Nasze łodzie
#261 OFFLINE
Napisano 02 sierpień 2008 - 17:49
co prawda wątek o łodziach - ale zapytam, w szczególności praktyków.
chce oddławic moja yamahę6hp w dwusuwie do 8hp.
z tego co się do tej pory dowiedziałem to muszę wymienić dysze w gaźniku i sciąglac dławik z wydechu.
chciałbym zapytać o stopień skomplikowania takiej operacji, bo wygląda na to że będę ją musiał wykonać samemu. nie mam w okolicy żadnego fachowca w tej materii. na razie zamówiłem książkę:
Clymer Yamaha outboards, 2-90 hp, 1999-2002 Repair Manual
ażeby się nieco rozeznac w budowie silnika zaburtowego, bo takowego jeszcze nie rozbierałem.
czy bo wymianie dysz regulacja gaźnika jest bardzo skomplikowana?
będę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady.
pozdrawiam!
#262 OFFLINE
Napisano 02 sierpień 2008 - 21:21
Pzdr.
#263 OFFLINE
Napisano 03 sierpień 2008 - 10:49
Mam taki sam silnik i sam odblokowywałem mu te 2 KM.
Silnik 6 KM ma 2 blokady. Pierwsza i najważniejsza to zdławienie wydechu a druga jest związana z dyszą w gaźniku.
Od serwisanta silników yamaha dowiedziałem się, że ta dysza jest mało ważna i że w ostatnich rocznikach tych silników dysze były identyczne w 6 i 8 KM.
Jeśli masz trochę pojęcia o mechanice i podstawowe narzędzia to sprawa nie jest bardzo skomplikowana.
Aby usunąć dławik w wydechu musisz się zaopatrzyć w uszczelkę pod blokiem silnika nr kat. 6G145113-A1 oraz uszczelkę pod wydech nr kat. 6G1-41133-A0, które po demontażu silnika powinieneś wymienić na nowe:
Z grubszych narzędzi potrzebne będzie wiertło fi25 do rozwiercenia tłumika.
Aby zdemontować tłumik należy:
1-zamocować silnik na stojaku
2-odpiąć przewody elektryczne wyłącznika zapłonu oraz ładowania (dobrze jest oznaczyć kolorami)
3-zdjąć element elastyczny z cięgna ssania
4-zdjąć cięgna od gazu
5-odkręcić 6 śrub M6 (na dole obudowy silnika)mocujących cały blok.
6-od góry wyjąć blok silnika razem z tłumikiem
7-zdemontować tłumik i rozwiercić zwężkę, która znajduje się dokładnie w połowie długości tłumika i brutalnie zmniejsza moc i moment silnika
8-złożyć silnik w sposób analogiczny do demontażu
podczas tych czynności należy zwrócić uwagę na siłę dokręcania śrób stalowych w aluminiowy korpus silnika - mi udało się urwać jedną śrubę mocującą silnik, a potem podczas próby wykręcenia urwanej części wykrętakiem, doszło do pęknięcia korpusu silnika.
Na szczęście pracuję w firmie gdzie spawa się wszystko, więc z naprawą nie miałem problemów.
Po demontażu korpusu silnika warto wyczyścić układ chłodzenia, który będzie na wierzchu (ja ze swojego wyskrobałem prawie pół szklanki błota.)
Jeśli się zdecydujesz na samodzielną prace to przeznacz na to kilka dobrych godzin czasu.
powodzenia
#264 OFFLINE
Napisano 03 sierpień 2008 - 11:36
Pomoge mu, pójdzie szybciej
#265 OFFLINE
Napisano 03 sierpień 2008 - 12:41
witam!Witam!
Mam taki sam silnik i sam odblokowywałem mu te 2 KM.
Silnik 6 KM ma 2 blokady. Pierwsza i najważniejsza to zdławienie wydechu a druga jest związana z dyszą w gaźniku.
Od serwisanta silników yamaha dowiedziałem się, że ta dysza jest mało ważna i że w ostatnich rocznikach tych silników dysze były identyczne w 6 i 8 KM.
Jeśli masz trochę pojęcia o mechanice i podstawowe narzędzia to sprawa nie jest bardzo skomplikowana.
Aby usunąć dławik w wydechu musisz się zaopatrzyć w uszczelkę pod blokiem silnika nr kat. 6G145113-A1 oraz uszczelkę pod wydech nr kat. 6G1-41133-A0, które po demontażu silnika powinieneś wymienić na nowe:
Z grubszych narzędzi potrzebne będzie wiertło fi25 do rozwiercenia tłumika.
Aby zdemontować tłumik należy:
1-zamocować silnik na stojaku
2-odpiąć przewody elektryczne wyłącznika zapłonu oraz ładowania (dobrze jest oznaczyć kolorami)
3-zdjąć element elastyczny z cięgna ssania
4-zdjąć cięgna od gazu
5-odkręcić 6 śrub M6 (na dole obudowy silnika)mocujących cały blok.
6-od góry wyjąć blok silnika razem z tłumikiem
7-zdemontować tłumik i rozwiercić zwężkę, która znajduje się dokładnie w połowie długości tłumika i brutalnie zmniejsza moc i moment silnika
8-złożyć silnik w sposób analogiczny do demontażu
podczas tych czynności należy zwrócić uwagę na siłę dokręcania śrób stalowych w aluminiowy korpus silnika - mi udało się urwać jedną śrubę mocującą silnik, a potem podczas próby wykręcenia urwanej części wykrętakiem, doszło do pęknięcia korpusu silnika.
Na szczęście pracuję w firmie gdzie spawa się wszystko, więc z naprawą nie miałem problemów.
Po demontażu korpusu silnika warto wyczyścić układ chłodzenia, który będzie na wierzchu (ja ze swojego wyskrobałem prawie pół szklanki błota.)
Jeśli się zdecydujesz na samodzielną prace to przeznacz na to kilka dobrych godzin czasu.
powodzenia
o to właśnie mi chodziło - wielkie dzięki. rozumiem że nie ruszałeś dyszy? regulacja gaźnika była dla mnie potencjalnie najtrudniejszą sprawą. mój silnik to model 07 z 2006 roku.
dzięki za podanie numerów katalogowych uszczelek - zaraz je sobie zamówię i poczekam na deszczowy weekend. dam znać jak zakończę operacje.
jeszcze raz wielkie dzięki.
ps.
rozumiem że poniższe uszczelki są do wymiany? (7,10)
Załączone pliki
#266 OFFLINE
Napisano 03 sierpień 2008 - 21:00
Uszczelki nr 7 i 10 zamawiałem na podstawie tego samego katalogu co ty i u mnie uszczelka nr 10 była błędnie opisana (inny kod)
Prawidłowy kod podałem ci wyżej i jest on poprawny, ale dla pewności skonsultuj się ze sprzedawcą i ustalcie z rysunkiem w ręku, które konkretnie uszczelki ma ci dostarczyć.
#267 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2008 - 21:40
#268 ONLINE
Napisano 14 sierpień 2008 - 21:47
daj na luz - dostałem morskiej choroby...
Pozdrawiam
PS
Tak na marginesie - Gratuluję! Straszny z Ciebie PRACUŚ...
- pmiszk1 lubi to
#269 OFFLINE
Napisano 15 sierpień 2008 - 04:58
#270 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2008 - 07:08
#271 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2008 - 07:17
#272 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2008 - 06:25
#273 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2008 - 07:20
Gdybym miał kupować jeszcze raz i miał ze 2 tyś e więcej to kupiłbym 445 z 25konym silnikiem - więcej miejsca, cieższa, można by już w 3 osoby łowić. 25hp nie gasło by tak pod obciązeniem.
#274 OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2008 - 08:28
Bardzo mnie interesują wiosła ponieważ mam pewien system podłogowego mocowania wędzisk i lubię trolling bez smrodu i wibracji. Tempo 4-4,5 km/h też powinno być przy tak lekkiej łodzi bezproblemowe. Jednak trzeba sprawdzić. Pozdrawiam,
#275 Guest__*
Napisano 24 sierpień 2008 - 13:27
.
Użytkownik J_J edytował ten post 26 czerwiec 2014 - 15:14
#276 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2008 - 00:57
To dość lekka łódka, nie powinno być problemu z pływaniem na niej na wiosłach, tym bardziej ze są dość długie
#277 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2008 - 09:13
Zapewne znana wielu łódka, której jestem od pewnego czasu współwłaścicielem. Zdjęcie, gdy została wypożyczona do rekreacji
Gratuluję, bardzo wygodna skorupa i pięknie chodzi w ślizgu.
#278 Guest__*
Napisano 25 sierpień 2008 - 15:34
.
Użytkownik J_J edytował ten post 26 czerwiec 2014 - 15:13
#279 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2008 - 20:34
Start i finish nie najlepszy - był odpływ i do wyboru ręczne zrzucanie albo ryzyko zakopania landa i czekania na przypływ.
Start całkiem niezły - fala 60-80cm, ale długa, morska więc pływało się bez problemu, łódka spokojnie dawała sobie radę.
Pierwsze pollocki i makrele już na 5-6m, na 12m całkiem rozsądnie się łowiło, a dodatkowo bez stresu można było ryby wypuszczać - odpływały zamiast być rozdziobane przez mewy. Dzisiaj przynętą dnia były muchy makrelowe - brania tylko na nie, gumy i pilkery olane zupełnie. Najdziwniejsze ze mimo wiatru prąd był tak silny że z 1,5km/h dryfowaliśmy pod wiatr. Przez to trudno było sprowadzić przynętę dodna i dopiero w okolicy 100g zchodziło do dna na 12m pod łódką, 60 odfruwała bez kontaktu Dzień wyjatkowo udany
A i sprawdziliśmy - z 2osbami po 100kilo, ok 40kilo sprzętu i ok 50 kilowym silnikiem płynie na wiosłach słabo... samemu może bedzie lepiej??
#280 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2008 - 13:46
Załączone pliki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych