Hej,
"Wsadź" 47 w 53 i sprawdź, czy ma ten luz. IMHO powinien kręcić się na sucho tylko do przodu. Jeszcze jedno IMHO - ten luz może być spowodowany luzami pomiędzy 47 i 46 (ząbki siedzią ciasno ?) - sprawdź.
Pozdro
Robert
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 18 luty 2013 - 15:37
Hej,
"Wsadź" 47 w 53 i sprawdź, czy ma ten luz. IMHO powinien kręcić się na sucho tylko do przodu. Jeszcze jedno IMHO - ten luz może być spowodowany luzami pomiędzy 47 i 46 (ząbki siedzią ciasno ?) - sprawdź.
Pozdro
Robert
Napisano 18 luty 2013 - 15:44
Ale efekt "back play" luzu na łożysku oporowym, to jest mikro. To nie jest to co na filmie. Tym bardziej, że tego nie było. Chyba, że mówimy o starszych młynkach - nie myląc z młynkami bez oporówki, blokowanych samym "pawlem". W nowych konstrukcjach to jest ledwo wyczuwalne.
Napisano 18 luty 2013 - 15:52
back play to wlasnie taki minimalny luz na oporowce, ktory jest czesto spotykany w multiplikatorach, roznego kolorytu ... najlepiej zdejmij plecionke do nagiej szpuli i sprawdz, czy hamulec faktycznie jest slaby - tu hamulec na beton, i czy masz back play - tu hamulec mozesz miec ustawiony powiedzmy na 50%, ale w obydwoch przypadkach sprawdz ruszajac szpule palcem, nie korbka i nie ciagnac za plecionke ... szybko stwierdzisz co jest co
Jako że nie mam jak w pracy przewinąć plecionki to zrobiłem Twój test z plecionką. Rzeczywiście luz jest, dodam że w trakcie tego testu korbka pozostawała nieruchoma mimo ruchu szpuli.
Napisano 18 luty 2013 - 15:56
Luz na tym filmie, ni pochodzi od łożyska oporowego. To jest luz między wycięciami w pinionie, a tymi na szpuli, lub trzepieniem jeśli on blokuje pinion.
Napisano 18 luty 2013 - 16:19
Ja miałem podobnie w curado 201e7 i nie wydaje mi się aby to przeszkadzało
w łowieniu. Jednak jeżeli wcześniej tego nie było to może należy jeszcze raz rozłożyć i złożyć z uwzględnieniem
schematu.
pozdro,
ZH
Napisano 18 luty 2013 - 16:41
Ja miałem podobnie w curado 201e7 i nie wydaje mi się aby to przeszkadzało
w łowieniu. Jednak jeżeli wcześniej tego nie było to może należy jeszcze raz rozłożyć i złożyć z uwzględnieniem
schematu.
pozdro,
ZH
Już to zrobiłem. Zastanawiam się czy aby na pewno tego luzu nie było skoro wszystko wydaje się OK? Tyle że z drugiej strony skoro teraz to zauważyłem to zauważyłbym i wcześniej.
Napisano 18 luty 2013 - 16:53
osobiscie nie wiem czy ten luz byl, czy go nie bylo, jezeli dobrze przeczytalem, to wlasciciel sam tego na 100% nie jet pewien nie jestem tez tak calkiem przekonany, ze w obecnych czasach back play jest zawsze mikro, i ze w 'pawloskiej' przeszlosci byl bardzo maxi (nota bene, do dzis buduje sie kolowrotki z pawlem, niektore z nich to high grade tackle za kilkaset $), ale to inna historia, wrocmy do problemu back play
z mojego doswiadczenia wynika, ze back play moze byc wyraznie widoczny, nawet w nowszych konstrukcjach, z oporowkami nowej generacji i rezultuje nie tylko z samej oporowki, cala konstrukcja ma wplyw na jego obecnosc czy tez powstawanie, wine za to nieporozumienie biore na siebie, wyrazilem sie niezbyt precyzyjnie, piszac, ze oporowka ma back play, mea culpa
i jeszcze kilka ostatnich slow zwiazanych z tematem watku, nie trzymalem obecnego zrodla troski w rekach i nie potrafie czytac z fusow, dlatego tez nie postawie diagnozy na odleglosc ... nie jestem harry z tybetu
jedyne co moge, to podac wlasne doswiadczenia, ktore mozna wziasc pod uwage i sprawdzic, lub nie
przy okazji jeszcze jedna rada, tez z wlasnego doswiadczenia, zawsze sprawdza sie tylko jedna rzecz na raz, nie dwie i nie trzy, wtedy jest bardzo latwo przeanalizowac i zlokalizowac co bylo przyczyna problemow przepraszam, za tzw. profesorskie oko
Napisano 18 luty 2013 - 17:32
Hej,
"Wsadź" 47 w 53 i sprawdź, czy ma ten luz. IMHO powinien kręcić się na sucho tylko do przodu. Jeszcze jedno IMHO - ten luz może być spowodowany luzami pomiędzy 47 i 46 (ząbki siedzią ciasno ?) - sprawdź.
Pozdro
Robert
53 opisane jest jako "crank shaft ball bearing" i kręci się w obie strony. W tej sytuacji to pewnie nie jest oporówka (jeśli do tego zmierzałeś). Ale 47 "one way clutch sleeve", tu może być coś na rzeczy...
osobiscie nie wiem czy ten luz byl, czy go nie bylo, jezeli dobrze przeczytalem, to wlasciciel sam tego na 100% nie jet pewien
nie jestem tez tak calkiem przekonany, ze w obecnych czasach back play jest zawsze mikro, i ze w 'pawloskiej' przeszlosci byl bardzo maxi (nota bene, do dzis buduje sie kolowrotki z pawlem, niektore z nich to high grade tackle za kilkaset $), ale to inna historia, wrocmy do problemu back play
z mojego doswiadczenia wynika, ze back play moze byc wyraznie widoczny, nawet w nowszych konstrukcjach, z oporowkami nowej generacji i rezultuje nie tylko z samej oporowki, cala konstrukcja ma wplyw na jego obecnosc czy tez powstawanie, wine za to nieporozumienie biore na siebie, wyrazilem sie niezbyt precyzyjnie, piszac, ze oporowka ma back play, mea culpa
i jeszcze kilka ostatnich slow zwiazanych z tematem watku, nie trzymalem obecnego zrodla troski w rekach i nie potrafie czytac z fusow, dlatego tez nie postawie diagnozy na odleglosc ... nie jestem harry z tybetu
jedyne co moge, to podac wlasne doswiadczenia, ktore mozna wziasc pod uwage i sprawdzic, lub nie
przy okazji jeszcze jedna rada, tez z wlasnego doswiadczenia, zawsze sprawdza sie tylko jedna rzecz na raz, nie dwie i nie trzy, wtedy jest bardzo latwo przeanalizowac i zlokalizowac co bylo przyczyna problemow
przepraszam, za tzw. profesorskie oko
Nie wiem co powiedzieć, w zasadzie wystarczy tylko rzucić okiem na Twoje wypowiedzi żeby wyczuć bardzo dużą wiedzę, tym bardziej jestem wdzięczny za chęć pomocy.
Napisano 18 luty 2013 - 17:55
Jeśli można to podepne się pod ten temat
Panowie mam pytanie odnośnie hamulca w curado 101d.Jakiś czas temu serwisowałem go i zauważyłem że po serwisie hamulec szarpie,zresztą przed też troche szarpał ale teraz jak by troche więcej.Wiem że są ponoć dwie szkoły,jedni radzą smarować a dródzy że przeszlifować papierkiem.Ja wybrałem tą pierwszą
I teraz mam pytanie, wskażcie prosze na schemacie które elementy i z której strony smarować
Czy el.1214 też smarować z obu stron?
Napisano 18 luty 2013 - 18:04
Kurcze,nie potrafie wkleić tego schematu
Napisano 18 luty 2013 - 18:06
@nizdeb
nie chcialbym byc zle zrozumianym, dlatego szybko dopisze kilka slow ... pamietam jak dzis, kiedy poszedlem nad wode, z pachnacym sklepem, C4 5601 i wszystko bylo cacy ... po x-ktoryms razie stwierdzilem, ze hamulec puszcza, wiec zapytalem o porade na forum, kiedys zielone bylo ... no i dostalem jakies 365 porad, co moze byc przyczyna i jak sobie z tym poradzic niestety, w porywie mlodzienczej naiwnosci nie zauwazylem, ze to porady na kazdy dzien roku i rozebralem multika na czynniki pierwsze
po kilkunastu godzinach spedzonych nad biurkiem i kilkuset siarczystych bluzgach poszedlem nad wode, gdzie ponownie stwierdzilem, o zgrozo, ze hamulec nadal puszcza
wtedy sie zorientowalem, ze nie warto sprawdzac wszystkiego na raz, i ze warto zaczac od tych najlatwiejszych akcji ... nie zebym madrosc jadl lyzkami, ale czego sie nauczylem, tym sie dziele
a propos, u mnie slizgala sie plecionka
Napisano 18 luty 2013 - 18:08
http://www.google.pl...p5AMNaXUFRIt56g
Panowie,multik rozkręcony i nie ukrywam że nie chce mi się siedzieć nad nim do nocy, więc jeśli ktoś wie to proszę o szybką odpowiedź
Użytkownik fish28 edytował ten post 18 luty 2013 - 18:21
Napisano 18 luty 2013 - 19:00
53 opisane jest jako "crank shaft ball bearing" i kręci się w obie strony. W tej sytuacji to pewnie nie jest oporówka (jeśli do tego zmierzałeś). Ale 47 "one way clutch sleeve", tu może być coś na rzeczy...
Hej,
Zgadywałem tylko ze schematu, że ta częśc to oporówka, więc jeżeli nie to przykro mi...., ale właśnie o to mi chodziło, żeby wsadzić to w oprówkę i sprawdzić. Sam kiedyś wyjąłem wszystko i po kierunku działania oporówki wiedziałem, jak ją wsadzić w korpus (dopóki nie zobaczyłem strzałek ).
Pozdro
Robert
Napisano 18 luty 2013 - 19:05
Panowie,multik rozkręcony i nie ukrywam że nie chce mi się siedzieć nad nim do nocy, więc jeśli ktoś wie to proszę o szybką odpowiedź
Gościu na YT z Shimano smaruje okładziny 2360 i 1214 po obu stronach "ichnich" smarem do kładzin. Chyba wie co robi ???
Pozdro
Robert
Napisano 18 luty 2013 - 19:16
Dzięki
I tak też zrobiłem,powiem szczeże że troszke się poprawiło ale to jeszcze nie to.Przyczyna może leżeć w smarze który stosuje.Używam mobilitha shc460 ,nie mam smaru do okładzin
Zapodasz tego linka z YT
Użytkownik fish28 edytował ten post 18 luty 2013 - 19:17
Napisano 18 luty 2013 - 19:25
Dzięki
I tak też zrobiłem,powiem szczeże że troszke się poprawiło ale to jeszcze nie to.Przyczyna może leżeć w smarze który stosuje.Używam mobilitha shc460 ,nie mam smaru do okładzin
Zapodasz tego linka z YT
www.youtube.com/watch?v=ZFxdapDGOOY
R
Użytkownik RobbyG edytował ten post 18 luty 2013 - 19:25
Napisano 18 luty 2013 - 19:41
Reguł nie ma. Jeszcze tyle modeli w życiu czeka do rozebranie. Back play z łożyska oporowego całkiem spory pamiętam z poczciwego curado 100B, wysłużonego 100D . Mniejsze np. w takich modelach jak wspomniany 5600 i pokrewne. W nowych młynkach jak na moje oko to łożyska oporowe są żyletami, choć np. w mocno dojechanym ABU 2500 mam łożysko, które przeżyło już jeden zestaw napędowy i cały czas blokuje natychmiastowo. Ogólnie temat ogarniając, to multiplikatory są najprostszymi konstrukcjami, może poza muchowymi lub centrepin. Są do bólu intuicyjne w budowie, jak logiczny rebus. Najczęściej przyczyną konstrenacji jest jakiś drobiazg.
Napisano 18 luty 2013 - 20:10
Zawieszam w takim razie temat i w przyszły weekend rozbieram go do ostatniej śrubki. No chyba że nie wytrzymam to powalczę wcześniej ... Dopytam jeszcze tylko że jeśli w moim przypadku to będzie łożysko to czy jest sens szukać innego czy taki luz jest nieszkodliwy? W ogóle (bez względu na źródło luzu), takowy jest szkodliwy?
Dodam że przewinąłem plecionkę i na gołej szpuli wszystkie objawy się potwierdzają.
Użytkownik Nizdęb edytował ten post 18 luty 2013 - 20:16
Napisano 18 luty 2013 - 20:15
Jeśli to łożysko takie jest i lekko cofa, to trudno. Nie ma co się stresować, zresztą multiplikator beż łożyska cofa czasem o 1/5 obrotu korbki. Źle jest dopiero jak puszcza. Np. w sytuacji ryby życia, kiedy trzeba dodatkowo myśleć przytrzymywaniu ręką korby.
Napisano 18 luty 2013 - 20:25
Najczęściej przyczyną konstrenacji jest jakiś drobiazg.
albo dwa
Jeśli to łożysko takie jest i lekko cofa, to trudno. Nie ma co się stresować
zgadza sie
@nizdeb
rozbieraj go do ostatniej srubki, ale nie na raz, tylko po kolei sprawdzaj kazdy element i skladaj spowrotem w calosc, to bedziest wiedzial dlaczego musiales go do ostatniej srubki rozebrac ... jezeli bedziesz musial albo odeslij towar do sprzedawcy i wymien na inny
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych