Witam,
16 HRF PE to chyba inne wcielenie Tatula 100? Korpus wygląda tak samo, a szpula 34/27 (0,31mm-100m) ma zamiast wydłużonego wałka trzpień CC w otworze zębatki głównej. HRF to pierwszy multik, w którym sprężynkę w MF zestrojono przede wszystkim z uwagi na bardziej krzyżowe nawijanie plecionki na szpulę, a co przy stałym w trakcie rzutu wodziku i poszerzonej do 27 mm szpuli może powodować jej częstsze drgania także z TWS. W HRF PE podobnie jak w Tatula rama i panel od strony korbki są z monolitycznego aluminium pozwalającego zwiększyć okładziny cierne hamulca do 7 kg jednocześnie wydłużyć korbkę do 5 cm.
Na tym tle nawet duży Zillion TW 1516 ze szpulą 36/24 (0,33mm-100m) wygląda blado, ponieważ panel od strony korbki ma skomponowany z dwóch elementów, tj. plastiku miejscowo ubezpieczonego innym melem. Pomimo większej średnicy szpuli rzuca może lepiej, może ... ale ma 5 kg hamulca.
Ile waży pusta szpula Tatula HD 150 Custom?
Pozdrawiam