tak trzeba sciagnac kolo napedu,czasem ciezko schodzi,warto przy tym odchylic delikatnie pinon element 3979
Pomoc w tuningu - Shimano Citica 201E
#21 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2013 - 22:50
#22 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 00:20
ten element 3979 to ja zupełnie zdjąłem i tak ciezko schodzi to koło 3977 ze śruby 3963 bałem się, że coś zepsuję bo w ogóle nie chciał zejść
#23 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 12:00
coś mocno spasowane musi być,bo zejść powinno bez problemu.
#24 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 12:13
Jak dostęp do śrub trzymających zestaw napędowy jest przysłonięty przez koło, to trzeba zdjąć. Jak nie to można okręcić komplet, najczęściej jednak nie. Czasem tak jest, że oś jest spasowana z kołem, na styk.
Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 18 marzec 2013 - 12:15
#25 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 14:38
i na siłe starać się zdjąć koło z tej śruby?
#26 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 15:04
Spróbuj, jeśli się da, bo nie znam młynka, podważyć to z dwóch stron czymś płaskim. Być może konieczne będzie odkręcenie zestawu od napędu wodzik, żeby było miejsce. Mogą być np. 2 noże kuchenne tępą stroną. Można też podłożyć 3 pętelki ze sznurka= 3 punkty podparcia, pod koło i wyciągnąć. Tylko trzeba zrobić to z umiarem, bo to jest konstrukcja gdzie cały zestaw trzyma się na blaszce przykręconej 2 śrubkami.Jak się nie da to nic na siłę.
Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 18 marzec 2013 - 15:04
#27 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 16:52
Dzięki Krzychu zrobi jak piszesz, pozdrawiam
#28 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 17:06
wkurzyłem się poczekaj chwilę idę rozkręcić mój.
#29 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 17:15
wez zlap to kolo porzadnie w paluchy i tak jakbys je zgniatal,rowno do gory musi zejsc,nie ma innej rady
#30 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 17:36
a więc łożysko 5x9x3.musisz ściągnąć koło inaczej się nie da.ja wyczułem lekki luz góra dół i za którymś razem zeszło.użyłem sporej siły ale bez narzędzi tyle co w palcach.
#31 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2013 - 21:29
hehe panowie jesteście super buszu231 fajnie, że udało Ci się sprawdzić dzięki
#32 OFFLINE
Napisano 19 marzec 2013 - 20:53
łożysko wysokoobrotowe MR 95 ZZ 5x9x3 mm
#33 OFFLINE
Napisano 18 lipiec 2013 - 20:06
Witam.
Właśnie w dniu dzisiejszym dotarła do mnie nowiutka Citica 201E. Jako że jest to pierwszy multik jaki w ogóle miałem w rękach proszę Was o pomoc bo nie wiem na co zwrócić uwagę i co w niej sprawdzić, co ewentualnie naoliwić/nasmarować by służyła mi bez żadnych problemów. Póki co mogę skorzystać z opcji zwrotu w okresie 10 dni choć chciałbym tego uniknąć bo w takiej cenie (450 PLN) chyba nic lepszego nie znajdę.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to delikatny luz jaki występuje w miejscu zaznaczonym przeze mnie na zdjęciu na niebiesko i nie wiem czy ten typ tak ma i tak ma mieć, czy jest to jakaś wada fabryczna mojego egzemplarza. Jest to ok 0,5mm skok równolegle do narysowanych przeze mnie strzałek. Żadne luzy prostopadłe do strzałek w tym miejscu nie występują.
Druga sprawa to delikatny szum jaki wydobywa się chyba z okolic wodzika układającego plecionkę na szpuli w trakcie kręcenia korbą. Nie wiem czy tak ma być czy też należy coś naoliwić/nasmarować by ten szum ustąpił. Proszę więc o Wasze opinie również na ten temat.
Jak na razie nurtują mnie wyłącznie te dwie kwestię. Żadnych innych wad nie zauważyłem, a sam multik wygląda na dokładnie spasowany i masywny - mam nadzieje, że do nauki castingu idealny
Poniżej link do zdjęcia i oznaczone miejsce w którym występuje opisany przeze mnie luz.
http://www.fotosik.p...8d8df1797f.html
#34 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 09:22
Witam.
Właśnie w dniu dzisiejszym dotarła do mnie nowiutka Citica 201E. Jako że jest to pierwszy multik jaki w ogóle miałem w rękach proszę Was o pomoc bo nie wiem na co zwrócić uwagę i co w niej sprawdzić, co ewentualnie naoliwić/nasmarować by służyła mi bez żadnych problemów. Póki co mogę skorzystać z opcji zwrotu w okresie 10 dni choć chciałbym tego uniknąć bo w takiej cenie (450 PLN) chyba nic lepszego nie znajdę.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to delikatny luz jaki występuje w miejscu zaznaczonym przeze mnie na zdjęciu na niebiesko i nie wiem czy ten typ tak ma i tak ma mieć, czy jest to jakaś wada fabryczna mojego egzemplarza. Jest to ok 0,5mm skok równolegle do narysowanych przeze mnie strzałek. Żadne luzy prostopadłe do strzałek w tym miejscu nie występują.
Druga sprawa to delikatny szum jaki wydobywa się chyba z okolic wodzika układającego plecionkę na szpuli w trakcie kręcenia korbą. Nie wiem czy tak ma być czy też należy coś naoliwić/nasmarować by ten szum ustąpił. Proszę więc o Wasze opinie również na ten temat.
Jak na razie nurtują mnie wyłącznie te dwie kwestię. Żadnych innych wad nie zauważyłem, a sam multik wygląda na dokładnie spasowany i masywny - mam nadzieje, że do nauki castingu idealny
Poniżej link do zdjęcia i oznaczone miejsce w którym występuje opisany przeze mnie luz.
Panowie nikt nie pomoże w sprawie tego luzu??
#35 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 10:25
Dokręć gwiazdę hamulca walki
W curado mam identycznie, ale np w Abu Garcia kręcąc gwiazdą hamulca ten luz się zmienia
#36 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 16:54
#37 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 20:28
Dzisiaj rozkręcałem do małego smarowania Curado 51E i tam jest sprężyna, która trzyma gwiazdę hamulca maksymalnie odsuniętą od multika, tak wiec podejrzewam w każdym shimaniaku będzie podobnie.
#38 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2013 - 17:38
nie chodzi tu pewnie o samą gwiazdę lecz o całą oś z korbą a z drugiej strony osadzoną na tulei.curado 201 ,51 ,citika 201 wszystkie moje posiadają ten luzik.jeśli zdecydujesz się na wymianę tulei na łożysko to możesz pokombinować z podkładkami i zmniejszyć luz.to nie jest maszynka za parę tysiaków więc drobiazgów nie ma się co czepiać.
Użytkownik busz231 edytował ten post 23 lipiec 2013 - 17:40
#39 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2013 - 18:05
Według mnie ten "luz" na 100% występuje na sprężynie nr.1106 tuż pod gwiazdą.Jest to normalna rzecz i nie świadczy o tym że multik jest źle spasowany.Zauważ że jeśli dokręcasz gwiazde do oporu to ten tzw. luz robi się mniejszy.Jeśli ten luz występował by na osi to dokręcenie hamulca na maxa nie zmniejszyło by go w żadnym stopniu.Sprawdź to i daj znać
#40 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2013 - 19:04
raczej na trzpieniu, pod wiekszym kolem(plastikowym) zebatym jest tam podkladka mozna ja zastapic troszke grubsza i luz zniknie nr bnt 4295,http://fish.shimano....69830796521.pdf
trzeba tylko uwazac zeby nie byla za duza bo nie zalozysz zabezpieczenia pod lozysko
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych