Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przeróbka silnika elektrycznego - maximizer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
111 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   nox66

nox66

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 57 postów
  • LokalizacjaDziki Wschód

Napisano 25 luty 2017 - 13:58

Witam

Czy używa ktoś może tego regulatora PWM 90A z allegro jako maksimizera ? Warto z nim kombinować ?

http://allegro.pl/pw...6702116896.html

 

Układ wygląda na solidnie zrobiony z radiatorem,

Dorzucamy do niego kondensatory, tranzystory, i przełącznik obrotów Lewe- Prawe i powinno hulać.

Układ ma regulację częstotliwości.

 

Silnik to Haibo vst 54 Ibs.



#82 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 25 luty 2017 - 14:16

A tranzystory po co?
Tez sie nad tam ukladem zastanawiam.
I jeszcze nad takim
https://www.aliexpre...9999.264.TOYMQV

#83 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 28 luty 2017 - 14:55

A tranzystory po co?
Tez sie nad tam ukladem zastanawiam.
I jeszcze nad takim
https://www.aliexpre...9999.264.TOYMQV

 

Zajebiaszczy , tylko jak go obudować żeby był wodoszczelny 



#84 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 15 marzec 2017 - 11:21

z elektryką u mnie trochę tak, jak u Achillesa z piętą - czyt. słabo. o ile te moduły można, o tyle nie wiem jak je podłączyć aby spełniały swoją rolę. przerabiał ktoś temat i może łopatologicznie, a najlepiej z dokumentacją fotograficzną pokazać jak do tego podejść?

silnik to Haibo VST54 przy czym myślę, że niezależnie od producenta schemat - sposób - podłączenia będzie taki sam.


Użytkownik StCroix edytował ten post 15 marzec 2017 - 11:41


#85 OFFLINE   nox66

nox66

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 57 postów
  • LokalizacjaDziki Wschód

Napisano 15 marzec 2017 - 12:20

Do obudowy Haibo VST 54 bez przeróbek nie zmieścisz Regulatora PWM z allegro, ani tego z MC-sklep

mam taki sam silnik i mierzyłem nie wejdzie trzeba albo zmienić całą obudowę plastikową albo przerobić starą

ja odpuściłem temat z racji, że mój silnik ma 6lat i bardzo duży przebieg, a koszt tuningu to pół nowego silnika



#86 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 15 marzec 2017 - 12:30

nie myślałem o pchaniu regulatora w obudowę Haibo. bardziej interesuje mnie jak to ogarnąć elektrycznie aby działało jak należy (regulacja prędkości i kierunku obrotów)



#87 OFFLINE   VonJa

VonJa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów
  • Imię:Krzysiek

Napisano 15 marzec 2017 - 13:16

jeśli myślisz o tym sterowniku https://www.aliexpre...9999.264.TOYMQV to sprawa jest prosta  -podłączasz z akumulatora  plus i minus do dwóch (z  czterech widocznych)  metalowych zacisków  a dwa pozostałe podłączasz silnik -  z czego biegun dodatni najpewniej jest wspólny. Sterowanie prędkością i kierunkiem realizowanej jest potencjometrem ( za kierunek odpowiadają 2 wlutowane w płytkę przekaźniki - te dwa czarne sześciany) ... i tyle... Same zaciski będą odpowiednio opisane In+ in - ; Out + Out-.


Użytkownik VonJa edytował ten post 15 marzec 2017 - 13:45

  • nox66 lubi to

#88 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 15 marzec 2017 - 14:02

Regulatory to gorące zabawki....Co z chłodzeniem? Minnkoty mają beznapędowe, Osapiany mają wiatrak.



#89 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 15 marzec 2017 - 14:46

zalinkowany powyżej regulator ma wiatrak.



#90 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 15 marzec 2017 - 21:39

Używam tego regulatora PWM 90A (z allegro) przy swoim starym MotorGuide 54lb.

Działa naprawdę OK.

Ten moduł kondensatorów jest potrzebny, chociaż nie wiem co on daje :blink:

 

Wiem tylko, że jak wcześniej kupiłem ten -> http://allegro.pl/re...6355857945.html (niby super-hiper) to pierwsze co to wystrzeliły właśnie kondensatory, a potem (po wymianie na lepsze) w końcu padł na amen (ugotował się). Ma ponoć źle dobrane kondensatory (jak na silniki przy łódkach) no i ten radiator jest sporo za mały. Poza tym silnik na nim jakoś dziwnie "piszczy".

 

Z tym PWM 90A na razie jest spoko. Jak wyjaśniłem konstruktorowi jak chcę go używać to polecił mi jeszcze dokupić małą przetwornicę z 12 na 24V żeby podpiąć przez nią napięcie na sterowanie regulatora (czy jakoś tak, w instrukcji jest to opisane).

 

Całość upakowałem do skrzynki (plus dodatkowy wentylator na gorące dni) i schowałem pod ławką w łódce, a potencjometr zamontowałem w miejsce przełącznika "zmiany biegów". Dodatkowo zamontowałem "łącznik krzywkowy L-0-P" chyba 40A, co daje obroty przód-zero-tył.

 

Spinał mi to wszystko brat (elektryk), więc nie pytajcie co do czego bo sam nie wiem. Do regulatora jest dobra dokumentacja i ktoś kto się trochę zna na prądzie to poradzi sobie bez problemu.

 

Generalnie trzeba zadbać o bardzo dobry styk na połączeniach. Jeden układ kondensatorów już spaliłem/stopiłem właśnie przez słaby styk. Było wszystko skręcane śrubami, ale zapomniałem po jakimś czasie dokręcić i tam gdzie się poluzowało (siadło) to momentalnie się wszystko topi :o 


  • nox66 lubi to

#91 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 15 marzec 2017 - 21:49

Faktem jest ze podlaczenie regulatora chinskiego i pozniejsze sterowanie praca silnika jest prostsze.
Po podlaczeniu (w sposob podany Kilka postow powyzej) wystarczy rumpel przelaczyc na maxymalny bieg i wlaczyc regulator. Reszte zalatwia potencjometr. Jesli go zamocujemy na koncowce rumpla to mozliwe ze sterowanie bedzie moglo odbywac sie jedna reka.
Ale nigdzie nie znalazlem oceny regulatora, nie wiadomo jak bedzie pracowac dluzej z duzymi pradami 30-40A.

W drugim przypadku mamy sprawdzony regulator, ktory takie prady wytrzymuje.
Ale, chcac sterowac silnikiem (przod-tyl, wolno-szybko) jedna reka, trzeba dorobic modul z przekaznikami zmieniajacymi biegunowosc, lub kupic od producenta.

W sumie polski regulator od chinskiego bedzie dwa drozszy

Użytkownik jkos edytował ten post 15 marzec 2017 - 22:05

  • nox66 lubi to

#92 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 15 marzec 2017 - 21:58

Używam tego regulatora PWM 90A (z allegro) przy swoim starym MotorGuide 54lb.
Działa naprawdę OK.
Ten moduł kondensatorów jest potrzebny, chociaż nie wiem co on daje :blink:
 
Wiem tylko, że jak wcześniej kupiłem ten -> http://allegro.pl/re...6355857945.html (niby super-hiper) to pierwsze co to wystrzeliły właśnie kondensatory, a potem (po wymianie na lepsze) w końcu padł na amen (ugotował się). Ma ponoć źle dobrane kondensatory (jak na silniki przy łódkach) no i ten radiator jest sporo za mały. Poza tym silnik na nim jakoś dziwnie "piszczy".
 
Z tym PWM 90A na razie jest spoko. Jak wyjaśniłem konstruktorowi jak chcę go używać to polecił mi jeszcze dokupić małą przetwornicę z 12 na 24V żeby podpiąć przez nią napięcie na sterowanie regulatora (czy jakoś tak, w instrukcji jest to opisane).
 
Całość upakowałem do skrzynki (plus dodatkowy wentylator na gorące dni) i schowałem pod ławką w łódce, a potencjometr zamontowałem w miejsce przełącznika "zmiany biegów". Dodatkowo zamontowałem "łącznik krzywkowy L-0-P" chyba 40A, co daje obroty przód-zero-tył.
 
Spinał mi to wszystko brat (elektryk), więc nie pytajcie co do czego bo sam nie wiem. Do regulatora jest dobra dokumentacja i ktoś kto się trochę zna na prądzie to poradzi sobie bez problemu.
 
Generalnie trzeba zadbać o bardzo dobry styk na połączeniach. Jeden układ kondensatorów już spaliłem/stopiłem właśnie przez słaby styk. Było wszystko skręcane śrubami, ale zapomniałem po jakimś czasie dokręcić i tam gdzie się poluzowało (siadło) to momentalnie się wszystko topi :o


A ktora wersje regulatora PWM 90 masz?

#93 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 16 marzec 2017 - 13:30

A ktora wersje regulatora PWM 90 masz?

Aaaaa nie pamiętam, kupowałem w zeszłym roku (wiosną). Nie wiem czy od tamtego czasu coś się zmieniło w wersjach...



#94 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 16 marzec 2017 - 14:13

Na stronie produktu jest info o Aktualizacja regulatora PWM90A do v2.1

Pytam bo ciekawi mnie ta dokladka przetwornika 12/24V, a ile ona kosztowala?


Użytkownik jkos edytował ten post 16 marzec 2017 - 14:33


#95 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 16 marzec 2017 - 14:39

Na stronie produktu jest info o Aktualizacja regulatora PWM90A do v2.1

Pytam bo ciekawi mnie ta dokladka przetwornika 12/24V, a ile ona kosztowala?

Ja mam taką -> http://allegro.pl/pr...6743722076.html

Polecił mi ją sam konstruktor tego regulatora.



#96 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 16 marzec 2017 - 14:49

Jaka temperature osiaga radiator np latem przy pelnej mocy?

Czy koniecznie trzeba dorabiac chlodzenie?



#97 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 16 marzec 2017 - 15:15

Ja mam taką -> http://allegro.pl/pr...6743722076.html

Polecił mi ją sam konstruktor tego regulatora.

 cytat ze strony producenta:

DCU1 jest to uniwersalna przetwornica średniej mocy podwyższająca

napięcie np. z 5V na 12V (DCU1/12V) lub z 12V na 24V (DCU1/24V).

Zastosowany duży radiator umożliwia pracę przy prądzie wyjściowym

do 1.5A i prądzie wejściowym do 3A. Ponieważ przetwornica nagrzewa

się (przy większych prądach) należy zapewnić jej odpowiednią wentylację.

Należy pamiętać że przy podwyższaniu napięcia prąd pobierany ze źródła

jest zawsze większy od prądu wyjściowego.

Np. przy zmianie napięcia z 12V na 24V i prądzie wyjściowym 1A

przetwornica ze źródła pobiera ok. 2.3A !

 

na chłopski rozum podnosisz napięcie zasilania swojego sinika, ale co za tym idzie, podnosisz też prąd ssany z akumulatora. czemu to ma służyć?

bez przetwornicy mi się jeszcze podoba, po jej zastosowaniu już niekoniecznie. (a jeśli się mylę, wyprowadźcie mnie z błędu)



#98 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 16 marzec 2017 - 15:24

Przetwornica podnosi tylko napiecie dla czesci sterowania torem PWM (tam potrzeba min 10V), na silniku dalej jest napiecie akumulatora.

Tez mi sie to nie podoba, ale sam regulator PWM jest ciekawy, a instrukcja ma 14 stron

http://www.elkosmito...gi_pwm90a_2.pdf


Użytkownik jkos edytował ten post 16 marzec 2017 - 15:32


#99 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 16 marzec 2017 - 15:32

 cytat ze strony producenta:

DCU1 jest to uniwersalna przetwornica średniej mocy podwyższająca

napięcie np. z 5V na 12V (DCU1/12V) lub z 12V na 24V (DCU1/24V).

Zastosowany duży radiator umożliwia pracę przy prądzie wyjściowym

do 1.5A i prądzie wejściowym do 3A. Ponieważ przetwornica nagrzewa

się (przy większych prądach) należy zapewnić jej odpowiednią wentylację.

Należy pamiętać że przy podwyższaniu napięcia prąd pobierany ze źródła

jest zawsze większy od prądu wyjściowego.

Np. przy zmianie napięcia z 12V na 24V i prądzie wyjściowym 1A

przetwornica ze źródła pobiera ok. 2.3A !

 

na chłopski rozum podnosisz napięcie zasilania swojego sinika, ale co za tym idzie, podnosisz też prąd ssany z akumulatora. czemu to ma służyć?

bez przetwornicy mi się jeszcze podoba, po jej zastosowaniu już niekoniecznie. (a jeśli się mylę, wyprowadźcie mnie z błędu)

Tu nie chodzi o podniesienie napięcia podawanego na silnik - tu masz cały czas 12V.

Sterowanie regulatora (elektroniki) wymaga też zasilania. I tutaj regulator ma możliwość podpięcia "dodatkowego" źródła prądu (po to jest ta dodatkowa malutka przetwornica). Chodzi o to, że przy rozładowanym akumulatorze poniżej 12V regulator może wariować (będą zapalać się jakieś kontrolki, że niski poziom napięcia), a podanie mu tego zwiększonego napięcia na samo sterowanie (przez tą malutką przetwornicę) powoduje jak gdyby oszukanie regulatora w momencie gdy rozładujesz sobie akumulator do poziomu poniżej 12V.



#100 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 16 marzec 2017 - 15:32

no ale całość jest podłączona do akumulatora 12V. co tu podnosić i w jakim celu?

znów wyprzedziłeś pytanie. 

mimo to mądrzejszy nie jestem. spiję się i sprzedam temat jakiemuś elektronikowi - po dwóch butelkach Norwegii musi powiedzieć prawdę jak to jest z tym układem ;-)

 

a co z akumulatorem rozładowanym do poziomu krytycznego (10.5 V)? dalej oszukujemy układ wmawiając mu, że wszystko jest cacy i podnosimy napięcie zasilania PWM (ssąc tym samym aku. do dna) - czy całość przy jakieś tam (granicznej) wartości "umiera" i daje nam pewność, że nie strzelimy sobie w kolano?


Użytkownik StCroix edytował ten post 16 marzec 2017 - 15:44





Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych