Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

PORADNIK KONSUMENTA - zasady reklamacji sprzętu wędkarskiego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#81 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 październik 2020 - 18:14

Nie podzielam Twoich obserwacji, u mnie przyczyny są na ogół inne. Osobiście, powiedzmy w ciągu ostatnich ca. 12-13 lat, złamałem:

- Batsona 25lb w trolu na zaczepie, przy prawidłowo ustawionym hamulcu,

- MHX 20lb przy rzucie średnią gumką (miał ewidentnie bąbel powietrza w strukturze blanku),

- St.C. 40lb w trolu na zaczepie przy hamulcu na maksa (Milena 253L, 5kg), szpula lekko przytrzymana palcem,

- Sakurę XXXH w trolu na zaczepie, linka weszła mi pod łódź przy próbie ustawienia się nad zaczepem na nurcie - mea culpa,

- Shimano Symetre Special - wystrzeliła mi obrotówka prosto w blank - moja wina, jak wyżej,

- jerkówkę 40lb, blank z Malezji - rzut Busterem albo Banditem - brak mojej wyraźnej winy, kij był po prostu zmęczony, złowił dosłownie setki szczupaków,

- Lamiglasa CW 15lb - nie otworzyłem kabłąka po podebraniu, sandacz mi się bujnął w podbieraku i ułamałem kilka cm szczytówki,

- ATC 17lb - blank od początku miał wadę produkcyjną, jakoś ją zabezpieczyłem, a potem łowiłem przez ładnych parę lat i przyznaję - zamęczyłem na prawie śmierć, nie miał lekko.

 

Drzwiami (z domykaczem) uszkodziłem literalnie jeden kij - morskie CD, a konkretnie zmiażdżyłem blank poniżej męskiej części złącza. Naprawiłem kilka lat temu, żyje do dziś.

:)


  • Miru lubi to

#82 OFFLINE   Dzudik

Dzudik

    Nowy

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 21 październik 2020 - 20:35

Złamałeś wiecej wędek niż niektórzy wedkarze maja przez całe życie😜. Każda taka historia uczy. Żeby tylko nie czytali tego forum producenci banków bo ci nikt wedki nie sprzeda. Powiedzenie "połamania" nabiera teraz nowego wymiaru. Pozdrawiam.
  • mariusz! lubi to

#83 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 21 październik 2020 - 22:01

Najrzadziej łamią się wędziska, które stoją w szafie.


  • suhhar lubi to

#84 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 18 maj 2021 - 15:48

Dzień dobry

Pytanko do fachowców.

 

Wędka sprzedana do klienta - ten przyjął paczkę, rozłożył kija, wziął nad wodę. Potem stwierdza, że plecionka się tnie i odsyła jako zwrot (pokazując zdjęcie uszkodzonej przelotki, w terminie do 14dni od zakupu).

 

Jest obowiązek obligatoryjnego przyjęcia zwrotu czy nie i traktuję to jako reklamację towaru?

 

Pozdrawiam



#85 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 18 maj 2021 - 15:57

Teoretycznie powinien był zweryfikować przedmiot przed użyciem. W praktyce - wada mogła być mało widoczna.

Tak, czy inaczej - kij został użyty, ja bym to zakwalifikował jako reklamację.

Wada moim zdaniem istotna, w praktyce uniemożliwia użycie wędziska. Rozumiem, że rok nie minął, zatem:

- przyjmuje się, że wada istniała w momencie sprzedaży,

- kupującemu przysługują względem sprzedającego prawa z rękojmi (wymiana lub naprawa),

- kupujący nie powinien ponosić z tego tytułu kosztów, w tym kosztów logistyki.


  • Marcyś lubi to

#86 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 18 maj 2021 - 16:25

Teoretycznie powinien był zweryfikować przedmiot przed użyciem. W praktyce - wada mogła być mało widoczna.

Tak, czy inaczej - kij został użyty, ja bym to zakwalifikował jako reklamację.

Wada moim zdaniem istotna, w praktyce uniemożliwia użycie wędziska. Rozumiem, że rok nie minął, zatem:

- przyjmuje się, że wada istniała w momencie sprzedaży,

- kupującemu przysługują względem sprzedającego prawa z rękojmi (wymiana lub naprawa),

- kupujący nie powinien ponosić z tego tytułu kosztów, w tym kosztów logistyki.

Zgadzam się, że istotna. Bez dwóch zdań. Klient żąda zwrotu zgodnie z możliwością zwrotu w terminie do 14dni bez wymiany na nowy (po ewentualnej reklamacji). 

Wymiana/naprawa, koszt logistyki - dla mnie sprawa jasna. Jednak jeśli kij był użyty to dyskusyjne jest gdzie to uszkodzenie nastąpiło - tutaj chętnie pójdę na rękę i po rozmowie z producentem wymienię na nowy. Jednak uważam, że nie powinienem przyjąć zwrotu używanego i uszkodzonego towaru, bo to droga do kupowania, używania weekendowego i odsyłania towaru...



#87 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 18 maj 2021 - 16:27

Wg. mnie: sprzęt używany -> reklamacja, a nie zwrot.

Gdyby klient obejrzał przed użyciem i stwierdził uszkodzenie albo po prostu się rozmyślił - wtedy zwrot.


  • Marcyś, przemo_w i M a r a s lubią to

#88 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 18 maj 2021 - 17:30

Wg. mnie: sprzęt używany -> reklamacja, a nie zwrot.

Gdyby klient obejrzał przed użyciem i stwierdził uszkodzenie albo po prostu się rozmyślił - wtedy zwrot.

 

Powiem więcej, zaraz po rozpakowaniu -nie każdy z nas rozpruwa karton, paczkę przy kurierze - dzwoni i mówi co jest grane. Ewentualnie rano następnego dnia. 

A tak towar ,fakt ,że uszkodzony ale użyty. Uczciwie byłoby aby jednak był wymieniony na nowy lub przekazany do naprawy.  



#89 ONLINE   radek_u

radek_u

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów

Napisano 18 maj 2021 - 18:32

Wg. mnie: sprzęt używany -> reklamacja, a nie zwrot.

Gdyby klient obejrzał przed użyciem i stwierdził uszkodzenie albo po prostu się rozmyślił - wtedy zwrot.

A jak ma konsument sprawdzić czy przedmiot kupiony na odległość nadaje się do tego do czego został stworzony? Przypadkiem nie używając?  ;) 
A, że ustawodawca nie określił już co w takiej sytuacji i jak rozliczyć użycie przedmiotu w celu sprawdzenia właściwości to inna bajka. 
Tutaj ewidentnie konsument ma rację i prawo go chroni i po to ta ustawa została stworzona. 

 



#90 OFFLINE   bartsiedlce

bartsiedlce

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 6313 postów
  • LokalizacjaSiedlce
  • Imię:Bartek

Napisano 19 maj 2021 - 11:36

Jeśli przyśle odstąpienie od umowy to chyba musisz przyjąć zwrot, to zakup na odległość. Użycie w celu sprawdzenia działania nie wyklucza przyjęcia zwrotu. Np jak sprawdzić telewizor bez rozpakowania i  włączenia? Mnie już zdarzyło się kupić dwie pary spodni w różnych rozmiarach, po przymiarce jedną odesłałem z pisemnym odstąpieniem od umowy i bez słowa zwrócono mi kasę.



#91 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 30 maj 2021 - 11:09

Tyle wędek st.croix kupiłem i jeszcze nie zdażyło mi się żeby przelotka była pęknięta.
Co nie oznacza że mogla ta wada wystąpić.

Użytkownik nurek28 edytował ten post 30 maj 2021 - 11:11


#92 OFFLINE   Andżej

Andżej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 516 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 03 czerwiec 2022 - 12:54

Panowie i Panie, mam taki problem,  kupiłem na OLX od osoby prywatnej wędkę Konger Mikros.

Wędka przyszła, okazuje się, że jest ze 2cm za krótka i ma wybitnie ślady naprawy na dolniku, których nie było widać na zdjęciu (czarna taśma na czarnym tle) + ślady po kleju na przynajmniej kilku przelotkach w części szczytowej i jedną z omotek w zupełnie innym kolorze niż resztę. Szczytówkę mogę przeboleć, ale ten dolnik nie, gdyż taśma jest w jednym miejscu nierówna i widać, że się na niej całość trzyma.

Kij chciałbym zwrócić, sprzedawca wybiera się na 2-tygodniowy urlop (informował wcześniej, więc pretensji nie mam).

Czy jest szansa, że odzyskam w takim wypadku pieniądze i jakie kroki muszę podjąć w tym celu. Na razie z rozmowy przez telefon wyszło, że do tematu wrócimy za 2 tygodnie, ale ja wolałbym mieć plan B, na wypadek, gdyby sprawy rozwinęły się w sposób niezbyt pozytywny.
A pytam, bo dotychczas nie miewałem jednak problemów z używanymi przedmiotami, a jak coś się działo - to sprawę załatwiałem od ręki.

 

Pozdrawiam serdecznie.



#93 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 czerwiec 2022 - 12:59

Co było w opisie?

Rozumiem, że niczego konkretnego przez telefon za wyjątkiem kolejnego kontaktu nie ustaliłeś?

Ile zapłaciłeś?



#94 OFFLINE   Andżej

Andżej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 516 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 03 czerwiec 2022 - 13:07

Co było w opisie?

Rozumiem, że niczego konkretnego przez telefon za wyjątkiem kolejnego kontaktu nie ustaliłeś?

Ile zapłaciłeś?

 

Na razie nic konkretnego.
W opisie, że kij w stanie "bardzo ładnym".
Pytałem się o uszkodzenia i pęknięcia, ale jakoś tak wyszło w rozmowie, że odpowiedzi na to pytanie nie było.
Napisałem "Bo jak z wędką jest wszystko Ok, to oczywiście biorę." i sprzedawca wtedy podał mi dane do przelewu.

Dałem 240zł.

Nówka Mikros (ale WCII) kosztuje 380zł. Więc to nie była jakaś megaokazja, szczególnie, że wędka paroletnia.
 

A mogłem wziąć World Champion I, ale uznałem, że wezmę tańszą ofertę, a Equs czy WC to jeden pies (niestety że to różne wędki, a nie różne serie, też się zorientowałem po czasie).

No i mam za swoje, chciałem 20zł zaoszczędzić, a teraz nie mam ani pieniędzy, ani wędki.


Użytkownik Andżej edytował ten post 03 czerwiec 2022 - 13:12


#95 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 czerwiec 2022 - 13:30

Wygląda to tak, jakbyś celowo został wprowadzony w błąd. Kupiłeś od osoby fizycznej, za wielkiego pola manewru nie masz. Najlepiej by było (jakby było blisko) pofatygować się osobiście i sprawę załatwić face to face. A w najgorszym razie przylać tym Kongerem w łeb w celu minimalizacji moralniaka, że dałeś się naciąć.



#96 OFFLINE   Andżej

Andżej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 516 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 03 czerwiec 2022 - 13:44

Wygląda to tak, jakbyś celowo został wprowadzony w błąd. Kupiłeś od osoby fizycznej, za wielkiego pola manewru nie masz. Najlepiej by było (jakby było blisko) pofatygować się osobiście i sprawę załatwić face to face. A w najgorszym razie przylać tym Kongerem w łeb w celu minimalizacji moralniaka, że dałeś się naciąć.

No zawsze mogę iść z tym do sądu. Dawno nie byłem i mam nadzieję, że nie będę musiał i wszystko będzie OK. W najgorszym wypadku będę miał nauczkę, by zachowywać się jak w latach 90. - czyli ja jestem uczciwy, ale każdego (poza osobami dobrze mi znanymi) dookoła trzeba traktować jak potencjalnego oszusta.


Użytkownik Andżej edytował ten post 03 czerwiec 2022 - 13:45

  • UncleZin lubi to

#97 OFFLINE   UncleZin

UncleZin

    Forumowicz

  • Bloggerzy
  • PipPip
  • 304 postów
  • LokalizacjaSkandynawia, 4eva!
  • Imię:Tommy

Napisano 03 czerwiec 2022 - 14:03

No zawsze mogę iść z tym do sądu. Dawno nie byłem i mam nadzieję, że nie będę musiał i wszystko będzie OK. W najgorszym wypadku będę miał nauczkę, by zachowywać się jak w latach 90. - czyli ja jestem uczciwy, ale każdego (poza osobami dobrze mi znanymi) dookoła trzeba traktować jak potencjalnego oszusta.

Juz dawno powinienes sie tak zachowywac.
My polacy tacy juz jestesmy. Ciesze sie, ze nie jednak wszyscy :)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

#98 ONLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 czerwiec 2022 - 14:10

Do sądu po dwie stówki? Dla idei, czy dla pieniędzy - macie Panowie dużo wolnego czasu :)


  • Sławek77 lubi to

#99 OFFLINE   Andżej

Andżej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 516 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 03 czerwiec 2022 - 14:16

Do sądu po dwie stówki? Dla idei, czy dla pieniędzy - macie Panowie dużo wolnego czasu :)

Nie ma co z góry zakładać najgorszego.

Ale co do pytania - dla idei, bo uważam, że nie można przymykać oka na cwaniactwo. I trochę z tego samego powodu, co szukam przez 10 minut zgubionej przynęty za 1,5zł - bo jak tego nie zrobię, to będę się źle czuł.

 

ile czasu, energii i pieniędzy jest marnowane, bo wszyscy wszystko muszą 10 razy zweryfikować, by nie zostać naciętym na najbanalniejszych transakcjach. Tak naprawdę to "drobne cwaniactwo" to są gigantyczne koszty. Życie w społeczeństwie opartym na zaufaniu byłoby niesamowicie relaksującym doświadczeniem. A tak - człowiek łazi zestresowany, bo ciągle musi zachować czujność. Jak się trafia na kogoś uczciwego, to jest się właściwie w szoku :D



#100 OFFLINE   cyprys19

cyprys19

    Zaawansowany

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 4029 postów
  • Lokalizacjapułtusk okolice
  • Imię:marcin
  • Nazwisko:k

Napisano 03 czerwiec 2022 - 15:04

Musisz jeszcze brać pod uwagę fakt że różnie ludzie interpretują definicję ''stan dobry '',czy też ''bardzo ładny ''

Użytkownik cyprys19 edytował ten post 03 czerwiec 2022 - 15:05





Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych