień 2023 - 07:01
Poprawcie mnie, jeżeli błądzę:
- lejesz do łodzi to nowe cudo i szybko (nie wiem, jak szybko) je zużywasz, a jak planujesz postój (też nie wiem, jak długi) to czyścisz i silnik i zbiornik co do ostatniej kropelki, aby nie złapało toto wody,
- lejesz do łodzi E5 PB98, płacisz więcej za litr, w skali roku, zależy ile kto pływa, wyjdzie 100? 200? 300? zł i masz spokojną głowę
Z samochodami (tymi nowszymi) nie ma problemu, bo jeździmy non stop i chyba woda nie ma szans się zgromadzić.
Co do łodzi to ja wybieram wersję drugą
Użytkownik tryt edytował ten post 24 grudzień 2023 - 07:02
Napisano 24 grudzień 2023 - 09:39
Napisano 24 grudzień 2023 - 10:05
Jest jeszcze 3 metoda. Trzymasz paliwa nalanego do szyjki. Ja tak zawsze mam przed wyjazdem na ryby mimo ze na każdy wyjazd zużywam 4-5 litrów. Teraz poprostu będę tankował nie przed rybami a odrazu w dzień powrotu. Taka procedura powrotu z ryb podłączenia aku echo do ładowarki i paliwo do szyjki...
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
a na dłużej, po sezonie, to zalecane jest usuwanie z całego układu nawet obecnego paliwa, bo się starzeje. To tym bardziej tej nowości
Napisano 24 grudzień 2023 - 12:21
a na dłużej, po sezonie, to zalecane jest usuwanie z całego układu nawet obecnego paliwa, bo się starzeje. To tym bardziej tej nowości
Mam pół bańki 5 litrowej E5 od roku. Dzisiaj zerknąłem zero rozwarstwień. Przypominam że tam jest 5% bio. To samo zrobię po nowym roku z e10 gdzie jest 10% tego samego bio. Zaleję ze 2 litry do bańki 5l, i zostawię dla porównania na dłuższy czas do początku sezonu czyli czerwca. Jak się nie rozwarstwi to przynajmniej będę wiedział i widział, że można pół roku pływać bez stresu, później oczyścić układ na zimę i zapomnieć. Wszelkich czarodziejskich kul nie ma co słuchać, bo wszyscy wiedzą tyle samo na dzisiaj. Za rok coś więcej będzie dopiero wiadomo, co przeżyło a co padło. Dlatego warto samemu też co nieco poobserwować.
Napisano 24 grudzień 2023 - 13:22
Napisano 24 grudzień 2023 - 13:31
Po co jakieś stabilizatory lać jak będzie dalej dostępna E5 98. Wystarczy ją zatankować przed sezonem zimowym ze dwa razy i po temacie, jak ktoś chce w sezonie na E10 pływać.
Napisano 24 grudzień 2023 - 14:14
Po sezonie postaram się aby zbiornik był pusty zaleję czystą benzyną alkilową po czym odpalę na jakiś czas motorek i luz do wiosny.
Mamy dwa rodzaje tej benzyny ; do 4T i z olejem do 2 T a baniaki po 5litrów.
Cena za 5 L gotowego paliwa to około 100zł . 5 L starczy na kilka razy bo ma bardzo długi okres przechowywania .
I myślę ,że to będzie lepsze jak jakikolwiek stabilizator.
Użytkownik M a r a s edytował ten post 24 grudzień 2023 - 14:21
Napisano 24 grudzień 2023 - 14:22
To ja bym już wolał za 20-30 PLN dokupić najtańszą złączkę paliwową od strony zbiornika, kawałek przewodu i masz smok do wsadzenia w kanisterek. Odpalasz na 0,5h masz wypłukane i wymienione paliwo. Ale stabilizator wychodzi taniej.
@darek63 - w 98 też jest alko, tylko mniej. Stabilizator kosztuje grosze.
Napisano 24 grudzień 2023 - 14:25
Ale po co ?. Mam auto sezonowe. Stoi nie odpalane od jesieni do wiosny pół roku. Na koniec sezonu zalewam do pełna. Wiosną pali na widok kluczyka. Od 10 lat zero problemu. Teraz zrobię dokładnie to samo tylko tam akurat będę lał tylko 98. W silniku i zbiorniku na paliwo zleję po sezonie wszystko o ile nie będę też 98 stosował bo tego jeszcze nie wiem. Zależy jak silnik będzie na tym E10 pracował. Jak straci ileś procent mocy jak opisują to u mnie nie do przejścia bo jest akurat teraz.
Napisano 24 grudzień 2023 - 14:32
Tak na wszelki wypadek. Nie chcesz, nie stosujesz. Proste - twoja sprawa. Piszę tylko solucję, jeżeli ktoś ma obawy.
Napisano 24 grudzień 2023 - 15:21
To ja bym już wolał za 20-30 PLN dokupić najtańszą złączkę paliwową od strony zbiornika, kawałek przewodu i masz smok do wsadzenia w kanisterek. Odpalasz na 0,5h masz wypłukane i wymienione paliwo. Ale stabilizator wychodzi taniej.
@darek63 - w 98 też jest alko, tylko mniej. Stabilizator kosztuje grosze.
Pomysł na dodatkowy mały zbiorniczek i linię paliwową to jest bardzo fajny pomysł i praktycznie do zrobienia na poczekaniu
Sam zapewne kupię tego Gulfa ( 2T i 4T ) bo to nie tylko silnik zaburtowy 2T i 4T ale jeszcze jest kosiarka, kosa , wertykulator ,piła spalinowa .
Napisano 24 grudzień 2023 - 15:37