Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Montaż woltomierza na akumulatorze do stałej kontroli napięcia - koszt całkowity około 20,00 zł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 13 maj 2015 - 16:14

Napisz kilka słów po testach. Dzięki.

#22 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 maj 2015 - 16:39

Po co wam ten amperomierz? Szkoda kasy. 



#23 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 13 maj 2015 - 17:11

Mi jest potrzebny tak naprawdę woltomierz.

#24 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 maj 2015 - 17:30

Bo to jest najważniejsze. Pomiar napięcią obciążonego silnika. Jak spada ponizej 11 V to redukujemy prędkość lub przechodzimy na napęd ręczny. W innym przypadku szkodzimy akumulatorowi. 



#25 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 13 maj 2015 - 20:43

Dokładnie, ale ten tańszy ma też woltomierz i tylko o to mi chodzi :-)

#26 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 14 maj 2015 - 08:25

Chciałbym zbadać pobór prądu na poszczególnych biegach i wiedzieć do którego biegu jest tzw. jazda ekonomiczna :)



#27 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 15 maj 2015 - 10:32

Napisz kilka słów po testach. Dzięki.

Narazie po testach "na sucho", działa i mierzy dokładnie (patrzyłem jak daje ładowarka), ale będę musiał trochę pomyśleć nad umiejscowieniem bocznika na akumulatorze.
Wydaje mi się, że lepiej by było jakby taki miernik działał bez bocznika - ale wtedy pewnie zdecydowanie droższa konstrukcja, bo musi przez nią płynąć duży prąd a ta z bocznikiem sama sobie go wylicza ze spadków napięć.

Użytkownik wasielewskis edytował ten post 17 maj 2015 - 11:00

  • Jozi i count_martin3z lubią to

#28 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 17 maj 2015 - 06:25

Narazie po testach "na sucho", działa i mierzy dokładnie (patrzyłem do daje ładowarka), ale będę musiał trochę pomyśleć nad umiejscowieniem bocznika na akumulatorze.

Wydaje mi się, że lepiej by było jakby taki miernik działał bez bocznika - ale wtedy pewnie zdecydowanie droższa konstrukcja, bo musi przez nią płynąć duży prąc a ta z bocznikiem sama sobie go wylicza ze spadków napięć.

Super sprawę zrobisz kolego, jak opiszesz pobór prądu na poszczególnych biegach.

Jest już taki temat, ale nie zaszkodzi drugi.

http://jerkbait.pl/t...-podczas-pracy/


Użytkownik Jozi edytował ten post 17 maj 2015 - 06:25


#29 OFFLINE   NARA

NARA

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 748 postów

Napisano 21 maj 2015 - 15:55

http://allegro.pl/wo...5375500818.html


Użytkownik Albatros edytował ten post 21 maj 2015 - 15:56


#30 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 22 maj 2015 - 00:28

Jeszcze nie przetestowałem w boju swojego miernika, ale tak się zastanawiam:
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...

#31 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 22 maj 2015 - 05:43

Jeszcze nie przetestowałem w boju swojego miernika, ale tak się zastanawiam:
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...

Praktycznie tak jak w samochodzie silnik 1,2 l na pełnym gazie a 2,5l na pół gwizdka :) .

W tym małym na ful będzie większe zużycie.

Śruba na 3 łopaty ma lepszy ciąg (będzie wyższa prędkość) ale zużyje więcej energii przy tym samym ustawieniu.



#32 OFFLINE   robertouno

robertouno

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaTerespol
  • Imię:Robert

Napisano 22 maj 2015 - 22:38

Jeszcze nie przetestowałem w boju swojego miernika, ale tak się zastanawiam:
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...

Biorąc pod uwagę prawa fizyki (prawo oma) to pobór prądu powinien być porównywalny  w praktyce może być różnie na pewno jakość silnika będzie miała większe znaczenie  jeżeli kasa pozwala to zawsze lepiej mieć ten mocniejszy silnik 



#33 OFFLINE   wasielewskis

wasielewskis

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 125 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Wasielewski

Napisano 11 lipiec 2015 - 23:33

Super sprawę zrobisz kolego, jak opiszesz pobór prądu na poszczególnych biegach.
Jest już taki temat, ale nie zaszkodzi drugi.
http://jerkbait.pl/t...-podczas-pracy/

Zrobione w wątku powyższym

#34 OFFLINE   Łukasz.W

Łukasz.W

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 92 postów
  • LokalizacjaLidzbark Warmiński
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 grudzień 2015 - 08:08

Przy okazji wymiany kabli,voltomierz na stałe...obudowa styrana już trochę to nie szkoda
2059bcf30dc18e51c75814f2fe4c4193.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#35 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 07 grudzień 2015 - 16:48

Jak mój poprzedni silnik :D

 

Załączone pliki



#36 OFFLINE   Łukasz.W

Łukasz.W

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 92 postów
  • LokalizacjaLidzbark Warmiński
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 grudzień 2015 - 17:07

Jak mój poprzedni silnik :D

Tak się zastanawiałem gdzie to zamontować i u Ciebie podpatrzyłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#37 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 07 grudzień 2015 - 17:34

Trochę szkoda psuć nowego osapiana, bo chętnie bym w nim taki woltomierz zamontował ;)

Będę musiał znaleźć mu jakieś miejsce przy klemach.



#38 OFFLINE   rapek

rapek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • Lokalizacjasudety

Napisano 07 grudzień 2015 - 19:32

Jak mój poprzedni silnik :D

A teraz mój.Hehe Fajny patent z tym voltomierzem na silniku
  • thug lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych