Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Suzumar 265 i suzuki df 2,5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 24 marzec 2013 - 19:47

Jako że to jest mój pierwszy zestaw z silnikiem spalinowym chciałem zapytać co może być przyczyną "mielenia" wody , porównywałem filmy z yutuba i te same silniki mój mieli wodę a z drugiego filmu woda zamienia się w ładne "strugi" czy to jest u mnie spowodowane źle ztrymowanym silnikiem czy po prostu coś z silnikiem nie tak, nie piszę że chcę latać w slizgu na tym silniku, filmy poniżej pierwszy mój

I drugi aż miło


#2 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 24 marzec 2013 - 22:35

sprawdz zestaw na przedłużce rumpla powinno pomóc na 1 filmiku siedzisz chyba przy samym silniku masa na rufie pontonu dlatego nie chce wyjść w slizg i dlatego mieli 


  • patu lubi to

#3 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 25 marzec 2013 - 08:41

to wygląda tak jakby śruba była powyżej podłogi. 



#4 OFFLINE   Artur Z.

Artur Z.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 322 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 25 marzec 2013 - 09:46

to wygląda tak jakby śruba była powyżej podłogi. 

Dokładnie tak, na pierwszym filmie to widać (1:23") , miałem taki efekt jak założyłem kiedyś yamahę 6km krótką kolumnę do łódki z pawężą na długą kolumnę.

Ale w tym zestawie nie powinno miec to miejsca , ten ponton ma na pewno pawęż na krótką kolumnę.

 

Może masz silnik wytrymowany źle , ustaw trym tak żeby śruba była jak najbadziej "pod pontonem" a nie w kierunku powierzchni wody.



#5 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 25 marzec 2013 - 21:39

Co do ciężaru to sprawdzałem też siadając maksymalnie na dziobie ale nic się nie zmieniło i mielił wodę , z trymem już nic się nie da zrobić jest na maksa pod ponton , śruba jest też pod pontonem "podłogą"hmmm...może jeszcze jakieś pomysły się komuś nasuwają :huh:


Użytkownik manonegra13 edytował ten post 25 marzec 2013 - 21:40


#6 OFFLINE   bohors

bohors

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 118 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra

Napisano 26 marzec 2013 - 00:11

Zanim zaczniesz ustawiać trym to zwróć uwagę że gość z drugiego filmiku siedzi w sporym oddaleniu od pawęży . Niestety w krótkich pontonach tak się dzieje że jak siedzimy blisko silnika to dziób pontonu ustawia się wysoko, rufa jest głęboko zanurzona o silnik mieli wodę , ale płyniemy powoli. Podobne zjawisko jest u mnie - ponton 285cm + Yamaha f2,5 . jak się przesunę w kierunku dziobu i odpowiednio porozkładam graty w pontonie to osiągam całe 14km/h.



#7 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 26 marzec 2013 - 07:50

Przy takiej małej jednostce rozkład obciążenia i ustawienie trymu to podstawa. Nie oszukujmy się ale na 2.5hp o typowym ślizgu raczej nie ma mowy.

#8 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 26 marzec 2013 - 07:53

chyba ze kolega waży całe 45 kilo to wtedy może może ale nikt nie obiecuje :D



#9 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 26 marzec 2013 - 10:12

może masz inną śrubę.nie wiem jak suzuki ale do yamaha F4 zakładają 2 rodzaje.



#10 OFFLINE   Welski

Welski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • LokalizacjaGdansk

Napisano 26 marzec 2013 - 13:10

włącz bieg



#11 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 26 marzec 2013 - 13:52

rozstawienie na takiej jednostce to jest podstawa. Zmień kąt nachylenia silnika tak aby dociskał dziób do wody. Odkręcaj manetkę stopniowo do maksymalnych obrotów, powinien się wkręcić. 



#12 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 26 marzec 2013 - 21:06

włącz bieg

:D

 

@bohors ta Twoja Yamaszka to czterosów?

 

@szpiegu niestety ale razy 2 jakieś 96kg

Jeszcze muszę sprawdzić z tymi śrubami jak wspomniał @busz231.

Co do rozstawienia ciężaru to na pewno ma to ogromne znaczenie przy tak małym silniczku , ale nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie czy może to być przez mniejsze ciśnienie w tubach i na podłodze -airmata , bo coś mi się wydaje że tak , nie miałem manometru więc pompowałem na czuja , właśnie zamówiłem bravo btp12 by  być pewnym ciśnienia jakie jest w komorze.



#13 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 27 marzec 2013 - 09:43

Pontony identyczne? z kilem czy bez kila? Ciśnienie ma znaczenie,szczególnie przy podłodze V-ce

#14 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 27 marzec 2013 - 17:43

Nie wiem co to za ponton z filmiku, mój jest z kilem.

#15 OFFLINE   bohors

bohors

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 118 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra

Napisano 27 marzec 2013 - 20:08

Yamaha f2.5 to czterosów . Koledzy którzy podpowiadają o odpowiednim rozłożeniu gratów mają rację , u mnie  większość ciężaru ma być na dziobie . Jak już dojdziesz do prawidłowego rozkładu gratów to na końcu weź się za trym.



#16 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 14 kwiecień 2013 - 09:45

Trymowanie pomogło ,pływaliśmy w dwóch i tak ustawiałem trym ,płynie lepiej nie mieli tak wody , prędkość max według gps 9 km/h , do trolingu trzeba było podkrecić obroty jak pływaliśmy pod wiatr bo silnik z braku mocy potrafił się dusić i gasić.Pali mało, waga mała,do trolingu super sprawa.

Użytkownik manonegra13 edytował ten post 14 kwiecień 2013 - 09:49





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych