Dwa pytania do @blackabyss, i prośba o wyjaśnienie:
1."Inne materialy na glowne kolo, czesc czesci lepiej hartowane, lub lepsza jakosciowo stal ( ciemneijszy kolor np lozysk)"
Skad to wiesz? Dlaczego ciemna stal jest lepsza od jaśniejszej?
2. "np glowne kolo w jdm jest pokryte czarna warstwa, ktora nadaje wyjatkowo plynny i miekki ruch"
Skad wiesz, że to "czarna warstwa"nadaje wyjątkowo plynny i miekki ruch? Co to jest ta czarna warstwa?
Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
Ano dlatego, ze wersja TP 4000 HG kreci sie sporo lzej i plynniej niz TP FA czy sustainem FD.. poza tym uwazasz, ze japonce na swoj rynek zrobili gorszy jakosciowo sprzet !!???
Czarna powloka w shimano byla zastosowana pierwszy raz w stelli 98 jdm. w wersji europejskiej nie bylo tej powloki.. shimano taka powloke wrzucalo na kazdy wyzszy model jak stelle, TP, sephie na swoj rynek az do roku 2006r.
Kolejne generacje najwyzszych modeli to zupelnie inne konstrukcje i materialy.. aa pozniej jeszcze w srednich modelach byla taka powloka np w stradikach Ci4, i reranium.
Skad wiem.. ze ta powloka jest cool ?? eh.. z wlasnej autopsji kilkunastu kolowrotkow.
Daiwa w latach 90 pierwsza stosowala takie powloki w swoich najwyzsyzch modelach jak np: tournament Z generacji it, lub TD sw - tu moze wiecej cos zorro napisac, bo mnie bardziej interesuje shimano.. byla to nieco inna powloka niz u shimano, jakby ciensza, zreszta materialy poszczegolnych czesci tych firm to poprostu ich tajemnica.
Dlaczego takiej powloki nie dala na np: emblemki ?? i inne masci TD przeznaczone na hameryke ? jak myslisz ??
Co to za powloka ochronna ? z tego co pamietam to zorro pisal gdzies ze to zwykle oksydowanie..
wedlug mnie moze to byc ( w przypadku shimano anodownie ) ale fachowiec materialowy ze mnie zaden.
Użytkownik blackabyss edytował ten post 30 czerwiec 2013 - 15:30