Jaki silnik elektryczny kupić?
#1061 OFFLINE
Napisano 02 maj 2017 - 09:59
#1062 OFFLINE
Napisano 02 maj 2017 - 13:23
Po przeczytaniu kolejnych informacji na temat akumulator pojawia się kwestia czy ma to byc zelowy czy agm...ufff
chyba troche tego za dużo...
#1063 OFFLINE
Napisano 02 maj 2017 - 13:37
Po przeczytaniu kolejnych informacji na temat akumulator pojawia się kwestia czy ma to byc zelowy czy agm...ufff
chyba troche tego za dużo...
W praktyce różnica między żelowym, a AGM jest taka, że żelowy możesz postawić w każdej pozycji (np. położyć na boku), a AGM musi stać tylko naturalnej pozycji zaciskami do góry (tak jak "normalny" kwasowy). Poza tym pod względem "wytrzymałości" wyjdzie na to samo.
#1064 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 20:41
panowie proszę o szybkiego linka do woltomierza bo nie wierze temu co jest przy haibo.
#1065 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:09
https://allegro.pl/l...ga-aut-1-4-0511
panowie proszę o szybkiego linka do woltomierza bo nie wierze temu co jest przy haibo.
#1066 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:46
Wczoraj przeprowadziłem pierwszy test mojego Haswing 2hp ponton orka 3m 2 akumulatory 100ah kwasowe ruborg hobby plus Ja na pokładzie waga całego zestawu około 190kg (zemną) sunie zdecydowanie szybciej niż 55lbs nawigacja w telefonie pokazywała 8 w porywach do 9km/h
tak jak ktoś pisał wcześniej nie ma róznicy w prędkości między 6 a 7 biegiem czas pływania na w pełni naładowanych akumulatorach do momentu zejścia napięcia pod obciążeniem do 22V (czyli 11V na jednym akumulatorze) to 2h (cały czas miałem założony woltomierz) Miarodajny wydaje się być też wskaźnik na silniku w chwili zejścia do 22V zapaliła się dioda ostrzegawcza, ze zostało tylko 20% baterii. To tyle z pierwszych wrażeń. Planuję zrobić filmik z działania oraz poboru prądu ale to w nieco późniejszym czasie.
Użytkownik Wiciu 1982 edytował ten post 14 maj 2017 - 21:56
#1067 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:50
11V, popraw wpis, bo silnik 24V.
- Wiciu 1982 lubi to
#1068 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:54
Jest różnica spora. Docenisz zwłaszcza w momencie gdy zacznie dmuchać. Gdzie 55lbs idzie jak żółw , a na tym cisniesz aż miło
(Mógł mierzyć na 1 aku)
Użytkownik siarq edytował ten post 14 maj 2017 - 21:55
- Wiciu 1982 lubi to
#1069 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:57
11V, popraw wpis, bo silnik 24V.
Poprawiłem, masz rację było 22V podzeliłem przez 2 by wskazać ile było na jednym aku
#1070 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 22:11
Jest różnica spora. Docenisz zwłaszcza w momencie gdy zacznie dmuchać. Gdzie 55lbs idzie jak żółw , a na tym cisniesz aż miło
(Mógł mierzyć na 1 aku)
Wierzę
#1071 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 06:45
Jak dla mnie nie warta skórka za wyprawkę..............ale ....
#1072 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 07:09
#1073 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 11:49
Wszystko wszystkim, ale by uzyskać dodatkowe 2km/h na dętce trzeba podwoić koszty napędu w stosunku do 55lb z max+ aku. Pozostaje kwestia trwałości przekładni planetarnej i jej hałaśliwości.
Na łodzi zysk speeda jest większy i zasadność chyba też. Kurcze, że tez nie ma katamaranów wędkarskich +/- 4,5m, płaski pokład. To by dopiero grzało z takim 2HP+ lifepo4 dla zaoszczędzenia masy....
#1074 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 14:21
Męczą mnie te lifpo4... ale cena przy 24v jest znaczna. Za te pieniądze można spokojnie z 10lat pływać i co 2-3 lata zmieniać bateryjki
#1075 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 15:43
Mnie też męczyły lifpo4 jutro jadę po żelówki 102 ah po 400 zł szt roczne niby nie używane
Adam a kiedyś coś takiego waga 13 kg
https://www.alibaba....012943.html?s=p
Użytkownik KODZAK1234 edytował ten post 15 maj 2017 - 16:06
#1076 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 16:14
Ja juz spać przez nie niemoge tylko do tego jeszcze trzeba ładowarkę. .. a fajna kosztuje 500 euro co lacznie daje prawie 1500 euro. Trza było się za zbieranie znaczków wziąść, a nie sporty wodne
#1077 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 19:59
?A tak WSZYSTKO u WAS w domu o.k? Chyba czas na ...badania okresowe...........
- Tabor lubi to
#1078 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 21:03
?A tak WSZYSTKO u WAS w domu o.k? Chyba czas na ...badania okresowe...........
Medycyna pracy i lekarz rodzinny rozkładają ręce. .. mówią , że ostatnia szansa to weterynarz bądź egzorcysta ...
#1079 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 21:16
W praktyce różnica między żelowym, a AGM jest taka, że żelowy możesz postawić w każdej pozycji (np. położyć na boku), a AGM musi stać tylko naturalnej pozycji zaciskami do góry (tak jak "normalny" kwasowy). Poza tym pod względem "wytrzymałości" wyjdzie na to samo.
A to akurat nieprawda moim zdaniem. AGM-a położysz na boku. Większość kostek 7 Ah w naszych coverach to AGM-y i grzecznie leżą na boku.
#1080 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 21:20
delux64 super spostrzeżenie .
Wracając do tematu .
Znam gościa który sam domowym sposobem zrobił napęd elektryczny do łódki . Kupił silnik szczotkowy 700 W na 12 V 100 pln oczywiście silnik był dobierany tak aby wytrzymał przeciążenia .
Zrobił obudowę kupił regulator od Chińczyków za 150 pln. mam zdjęcia gotowego silnika ale bez jego zgody nie mogę ich publikować . Mam nadzieję że po testach zrobi kilka sztuk dla udowodnienia że Polak potrafi zrobić dobrze i tanio .
W ostatniej rozmowie dowiedziałem się że wycisnął z niego 2400 W przy 24 V silnik lekko był rozgrzany ale pobierał drobnostka powyżej 100 A ale nie trzeba pałować takiego silnika na 100% tylko w momencie nagłej potrzeby .Szczegółem bardzo ważnym jest śruba napędowa pracująca bez przekładni .
Silnik pracuje bardzo cicho bez zgrzytów i wyjącego sterownika choć to chińczyk .
W czerwcu mam zamiar go odwiedzić i obejrzeć to dzieło .
Co do akumulatorów to nie wiem ale chyba lepiej co dwa lata żelówkę używaną kupić 100Ah/12V za 200 pln niż myśleć o Lipoli czy innych akumulatorach z urządzań kosmicznych . Sami się nakręcamy na te niekontrolowane wydatki a może niektórzy to lubią a gdzie wędkowanie .
Zostało w opowiadaniach u Mańka przy kieliszku chleba .
Użytkownik Tabor edytował ten post 15 maj 2017 - 21:22
- eRKa lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych