Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Podparcie pinon'a w stradic 2500


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 599 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 30 styczeń 2013 - 21:21

Jeśli z lekkim luzem pracuje prawidłowo, to nie ma sensu poprawianie fabryki. Prawidłowo zaprojektowane i wykonane przekładnie zębate (pomijając konstrukcje specjalne), mają pewien luz międzyzębny i wierzchołkowy, których nie wolno kasować do zera. Zgadzam się z p. Leśniakiem w kwestii trwałości tuleii. I gdyby nawet istniala możliwość jej zastąpienia łożyskiem, to takowa zmiana nie poprawi działania mechanizmu, ani w znaczący sposób nie zwiększy trwałości całego napędu.



#22 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 30 styczeń 2013 - 22:27

Witam.

 

I to jest prawda o przesadnym dopieszczaniu kołowrotków.

 

Są jednak miejsca w których konstruktor przewidział przyszłościowo montowanie łozysk zamiast tulejek,tym samym podnosząc klasę 

kołowrotka.

Takimi są : wałek oscylacji"worm shaft" czy nakrętka rotora z gniazdem na montaż łożyska np.Twin Power SW ( PG,XG,HG ).

I w takich miejscach warto zrobić tuning, bo mamy prawie jak Stellę,a za mniejsze pieniązki.

Przyczynia śię to do bardziej płynnej pracy i większej żywotniści

 

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak


Użytkownik Leśniak edytował ten post 30 styczeń 2013 - 23:15


#23 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 31 styczeń 2013 - 08:32

Dzięki za rady, nie będę się chyba tego czepiał. Pracuje poprawnie bez tego łożyska również, może faktycznie nie warto aż tak zmieniać konstrukcję.
Następny kołowrotek w takim razie będzie już odpowiednio łożyskowany.