Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Podparcie pinon'a w stradic 2500


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 28 grudzień 2012 - 17:37

Nie wiem czy ktoś z Was już to przerabiał. Chcę zamienić teflonową podkładkę podpierającą pinion w Stradicu 2500. Z mierzenia wyszło mi, że ma to być coś w okolicach 5,2(5,25)x6,25(6,3)x3,8(4) z kołnierzem o grubości 0,5 mm. Zacząłem szukać takiego łożyska i tu spotkało mnie zaskoczenie, nie mogę nic takiego namierzyć. Może wymiary z mojego pomiaru odbiegają od rzeczywistości?

Jeżeli macie jakieś miejsce gdzie mogę dostać coś takiego, będę wdzięczny.



#2 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 28 grudzień 2012 - 18:15

Będzie ciężko znaleźć takie łożysko. Możesz zrobić zabieg polegający na zakupie łożyska które jest najbliższe wymiarówi i zrobić tulejkę redukcyjną  luz pomiędzy otworem a łożyskiem i posmarować jakimś dobrym loctite. Napisz do dystrybutora łożysk ezo, świetne łożyska.



#3 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 grudzień 2012 - 18:47

Nie wiem czy ktoś z Was już to przerabiał. Chcę zamienić teflonową podkładkę podpierającą pinion w Stradicu 2500. Z mierzenia wyszło mi, że ma to być coś w okolicach 5,2(5,25)x6,25(6,3)x3,8(4) z kołnierzem o grubości 0,5 mm. Zacząłem szukać takiego łożyska i tu spotkało mnie zaskoczenie, nie mogę nic takiego namierzyć. Może wymiary z mojego pomiaru odbiegają od rzeczywistości?

Jeżeli macie jakieś miejsce gdzie mogę dostać coś takiego, będę wdzięczny.

Coś kolego żle chyba myślicie.Z tego co podajesz nie jest potrzebne żadne łożycgo z kołnierzem jeno zwykłe dobrze obmierzone EZO :) .



#4 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 28 grudzień 2012 - 21:44

Część którą chcę zamienić na łożysko wygląda tak jak na zdjęciach. Wiem że wyższe modele shimano mają w tym miejscu łożyska. Dedukuję, że obudowa jest taka sama a jedynie "wyposażenie" jest różne. 

@slider@ dzięki za podpowiedź, w alledrogo nie ma takiego łożyska a i w ofertach sklepów @ nie znalazłem nic co by odpowiadało moim oczekiwaniom, będę musiał napisać dystrybutora może jest szansa zamówić coś takiego.

Załączone pliki



#5 OFFLINE   w.d.wobler

w.d.wobler

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 546 postów

Napisano 28 grudzień 2012 - 21:55

...


Użytkownik w.d.wobler edytował ten post 20 styczeń 2014 - 21:23


#6 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 28 grudzień 2012 - 21:59

nie szukaj na allegro łożysk zazwyczaj są kiepskiej jakości, pisz od razu do dystrybutorów ezo, thk, ina itp. Pewnie za łożysko zapłacisz około 20-40zł zależy od miejsca i jakości wykonania.

 

Zawsze możesz zamówić łożysko na indywidualne zamówienie tylko że cena będzie 200-400zł.

 

Pozdrawiam



#7 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9513 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 28 grudzień 2012 - 22:07

Takiego ,,cienkiego,, łożyska raczej nie znajdziesz...

Kiedyś Rosjanie pakowali takie "wianuszki" do Delfina. Były cieniutkie ale praca inna niż tradycyjnego.


Użytkownik popper edytował ten post 28 grudzień 2012 - 22:08


#8 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 28 grudzień 2012 - 22:20

Jak się da to porównaj nr. części, z wyższych modeli i jeśli pasują to można domówić takie łożysko, wg.schematu. 



#9 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2190 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 28 grudzień 2012 - 23:59

Jeżelibyś jednak znalazł takie łożysko, to nie podziałałoby za długo.



#10 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 29 grudzień 2012 - 18:00

SH. Stradic FA albo FB, w żadnym 2500 kołowrotku SH. do 2012 roku nie było tam łożyska i nie pewnie nikt nie wkładał bo po co, zreszta dziurka w obudowie nie pozowala na taki manewr. Teraz taka moda w nowych kołowrotkach SH. na X-Ship, poczciwe jero GT/GTM z początku lat 90, nie miało nawet miejsca w obudowie na teflonową wstawkę i chodziło cacy. Podparcie piniona wymusił luz na koszu, bo domyślam się ze kołoworotek chodzi pewnie bardzo przyzwoicie.



#11 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 29 grudzień 2012 - 19:05

Podparcie piniona wymusił luz na koszu, bo domyślam się ze kołoworotek chodzi pewnie bardzo przyzwoicie.

Dokładnie, nie mam zastrzeżeń co do pracy jako takiej, jednak przy próbie kasowania luzów pojawia się ząbkowanie. Każde luźniejsze spasowanie powoduje luzy.

Najwyraźniej pozostanie mi wymiana tej tulejki co dwa sezony. Szukałem dziś niemal cały dzień takiego łożyska i nic.



#12 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 29 grudzień 2012 - 20:11

zamiast łożyska możesz dać tulejkę z prawdziwego teflonu albo innego tworzywa samosmarującego



#13 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 29 grudzień 2012 - 21:12

Adaptacja łożyska do wersji 2500? - nie ma takiej możliwości.

 

Wszystkie wersje kołowrotków shimano wielkości 2500 włącznie ze Stellą nie mają w tym miejscu łożyska.

Ze względów konstrukcyjnych jest to niewykonalne i po co kombinować.

Tulejka która tam jest w zupełności wystarcza na kilkanaście lat eksploatacji,a problemy z nią pojawiają się wtedy kiedy kołowrotek jest zaniedbany.

Nadmierne oliwienie poszczególnych elementów przyczynia się do tego że maszynka łapie wszystko co nad wodą ( lotne piaski,pył,wilgoć itd.) po pewnym czasie wszystko to się miesza ze smarem i oliwką i tworzy coś w rodzaju pasty ściernej powodując zużywanie się poszczególnych elementów całego mechanizmu w tym również wspomnianej tulejki.

 

Tak na marginesie to tulejka podpierająca wałek główny(pinion) opiera się tym wszystkim niekorzystnym zjawiskom,a natomiast w dupę dostaje wałek główny tzn. ta część wałka która wchodzi do tulejki. I tu wtedy pojawią się luzy.   Na to jest sposób,ale nie będę go opisywał ponieważ jest to już zaawansowana naprawa.

 

Pozostaje miłym Panom dbać o maszynki i nie oliwić nadmiernie - to szkodzi kołowrotkom.

Jeżeli zostanie przy serwisowaniu zaaplikowany odpowiedni markowy smar,a nie tam taki z "CPN" to starczy to na cały sezon lub więcej w zależności od warunków i intensywności eksploatacji.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak



#14 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 29 grudzień 2012 - 22:40

Adaptacja łożyska do wersji 2500? - nie ma takiej możliwości.

 

Wszystkie wersje kołowrotków shimano wielkości 2500 włącznie ze Stellą nie mają w tym miejscu łożyska.

 

pozwolę sobie poprawić mistrza, jednak już mam na kilogramy takich kołowrotków ze stajni shimano



#15 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 29 grudzień 2012 - 23:11

Ja się tam też zgadzam z Panem Józiem w 99 procentach... Ten 1 procencik, to: nie każdy "smar do kołowrotków"  nadaje się do kołowrotków (niektórymi, to strach i zawiasy w furtce smarować :lol: ), a "tam taki z CPN" też może się trafić nienajgorszy bo bywają i "mocno markowe".. :)


  • NARA lubi to

#16 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 30 grudzień 2012 - 10:50

Ze względów konstrukcyjnych jest to niewykonalne i po co kombinować.

Tulejka która tam jest w zupełności wystarcza na kilkanaście lat eksploatacji,a problemy z nią pojawiają się wtedy kiedy kołowrotek jest zaniedbany.

 

 

Tak na marginesie to tulejka podpierająca wałek główny(pinion) opiera się tym wszystkim niekorzystnym zjawiskom,a natomiast w dupę dostaje wałek główny tzn. ta część wałka która wchodzi do tulejki. I tu wtedy pojawią się luzy.   Na to jest sposób,ale nie będę go opisywał ponieważ jest to już zaawansowana naprawa.

Miałem nadzieję, że w ten sposób pozbędę się problemu ząbkowania przy dokładnym spasowaniu i przy zwijaniu przynęty obciążającej mechanizm podczas zwijania (wobler 5-7 cm z ostrą pracą pod prąd).

Co do zaniedbania, nie sądzę abym swoje kołowrotki zaniedbywał. Co rok dostają nowy smar i są czyszczone po każdym niemal wędkowaniu a o rzucaniu na piach nie ma nawet mowy.

Jeżeli to nie tajemnica chętnie nabyłbym tą wiedzę, może się kiedyś przyda. Mam na myśli kasowanie luzów na wałku głównym.

 

A więc wychodzi na to, że powinienem wybrać czy chcę delikatny luz czy delikatne ząbkowanie. Muszę jeszcze raz popatrzeć i poszukać możliwości rozwiązania problemu.



#17 ONLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2151 postów
  • LokalizacjaStaszów

Napisano 30 grudzień 2012 - 11:05

Najlepszy tunning to wymiana kołowrotka na lepszy :)



#18 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 30 grudzień 2012 - 11:20

może dobrym rozwiązaniem będzie wytoczenie lub dopasowanie takiej tulejki z mosiądzu.kiedyś takie rozwiązania z powodzeniem były stosowane.



#19 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 30 grudzień 2012 - 12:29

Miałem nadzieję, że w ten sposób pozbędę się problemu ząbkowania przy dokładnym spasowaniu i przy zwijaniu przynęty obciążającej mechanizm podczas zwijania (wobler 5-7 cm z ostrą pracą pod prąd).

Co do zaniedbania, nie sądzę abym swoje kołowrotki zaniedbywał. Co rok dostają nowy smar i są czyszczone po każdym niemal wędkowaniu a o rzucaniu na piach nie ma nawet mowy.

Jeżeli to nie tajemnica chętnie nabyłbym tą wiedzę, może się kiedyś przyda. Mam na myśli kasowanie luzów na wałku głównym.

 

A więc wychodzi na to, że powinienem wybrać czy chcę delikatny luz czy delikatne ząbkowanie. Muszę jeszcze raz popatrzeć i poszukać możliwości rozwiązania problemu.

 

Jeżeli chodzi o zaniedbanie to nie miałem na myśli Pana. Pisałem ogólnie o kołowrotkach i co się może zdarzyć.

Przyczyna tzw.ząbkowania nie koniecznie musi tkwić w owej tulejce,najczęściej przypadłśc tkwi w samej przekładni (może się zle spasowała?),i jest w zależności od stopnia występowania tej przypadłości bardzo trudna do zlikwidowania.

 

Należałoby kołowrotek dobrze zestroić i liczyć na to, że z czasem bedzie coraz lepiej.

 

Pozdrawiam



#20 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 30 styczeń 2013 - 20:40

Czy ktoś może wie jakie wymiary ma łożysko z tego schematu oznaczone numerem 7810?

http://www.pergetes....la_20000fa.pdf 

Byłbym wdzięczny za taką informację.