Jeśli z lekkim luzem pracuje prawidłowo, to nie ma sensu poprawianie fabryki. Prawidłowo zaprojektowane i wykonane przekładnie zębate (pomijając konstrukcje specjalne), mają pewien luz międzyzębny i wierzchołkowy, których nie wolno kasować do zera. Zgadzam się z p. Leśniakiem w kwestii trwałości tuleii. I gdyby nawet istniala możliwość jej zastąpienia łożyskiem, to takowa zmiana nie poprawi działania mechanizmu, ani w znaczący sposób nie zwiększy trwałości całego napędu.
Podparcie pinon'a w stradic 2500
#21 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2013 - 21:21
#22 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2013 - 22:27
Witam.
I to jest prawda o przesadnym dopieszczaniu kołowrotków.
Są jednak miejsca w których konstruktor przewidział przyszłościowo montowanie łozysk zamiast tulejek,tym samym podnosząc klasę
kołowrotka.
Takimi są : wałek oscylacji"worm shaft" czy nakrętka rotora z gniazdem na montaż łożyska np.Twin Power SW ( PG,XG,HG ).
I w takich miejscach warto zrobić tuning, bo mamy prawie jak Stellę,a za mniejsze pieniązki.
Przyczynia śię to do bardziej płynnej pracy i większej żywotniści
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Użytkownik Leśniak edytował ten post 30 styczeń 2013 - 23:15
#23 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2013 - 08:32
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych