Siła hamulca multiplikatora.
#1 OFFLINE
Napisano 17 luty 2013 - 22:18
#2 ONLINE
Napisano 17 luty 2013 - 22:25
Terkocza tylko niektore. z funkcja LINE ALARM
- Nizdęb lubi to
#3 OFFLINE
Napisano 17 luty 2013 - 22:31
byc moze podkladki ksiezycowe sa zle ulozone lub glowna sruba nad nimi niewystarczajaco mocno dokrecona... moze byc tez ze tarcza hamulca jest zaoliwiona... ja bym stawial na pierwsze dwie opcje...
- Nizdęb lubi to
#4 OFFLINE
Napisano 17 luty 2013 - 22:37
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Czyli rozkręcanko Jak ja to lubię
#5 OFFLINE
Napisano 17 luty 2013 - 22:41
Te dwie podkładki żle założone mogą dać taki efekt,
a dostęp do nich naprawdę łatwy więc działaj kolego śmiało.
- Nizdęb lubi to
#6 OFFLINE
Napisano 17 luty 2013 - 23:38
Dodatkowo po rozkręceniu i skręceniu pojawił się luz, którego wcześniej chyba nie było...
Użytkownik Nizdęb edytował ten post 18 luty 2013 - 00:38
#7 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 09:05
Jeśli chodzi o luz na filmie. Jeśli go nie było wcześniej to prawdopodobnie coś nie tak z ponownym złożeniem. Mogą być podkładki źle poskładane, albo brak jakiejś podkładki. Choć luz wstecz jest niepokojący, bo przecież tam jest oporówka. Trzeba sprawdzić na schemacie. Co do hamulca. Na pewno, linka siedzi ciasno na szpuli? Nie ślizga się? Jeśli linka jest OK, to po kolei sprawdziłbym czy tarcze cierne były smarowane i jak mocno. Jeśli były to sprawdziłbym jak jest na sucho. No i jeszcze jedno. Z czego te tarcze są i czy po łowieniu hamulec był zwalniany.
#8 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 09:23
Jesteś w 100% pewnien, że cała plecionka nie obraca się zględem szpuli?
Co do "wykładniczego" zrostu siły hamowania wraz z dokręcaniem gwiazdki - nie pierwszy to (i zapewne nie oststani) Quantum, który tak ma.
#9 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 09:26
Hej,
Taki luz również miałem w pewnym modelu multika. Nie wiem, czy występował "od nowego" i pojawiał się wtedy, gdy hamulec był słabiej dokręcony. Po dokręceniu na "ok 85%" i wzwyż znikał.
Pozdro
Robert
#10 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 12:58
Jeśli chodzi o luz na filmie. Jeśli go nie było wcześniej to prawdopodobnie coś nie tak z ponownym złożeniem. Mogą być podkładki źle poskładane, albo brak jakiejś podkładki. Choć luz wstecz jest niepokojący, bo przecież tam jest oporówka. Trzeba sprawdzić na schemacie. Co do hamulca. Na pewno, linka siedzi ciasno na szpuli? Nie ślizga się? Jeśli linka jest OK, to po kolei sprawdziłbym czy tarcze cierne były smarowane i jak mocno. Jeśli były to sprawdziłbym jak jest na sucho. No i jeszcze jedno. Z czego te tarcze są i czy po łowieniu hamulec był zwalniany.
Kołowrotek kupiłem nowy, przynajmniej taka była deklaracja sprzedawcy ale i przyznać trzeba tak wyglądał. Dotarł z odkręconym hamulcem. Wczoraj, jeszcze przed rozkręceniem poszedłem pierwszy raz w życiu porzucać testowo, zauważyłem dziwne objawy kręcenia się w miejscu szpuli mimo dokręconego hamulca. Teraz zaczynam zastanawiać się czy cała nawinięta plecionka nie "stała w miejscu" a szpula kręciła się. Zostawiam to na razie bo wtedy kołowrotek był jeszcze przed rozkręceniem i pierwszym odstrzałem wahadła od którego wszystko się zaczęło...
Jesteś w 100% pewnien, że cała plecionka nie obraca się zględem szpuli?
Co do "wykładniczego" zrostu siły hamowania wraz z dokręcaniem gwiazdki - nie pierwszy to (i zapewne nie oststani) Quantum, który tak ma.
Jestem w stanie zaakceptować pewne niedogodności "fabryczne" jeśli cena jest atrakcyjna ale moim głównym problemem jest słaby hamulec, nierównomierność wzrostu siły hamowania ma mniejsze znaczenie.
Hej,
Taki luz również miałem w pewnym modelu multika. Nie wiem, czy występował "od nowego" i pojawiał się wtedy, gdy hamulec był słabiej dokręcony. Po dokręceniu na "ok 85%" i wzwyż znikał.
Pozdro
Robert
Tu luz jest zawsze, bez względu na dokręcenie hamulca. Możliwe że źle złożyłem kołowrotek bo na 99% tego nie było.
Na poniższym schemacie:
1. Które to podkładki księżycowe, w ogóle "układ hamulca"?
2. Które to łożysko oporowe?
Czy te luzy mogą być spowodowane złą kolejnością 57, 56 lub tylko obu 56? Wydaje się że obie 56 to to samo. Mam wrażenie że u mnie pomiędzy 55 a 53 są dwie części i nie wiem czy nie władowałem tam jednej 56...
Tu schemat:
#11 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 13:08
podkładki księżycowe to nr 56 - przy składaniu MUSZĄ BYĆ usytuowane względem siebie w taki sposób ( ) inaczej nie będzie sprężynowania i regulacji docisku...
łozysko oporowe - PRAWDOPODOBNIE 53 - rzuc okiem w opis bedzie pewnie coś w stylu roller bearing
- Nizdęb lubi to
#12 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 13:22
A właściwe podkładki hamulca to 45-46
#13 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 13:53
zapytam, z glupia frant, raz jeszcze, czy jestes w 100% pewnien, ze cała plecionka nie obraca sie na szpuli?
#14 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 14:01
No i na koniec. Na schemacie widzę zaledwie jedną tarczę cierną w dużym kole, więc nie wiem czy ten młynek może mieć te 18lbs hamulca.
#15 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 14:12
podkladki ksiezycowe to nr 56 - przy skladaniu MUSZA BYC usytuowane wzgledem siebie w taki sposob ( ) inaczej nie bedzie prezynowania i regulacji docisku...
łozysko oporowe - PRAWDOPODOBNIE 53 - rzuc okiem w opis bedzie pewnie coś w stylu roller bearing
Rzeczywiście chyba miałem źle złożone te podkładki lub za dużo smaru, z hamulcem już doszedłem do ładu. Martwi mnie tylko ten luz... Macie jakieś typy?
Kiedy podczas skręcania kołowrotka nakręcam hamulec (gwiazdkę) na oś to zrobić to do końca na siłę czy zostawić czując większy opór? Generalnie do pewnego momentu nakręca się a potem opór jest większy i zbija "otwarty kabłąk" (nie wiem jak się ten mechanizm w multiku nazywa). Trzymając na siłę otwartą blokadę mogę dokręcać go mocniej ale obawiam się że mogę coś pozrywać...
zapytam, z glupia frant, raz jeszcze, czy jestes w 100% pewnien, ze cała plecionka nie obraca sie na szpuli?
Tak, sprawdzałem dokładnie. Wczoraj przewinąłem ciasno plecionkę.
No i na koniec. Na schemacie widzę zaledwie jedną tarczę cierną w dużym kole, więc nie wiem czy ten młynek może mieć te 18lbs hamulca.
http://www.tackledir...cast-reels.html Z tego wynika że 18 lbs.
Hamulec już przeszedł tuning, starłem trochę smaru, poprawiłem podkładki księżycowe i jest chyba OK ale martwi mnie ten luz.
Użytkownik Nizdęb edytował ten post 18 luty 2013 - 14:19
#16 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 14:20
Tak, sprawdzałem dokładnie. Wczoraj przewinąłem ciasno plecionkę.
Ciasno, czy nie, o ile nie dowiązałeś jej do podkładu z żyłki lub nie mocowałeś na taśmę/ do otworów w szpuli, prędzej czy później możesz mieć poważny problem. Oby nie na rybie.
#17 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 14:21
Jeśli typujesz łożysko oporowe, to zrób tak. Dokręć hamulec z pewną siłą i blokując szpulę palcem kręć korbką. Działasz tak jakbyś holował rybę. Hamulec powinien płynnie się poddawać. Jeśli "puszcza" łożysko oporowe, to będziesz czuł skoki, krótsze lub dłuższe. Jeśli wszystko działa płynnie, a w dalszym ciągu korba daje się cofnąć, to nie mam pomysłu, choć łożysko oporowe "łapie" natychmiast. Może ono się jakimś cudem rusza w gnieździe? Może też być, że część nr 47 ma luzy po obwodzie. Nie wiem.
#18 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 14:59
dodam od siebie, ze wszelakie zabawy sprawdzania szpuli, lozysk i hamulcow jest najlepiej zrobic bez linki, czyli macajac gola szpule ... ten luz z filmu wyglada jak klasyczny back play, tylko cos ciezko chodzi, jak na back play, powiedzialbym prawie, tak na odleglosc i w krysztalowej kuli czytajac, ze hamulec miales bardzo mocno dokrecony, w tym momencie, zgadza sie?
#19 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 15:11
dodam od siebie, ze wszelakie zabawy sprawdzania szpuli, lozysk i hamulcow jest najlepiej zrobic bez linki, czyli macajac gola szpule ... ten luz z filmu wyglada jak klasyczny back play, tylko cos ciezko chodzi, jak na back play, powiedzialbym prawie, tak na odleglosc i w krysztalowej kuli czytajac, ze hamulec miales bardzo mocno dokrecony, w tym momencie, zgadza sie?
Zgadza się. Co to back play?
#20 OFFLINE
Napisano 18 luty 2013 - 15:19
back play to wlasnie taki minimalny luz na oporowce, ktory jest czesto spotykany w multiplikatorach, roznego kolorytu ... najlepiej zdejmij plecionke do nagiej szpuli i sprawdz, czy hamulec faktycznie jest slaby - tu hamulec na beton, i czy masz back play - tu hamulec mozesz miec ustawiony powiedzmy na 50%, ale w obydwoch przypadkach sprawdz ruszajac szpule palcem, nie korbka i nie ciagnac za plecionke ... szybko stwierdzisz co jest co
- Nizdęb lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych