Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Honda 9.9 4T


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 26 maj 2013 - 12:18

Mam pytanie, sam nie wiem czy to tylko moja nadwrażliwość czy jednak jest jakiś problem z nowo nabytym silnikiem. Popływałem nim dziś 2 godziny praktycznie go nie wyłączając, pracował z może 3-4 przerwami po kilkanaście sekund. Co do pracy silnika żadnych zastrzeżeń nie mam jednak pierwszy raz się spotkałem by był po wyciągnięciu z wody cały gorący - od kolumny (bez spodziny) poprzez górną cześć. Oczywiście wiem że temperatura musi być, ale gołą ręką dało się go dotknąć dosłownie na sekundę.

 

Chłodzenie wody było cały czas, niestety nie sprawdziłem jaka woda wypływa podczas pracy silnika, gdyż już wszystko było na przyczepie spakowane, natomiast gdy pracował w beczce woda wychodząca była lekko ciepława, czyli powinno być ok.

 

Czy to normalne? jeszcze później sprawdzę olej jak wszystko wystygnie i spłynie.



#2 OFFLINE   tier

tier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 293 postów

Napisano 26 maj 2013 - 17:53

u mnie w hondzie bf10 czuje że spodzina jest ciepła ale nie gorąca. co do chłodzenia to jak silnik ma obroty to woda wylatuje z silnika silnym strumieniem

#3 OFFLINE   tier

tier

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 293 postów

Napisano 26 maj 2013 - 17:54

oczywiście chodziło mi o kolumnę a nie spodzine. pomyłka

#4 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 26 maj 2013 - 19:52

Sprawdziłem wszystko i wszystko jest ok, żadnych wycieków, stan oleju taki jak wlałem, jutro test jeszcze z wodą z układu która wylatuje, bo innych pomysłów raczej nie bedę już miał na tę chwilę.



#5 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 26 maj 2013 - 21:48

Redzi termostat się kłania



#6 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 26 maj 2013 - 21:55

Prawdopodobnie chłodzenie idzie Ci małym obiegiem. Z otworu kontrolnego leci woda, pompa jest sprawna, ale po nagrzaniu się silnika termostat nie włącza Ci dużego obiegu wody, który chłodzi wydajniej. Jak pochodzi chwilę - jest ok., jak dłużej - przegrzewa się.



#7 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 26 maj 2013 - 22:07

I chyba będę musiał szukać kogoś kto mi to sprawdzi bo sam raczej się tego nie podejmę.



#8 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 26 maj 2013 - 22:16

Wystarczy wyjąć termostat, złożyć i sprawdzić, czy nadal się będzie grzał. Powinien być w łatwo dostępnym miejscu.



#9 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 26 maj 2013 - 22:39

Lepiej pytać by czegoś nie pomieszać, możesz mi go zaznaczyć?

 


Załączony plik  3208774271_3.jpg   66,67 KB   205 Ilość pobrań

 

Załączony plik  3208774271_4.jpg   68,76 KB   177 Ilość pobrań



#10 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 26 maj 2013 - 23:18

Musiałbym rzucić okiem na schemat, nie znam tej Hondy. Prawdopodobnie jest na zdjęciu nr 1, po prawej stronie, nad dolotami z gaźnika. Przykładowo, na tym schemacie:

 

http://www.boats.net...STAT/parts.html

 

jest to nr 5



#11 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 27 maj 2013 - 09:52

Na 1 górnym zdjęciu widać go poniżej koła pasowego , przykręcony  dwoma nakrętkami z kapturkiem i wychodzący wąż gumowy do dołu prawy skos,  tam masz termostat . Żadna filozofia dwie nakrętki ,ściągasz kapturek, wyciągasz termostat  wkładasz do garnuszka i zagotujesz jak zmieni kształt długość to dobry jak nic się nie dzieje do wymiany .Możesz trochę popływać bez niego ale w zimne okresy warto go mieć aby za bardzo nie schładzać silnika .Tornado


Użytkownik tornado edytował ten post 27 maj 2013 - 09:53


#12 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 27 maj 2013 - 14:28

Termostat wyjęty sprawdzony w wodzie, działa poprawnie, pozostało mi sprawdzenie wirnika i przepłukanie całego silnika bieżącą wodą.



#13 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 27 maj 2013 - 14:33

No to do dzieła. :)



#14 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 maj 2013 - 14:45

Z wirnikiem jest gorzej, bo trzeba rozpiąć cięgło biegów i odkręcić spodzinę. Jak będziesz składał, to uważaj żebyś poprawnie złożył dolot wody, bo stracisz chłodzenie. W niektórych silnikach to proste,  w innych niekoniecznie. A pływanie bez termostatu sprawdza się niestety tylko w ciepłych miesiącach.



#15 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 27 maj 2013 - 18:17

Termostat będzie włożony skoro działa poprawnie, więc tutaj problem się rozwiązał, a w necie znalazłem takowy filmik, gdzie koleś pokazuje co i jak po kolei więc chyba takie trudne to nie będzie w sumie trzeba rozkręcić 4 śruby od spodziny, 4 od wirnika i 1 od biegów, z tym że wszystko jest na dobrze widoczne

 

Tutaj filmik raczej nic więcej nie można zepsuć

 



#16 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 29 maj 2013 - 19:59

Wirnik wody w porządku, rozkręcony w 100% sprawny, pozostało pływanie bez termostatu i obserwacja silnika. To już po weekendzie niestety :(



#17 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 09 czerwiec 2013 - 20:55

Może ktoś wie gdzie można zakupić termostat do Hondy 9,9 4T, problem został prawdopodobnie rozwiązany, przyczyną jest wadliwy termostat na razie będę pływał bez niego, ale jednak wolę zakupić na przyszłość.

 

Jeszcze wczoraj rozmawiałem z panem z serwisu i powiedział że przyczyną może być też słabe podawanie wody przez pompę, jednak wirnik był ok, osadzony dobrze,  żadnego uszczerbku na nim nie było, czy warto go również zamienić?



#18 ONLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 09 czerwiec 2013 - 21:53

Ja do swojej Hondy BF8 wszelkie części zamawiałem tutaj

 

http://www.mojahonda.pl/kontakt

 

Z wysyłką nigdy nie było żadnych problemów nawet za pobraniem ;)



#19 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 10 czerwiec 2013 - 07:21

A nie mówiłem? Na razie zostaw ten wirnik w spokoju. Jak pływasz bez termostatu i jest ok, to wirnik raczej nie jest przyczyną.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych