Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Pomoc w tuningu - Shimano Citica 201E


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 15 marzec 2013 - 00:56

Witam serdecznie, w kwestiach związanych z konserwacją multika lub jego rozbieraniem i tuningowaniem jestem zupełnie zielony, za co wybaczcie mój dyletantyzm.

 

Posiadam Shimano Citica 201E do której dokupiłem sobie szpulkę avail SCPXT 1539 i hamulec magnetyczny XT15. Wszystko poprawnie zmontowałem zgodnie z instrukcją z linku http://www.avail.jp/...5/mb_howto.html

 

Chciałbym jednak wyjąć ten hamulec magnetyczny i ponownie założyć ten oryginalny z bloczkami. Mój problem polega na tym, że nie mam pojęcia, co rozkręcić w multiku abym, mógł to zrobić. Ta długa srebrna śruba nie daje się wyjąć, a hamulec magnetyczny blokuje możliwość zdjęcia tej srebrnej pokrywy, tam gdzie nie ma korbki.

 

Uprzejmie proszę o pomoc.

 

 Załączony plik  DSC_0458.JPG   35,87 KB   153 Ilość pobrań  Załączony plik  DSC_0457a.jpg   35,96 KB   186 Ilość pobrań  Załączony plik  DSC_0462.JPG   53,47 KB   159 Ilość pobrań



#2 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2336 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 15 marzec 2013 - 10:02

Na końcu osi tej ze sprężynką na której osadzony jest panel z hamulcem jest taki mniej więcej pierścień zabezpieczający

pierscien-zabezpieczajacy-husqvarna-do-b

Trzeba go zdjąć.żeby to zrobić musisz zdemontować panel od strony korbki. Po zabiegu regulując hamulec wyjmujesz całą oś z panelem bocznym.

Pozdr

#3 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 15 marzec 2013 - 12:03

wow dzięki jak wroce do domu to usiąde i zobaczę czy podołam :) pozdrawiam i dzięki za odpowiedź



#4 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 01:10

Sławku naprawdę bardzo Ci dziękuję. Niespodziewałem się tylko, że ta część będzie aż tak mała hehe, ale operacja zakończyła się powodzeniem i pacjent będzie żył.



#5 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 16 marzec 2013 - 10:55

jak rozkręcisz to przy okazji wstaw łożysko na końcu wałka napędowego i wywal plastyk.[3621]


Użytkownik busz231 edytował ten post 16 marzec 2013 - 10:56


#6 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 16 marzec 2013 - 11:17

Wywal też sprężynkę z ośki i schowaj do woreczka. Lubi się gubić kiedy panel można wyjąć w całości. 



#7 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 14:06

Dzięki busz231 za konkretną informację (3521), a gdzie moge kupic odpowiednie łożysko ?



#8 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 14:07

Wywal też sprężynkę z ośki i schowaj do woreczka. Lubi się gubić kiedy panel można wyjąć w całości. 

 

KrzysieW czy chodziło Ci o część 4035 ?



#9 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 16 marzec 2013 - 14:21

Nie wiem. Schemat nieczytelny. Sprężynka na srebrnym trzpieniu, na którym wisi panel. Dociskana przez panel po jego przykręceniu.



#10 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 14:50

W takim razie poprawiam schemat Shimano Citica 201E  :)

 

Załączony plik  DSC_0462a.jpg   32,75 KB   61 Ilość pobrań  Załączony plik  DSC_0462b.jpg   64,33 KB   80 Ilość pobrań

 

Załączony plik  DSC_0462c.jpg   75,07 KB   78 Ilość pobrań  Załączony plik  DSC_0462d.jpg   58,38 KB   50 Ilość pobrań

 



#11 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 15:00

OK już wszystko zrozumiałem, Krzychu po co ma ją zdejmować tą sprężynkę. Widzisz, bo jak napisał Sławek Sobolewski zdjąłem ten pierścień wyjąłem panel boczny założyłem hamulec oryginalny i ponownie założyłem ten pierścień. Usiałem tak wczoraj o 1:00 w nocy, jak już wszystko złożyłem tak jak należy i myślę sobie, nie no nie będę tego za każdym razem rozkręcał, jak będę chciał inną szpulę włożyć.

Teraz mnie oświeciło Krzysiek_ W, że może być multik bez tego pierścienia i za każdym razem zdejmę panel boczny :D

Dzięki Panowie.

.



#12 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 16 marzec 2013 - 15:13

Ja takich sprężynek zgubiłem już dwie. W domu to pół biedy bo leży gdzieś pod nogami, ale nad wodą wpada w trawę i koniec. 



#13 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 16 marzec 2013 - 15:17

tak 3521 teraz widać dokładnie.ja kupiłem za kilka złociszy na aledrogo jakieś zwykłe bo przecież kręcąc korbą nie ma wielkich obrotów i sił.ale zapewne koledzy zaraz doradzą które najlepsze gdzie i za ile.



#14 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 16 marzec 2013 - 15:25

No proszę na jerkbaicie nie można się zawieść tu człekowi odrazu powiedzą co i jak zrobić :D Jesteśta Wielkie, Chopy. 



#15 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 16 marzec 2013 - 15:53

Nie wiem, czy jest sens inwestować w jakieś super łożysko w tym miejscu. Zwykłe, stalowe i tak będzie lepsze niż tulejka. Dziwne w ogóle, że zrobili tam tulejkę, przecież łożysko majątek nie kosztuje. Księgowi.  :)



#16 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 16 marzec 2013 - 18:53

shimano tak ma.we wszystkich tańszych kręćkach żałują jakby ze złota były.



#17 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 16 marzec 2013 - 19:48

Witam.

To jaki bedzie rozmiar łożyska w miejsce tulejki (3521).



#18 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 17 marzec 2013 - 09:26

idzie to pomierzyć suwmiarką, ale jakoś nie mam zaufania, że bedzie ok, podłączam się do pytania Kadeta



#19 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 17 marzec 2013 - 10:19

jeśli masz suwmiarkę to śmiało bez obaw,na pewno będzie ok.   



#20 OFFLINE   madpaw

madpaw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 632 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Plesiak

Napisano 17 marzec 2013 - 21:59

Rozkręciłem dzisiaj multika i jak zdjąłem panel z korbką problemem okazało się zdjęcie największego koła zębatego, nie mam pojęcia, czemu nie chciało zejść. Czy aby dostać się do tulejki 3521 muszę wymontować to największe koło zębate, czy robię coś nie tak?