Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Curado E słaby hamulec


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Robson1981

Robson1981

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 377 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 05 styczeń 2013 - 22:02

Zauważyłem, że w mojej 51ce jak i w 201 hamulec walki jest słaby. Mogę dodać, że zwiększanie mocy hamulca, zauważalne jest dopiero w końcowej fazie dokręcania gwiazdy. Pamiętam, że w ubiegłym sezonie smarowałem oba młynki ale działałby raczej poprawnie. Czy wystarczy, ze wymienię tarcze (np. na węglowe) i będzie OK? Czy tarcze i dużą zębatkę(wewnętrzna strona) należy pozostawić suche, czy zalecane jest posmarowanie ich czymś? Czy może być inna przyczyna tego zjawiska? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.



#2 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 05 styczeń 2013 - 22:37

o smarowaniu gdzieś było trochę napisane nawet jakiś filmik wstawiony.jak naprawisz daj znać w moich cu jest podobnie.



#3 OFFLINE   tpe

tpe

    www.basshunting.blogspot.ie

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 3528 postów
  • LokalizacjaIre
  • Imię:Tomek

Napisano 05 styczeń 2013 - 22:43

Mój 301D tez przestał hamować, ale szybko go wyleczyłem:

 

http://www.smoothdrag.com/


  • Wilk_ lubi to

#4 OFFLINE   Elton

Elton

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 389 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 05 styczeń 2013 - 22:43

Fabrycznie też miałem ten problem w 201ce. Kilka grubych sandaczy straciłem wtedy....Po smarowaniu i wytarciu tarcz i powierzchni ciernych jest dużo lepiej-bardziej liniowo przyrasta siła i nie ma efektu, że po dokręceniu do końca niby trzyma, a przy zacięciu puszcza jak szalony <_<



#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 styczeń 2013 - 23:22

Smarujemy. Shimano w swoich instrukcjach

 

http://fish.shimano....tcasting Reels (2%20pages).pdf

 

 

poleca taki smar:

 

http://www.tacklewar...cpage-SHRG.html

 

Ja mam i też polecam. Poza tym jest rewelacyjny do kół zębatych.



#6 OFFLINE   bartolo

bartolo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 467 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2013 - 00:23

To tutaj tych smarów jest trochę więcej:

 

http://www.japantack.../Grease_Oil.htm

 

 



#7 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2013 - 00:37

Ciekawe którego smaru DG.... jest odpowiednikiem ten z tackle......



#8 OFFLINE   bartolo

bartolo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 467 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2013 - 03:02

ACE-2 czyli DG04



#9 OFFLINE   Mekamil

Mekamil

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2951 postów
  • LokalizacjaZgierz
  • Imię:Kamil

Napisano 06 styczeń 2013 - 10:16

Szkoły są dwie, ja wyznaję tą, w której smaru się nie daje. Jedynie zwilżonym oliwką palcem przecieram podkładki (bardzo skąpo), żeby nie było efektu skokowego oddawania linki.

Czasami podkładki warto przeszlifować papierem ściernym (drobnym). Jak się hamulec za dużo napracuje przy mocnym dokręceniu to się potrafią aż błyszczeć.



#10 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 06 styczeń 2013 - 15:36

borykałem się z tym trochę,kombinowałem i doszedłem do wniosku-nie smarować.wyjątkiem może być wykorzystywanie młynka [a raczej hamulca] do ciężkiej częstej pracy.



#11 OFFLINE   Robson1981

Robson1981

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 377 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 06 styczeń 2013 - 16:31

Super, wszystko już jest jasne. Wymienię tarcze na nowe. Dziękuje za pomoc.



#12 OFFLINE   iselim

iselim

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 09 styczeń 2013 - 20:35

Witam

1. Jeżeli nie smarujesz masz

Tarcie suche które występuje wtedy gdy między współpracującymi powierzchniami nie ma żadnych ciał obcych, np.: środka smarnego lub wody. Jest ono intensywne podczas ślizgania się materiałów chropowatych. Podczas tarcia suchego wydziela się duża ilość ciepła co powoduje spadek wytrzymałości oraz wzrost zużywania się części. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia suchego jest duże.

2. Jeżeli smarujesz masz

Tarcie płynne które występuje wtedy, gdy powierzchnie tarcia są rozdzielone warstwą środka smarnego w postaci smaru, cieczy lub gazu. Wówczas tarcie zewnętrzne jest zamieniane na tarcie wewnętrzne czynnika smarnego. Siła tarcia płynnego zależy wyłącznie od właściwości środka smarnego, a nie od właściwości powierzchni współpracujących. Wartość współczynnika tarcia płynnego jest mała i zależy od grubości warstwy cieczy smarującej, jej lepkości oraz od prędkości względnej elementów trących. Zużywanie elementów maszyn podczas tarcia płynnego jest małe.

 

Nie smaruj tarcie hamulca. Hamulec na multiplikatoru pracuje jak sprzęgło tarcie lub hamulec na samochodu.



#13 OFFLINE   piatras

piatras

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 263 postów
  • LokalizacjaKacergine, Kaunas
  • Imię:Robertas
  • Nazwisko:Rimkus

Napisano 11 styczeń 2013 - 23:29

:rolleyes: no i poco ta dyskusja? Zobaczmy co czym gdzie i jak...  ;)



#14 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 styczeń 2013 - 00:04

To już raczej to. 1:30 .

 



#15 OFFLINE   piatras

piatras

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 263 postów
  • LokalizacjaKacergine, Kaunas
  • Imię:Robertas
  • Nazwisko:Rimkus

Napisano 13 styczeń 2013 - 19:56

No owszem, lozysk smarowacz i zebatki czyszczyc nietrzeba umiec... :D



#16 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 16 styczeń 2013 - 20:16

Zauważyłem, że jak nie smarowałem tarcz ciernych to masa brudu z nich dostawała się do kołowrotka. Teraz stosuje się to instrukcji firmy Shimano z prrzentpeanych filmów z wątku.

#17 OFFLINE   szczuply_maciek

szczuply_maciek

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 346 postów
  • Lokalizacjatam gdzie szczupłe :-)
  • Imię:Maciek
  • Nazwisko:Mazur

Napisano 16 styczeń 2013 - 20:39

Tak patrzę na te filmy i wszystko mi pasuje, ale z jedną rzeczą się nie zgodzę. W jakiejś 35sek. drugiego filmu facet kręci przekładnią nie mając ośki szpuli przełożonej przez piniona. Można w ten sposób bardzo skutecznie uszkodzić zęby przekładni. Nie powinno się kręcić tym mechanizmem nie mając zapewnionej współosiowości obu kół zębatych. W tym przypadku jakoś shimano nie popisało się fachowością. Znam 2 przypadki (na szczęście nie swoje) w których kręcenie przekładnią doprowadziło do uszkodzenia zębów a właściwie ewolwenty zęba.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych