Tu masz na przykładzie Zilliona https://www.youtube....h?v=n-K7u4595JE . Chociaż i bez filmu sobie poradzisz. Bankowo nasz schemat w jakiej kolejności poskładać elementy
Użytkownik Koincydencja edytował ten post 04 październik 2019 - 09:32
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 04 październik 2019 - 09:22
Tu masz na przykładzie Zilliona https://www.youtube....h?v=n-K7u4595JE . Chociaż i bez filmu sobie poradzisz. Bankowo nasz schemat w jakiej kolejności poskładać elementy
Użytkownik Koincydencja edytował ten post 04 październik 2019 - 09:32
Napisano 04 październik 2019 - 09:25
Dla ciekawskich. Na Tatulę 200 HSL weszło równo 140 metrów linki Sunline PE 5 X8 80 LB
Teraz idę holować samochód .
I ta sama linka na chyba najbogatszej odmianie Tatuli 200 czyli Daiwa Coastal TWS 200HSL.
7 łożysk CRBB, hamulec 7 kg i fajne piankowe knoby. I ten kolorek .
IMG_20191004_102345.jpg 53,52 KB 39 Ilość pobrań
Napisano 04 październik 2019 - 09:55
Tu masz na przykładzie Zilliona https://www.youtube....h?v=n-K7u4595JE . Chociaż i bez filmu sobie poradzisz. Bankowo nasz schemat w jakiej kolejności poskładać elementy
Hubert,oczywiście że mam.Tylko telepało mi się po głowie że coś do czegoś trzeba przykleić.Dlatego pytałem o manuala.
Napisano 14 październik 2019 - 21:21
Napisano 17 listopad 2019 - 17:21
Użytkownik meps edytował ten post 17 listopad 2019 - 17:24
Napisano 20 listopad 2019 - 09:14
Witam Panowie co myślicie o nowości na rok 2020 Tatula Elite TAEL100HL do twicha ?
Napisano 20 listopad 2019 - 11:26
Pytasz czy da radę na szkierach? A ile będziesz łowił na szkierach w roku? Jeden, dwa wypady, czy regularnie np 50 dni w sezonie? Krótki wypad każdy wytrzyma, później serwis i jest gotowy na następny wyjazd. Jak zostawisz po solance, po kilkudniowy intensywnym łowieniu, to tak pięknie działać już nie będzie. Moja ostatnia tatula 200 po około 10 wypadkach zaczęła lekko "chroboczeć" w środku a chodzi tylko pod przynętami do 70g.Daiwa Tatula HD 200HL LTD da rady na szkierach? Przynęty 50-150gr
Miałem kupić lexe 300 ale ostatecznie nie kupiłem nic. Wracam ponownie do tematu, muszę być gotowy na przyszły sezon
Użytkownik MarCinFin edytował ten post 20 listopad 2019 - 11:28
Napisano 20 listopad 2019 - 15:39
Napisano 20 listopad 2019 - 15:45
Dzięki za odpowiedź. Szkiery 2 razy w roku, resztę sezonu u siebie za szczupakiem. Czy Tatulę trzeba smarować jak lexę zaraz po wyjęciu z pudełka? Czy można po prostu normalnie po sezonie
Jak da mnie każdy multik czy kołowrotek dobrze jest przesmarować tuz po zakupie albo po kilku razowym użyciu.
Napisano 20 listopad 2019 - 16:10
Ja smaruję po użytkowaniu, jak zaczynam odczuwać, że coś jest nie tak, albo na koniec sezonu. Nigdy nie rozkręcam nowych multików czy kołowrotków żeby dodać smaru. Wyjątkiem w moim przypadku była Lexa 300 gdzie od razu zamieniane były plastikowe tuleje na łożyska. Andrzej @godski dokładnie to opisał.Dzięki za odpowiedź. Szkiery 2 razy w roku, resztę sezonu u siebie za szczupakiem. Czy Tatulę trzeba smarować jak lexę zaraz po wyjęciu z pudełka? Czy można po prostu normalnie po sezonie
Użytkownik MarCinFin edytował ten post 20 listopad 2019 - 18:48
Napisano 20 listopad 2019 - 17:00
Jeśli w środku jest za mało smaru, a z mojego doświadczenia ma to miejsce często i w kołowrotkach o stałej szpuli i mutlikach to już pierwszym użytkowaniem na sucho można coś uszkodzić. Ja zawsze zaglądam do środka od razu po zakupie.
Napisano 20 listopad 2019 - 17:19
Od tego jest gwarancja.Jeśli w środku jest za mało smaru, a z mojego doświadczenia ma to miejsce często i w kołowrotkach o stałej szpuli i mutlikach to już pierwszym użytkowaniem na sucho można coś uszkodzić. Ja zawsze zaglądam do środka od razu po zakupie.
Użytkownik MarCinFin edytował ten post 20 listopad 2019 - 17:19
Napisano 20 listopad 2019 - 18:25
Albo serwis we własnym zakresie, albo korzystanie z gwarancji. Ja serwisuję sam i świadomie rezygnuję z roszczeń gwarancyjnych. Nie widzę logiki w otwieraniu kołowrotka we własnym zakresie po pierwszym użyciu lub dopiero gdy zacznie gorzej pracować, bo wtedy może być już uszkodzony.
Napisano 20 listopad 2019 - 18:47
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega suchość/zbyt słabe nasmarowanie? Wszystkie moje multiplikatory, które serwisuję nadmiar smaru wypluwają i zostaje go tyle, że wydaje się jakby go na trybach nie było.
Trochę trudno mi uwierzyć, żeby producent narażał się na naprawy gwarancyjne przekładni wynikające ze złego nasmarowania.
Może jest na forum ktoś, kto zwrócił multiplikator na gwarancji, bo "zatarł" przekładnię i musiał oddać do naprawy?
Użytkownik Koincydencja edytował ten post 20 listopad 2019 - 18:48
Napisano 20 listopad 2019 - 21:02
Ja po zakupie otwieram i jeśli tryby są suche to dokładam, następnie otwieram co kilka miesięcy, smar, który zbiera się w obudowie usuwam i dokładam znów na tryby, a raz na dwa, czasem trzy sezony, zależnie od częstotliwości użytkowania danego kołowrotka staram się usunąć smar całkowicie, umyć i nasmarować od nowa. Nie wiem co mają w głowach producenci, ale suche tryby w nowych kołowrotkach przynajmniej z mojego doświadczenia (może trochę częściej w stałoszpulowcach) to dość częsty przypadek.
Napisano 21 listopad 2019 - 09:33
Prawda jest taka że czym więcej smaru tym więcej go na obudowie i tam gdzie nie powinien być wystarczy dosłownie kapka na każdy z elementów i się rozprowadzi po elementach.
Napisano 21 listopad 2019 - 09:53
Napisano 21 listopad 2019 - 11:36
Panowie,
Czyli co jak wydałem kupę kasy na multik do ul to i tak może jeszcze smaru brakować ?
Kręci dobrze? więc się nie martw tylko łów.
Napisano 21 listopad 2019 - 11:40
Napisano 21 listopad 2019 - 12:37
Jeśli kupiłeś z 2 ręki to może tak być albo może go być dużo za dużo. Zwlaszcza oliwki, a jak wiadomo oliwa w nadmiarze szkodzi 😂
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych