Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przeróbka silnika elektrycznego - maximizer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
111 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   jkos

jkos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Kosiorek

Napisano 16 marzec 2017 - 15:40

W naszym przypadku, przy zasilaniu silnika DC 12V z akumulatora, nawet gdy napiecie spadnie ponizej 11V regulator powinien dzialac poprawnie.

Bo przeciez aku juz jest pradowo padniety, silnik prawie nie kreci.



#102 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 16 marzec 2017 - 15:42

no ale całość jest podłączona do akumulatora 12V. co tu podnosić i w jakim celu?

Napisałem powyżej... żeby "oszukać" regulator (jego elektronikę sterującą) w momencie gdy rozładujesz akumulator, żeby nie "krzyczał" że za niskie napięcie. Tylko po to. Ta przetwornica to tylko takie "udogodnienie", nie jest to wymagane. Tak mi polecił konstruktor i tak też zrobiłem u siebie.



#103 OFFLINE   StCroix

StCroix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaJastrzębie Zdrój
  • Imię:Irek
  • Nazwisko:Klag

Napisano 16 marzec 2017 - 16:13

no dobra. biorąc powyższe (ostatnie dwie) wypowiedzi, zaczynam - znów - myśleć, że jednak ma to sens. 



#104 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 16 marzec 2017 - 22:15

Jaka temperature osiaga radiator np latem przy pelnej mocy?

Czy koniecznie trzeba dorabiac chlodzenie?

Temperatury nie sprawdzałem niestety.

Natomiast jeśli regulator będzie zamknięty w jakiejś puszce/skrzynce to myślę, że lepiej mu będzie jak się nawierci trochę otworów i założy dodatkowy wiatraczek żeby jednak jakaś wymiana powietrza była.

 

Jak miałem przez chwilę ten tańszy ( http://allegro.pl/re...6355857945.html ), to udało mi się go upchnąć w obudowę silnika. Efekt była taki, że po kilkunastu minutach płynięcia obudowa była bardzo gorąca zarówno od raditora jak i od kondensatorów, więc w środku musiało być niezłe piekło. No ale - jak już pisałem wcześniej - ten tańszy ma zdecydowanie za mały radiator i jak o nim poczytać po forach to zupełnie nie nadaje się do silników przy łódkach.

 

Ten PWM 90A na razie sezon przepływał...

Aha, czasami mi się zdarza, że po włączeniu napięcia nie reaguje w ogóle i miga któraś dioda. Wyczaiłem, że jak na chwilę odłączę kostkę od potencjometru to zaczyna działać. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale podejrzewam, że może chodzić o to, że oryginalny kabelek od potencjometru mający kilkanaście cm przedłużyłem do ok. 1m. Nie wiem...


Użytkownik pepe_79 edytował ten post 16 marzec 2017 - 22:19


#105 OFFLINE   elkosmito

elkosmito

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów
  • LokalizacjaJasień
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Majewski

Napisano 06 maj 2018 - 17:16

Jestem producentem PWM90A. Trafiłem tutaj, gdyż jeden z waszych kolegów podesłał mi link i zadał kilka pytań. Z reguły staram się nie pisać na forach, żeby nie było to reklamą itp. ale że faktycznie pytania się dość często powtarzają to może komuś to pomoże.

 

1. Silniki. Jakie? Z reguły klienci planujący przeróbkę sterowania silnikami do łodzi nie wiedzą zbyt wiele o ich parametrach. Ja również ich nigdy osobiście nie mierzyłem, więc odniosę się do praktyki, a praktyka pokazuje, że ponad 80% klientów przerabiających posiada silniki o uciągu 55 lbs i z przeróbek są zadowoleni, nie odsyłają zwęglonych sterowników :).

 

2. Obudowa. Jak wykonać itp.? No cóż. Po wielu latach sprzedaży mogę się wypowiedzieć orientacyjnie co i jak. Faktycznie niektórym może sprawić to problem, ale cena przeróbki i łatwa dostępność PWMa są tego warte. Rekordzista miał za sobą już 3-krotny zakup oryginalnego sterownika MINN KOTA do silnika, sprowadzonego z USA za ponad 1000zł. Inni mieli na koncie już kilka przeróbek na sterowniki z portalu aukcyjnego. Jedni mieli dość oryginałów, inni dość przeróbek, bo potrzeba na to sporo czasu. Na szczęście z moim PWMem najwyraźniej nie jest najgorzej, bo nie wraca do mnie do naprawy a i cena jest akceptowalna jeśli weźmiemy pod uwagę, że dość dobrze się sprawuje na dłuższą metę. Mechanicznie obudowę można zrobić osobno. Niektórym się udawało zmieścić całość w silniku (np. podcinali radiator). Inni robili składaka obudowy z aluminium co kosztowało razem z silikonem kilkadziesiąt złotych. Po wielu latach sprzedaży właściwie można powiedzieć, że daje się to zrobić.

 

3. Kondensatory. Po co i jakie? Ja sprzedaję 2200uF/35V LESR, koszt obeiecnie poniżej 3zł/szt. i przy 40A z reguły 3-4szt. wystarczą. Ich podłączenie jest banalnie proste. Wystarczy zamontować je najbliżej jak się da śrub zasilających. Są one niezbędne, żeby wyeliminować wpływ indukcyjności przewodów/połączeń, które mogą powodować szpilki wysokiego napięcia. A ponieważ jest to koszt niewielki, to nie warto sobie zaprzątać głowy tym po co i dlaczego. Czasami niektórzy pytają, dlaczego nie ma tego w zestawie. I tutaj sprawa jest prosta. Inne podejście z kondensatorami będzie dla np. 60V z zasilacza sieciowego, inne dla 60V z akumulatora, a jeszcze inne dla 12V z akumulatora. W tym pierwszym przypadku może być potrzebny zestaw kondensatorów za ponad 100zł, w tym drugim za 12zł. Dlatego nie ma tego w zestawie. Warto też wspomnieć, że kondensatory te można nazwać elementami eksploatacyjnymi, a więc brak ich połączenia z zestawem ułatwia ich demontaż i wymianę.

 

4. Przetwornica. Po co i ile kosztuje? Obecnie u mnie można kupić taką malutką przetwornicę lub poszukać w internecie. Jej rola jest prosta. Regulator posiada zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem zasilania. Nie jest to zabezpieczenie akumulatora! To zabezpieczenie regulatora. Zbyt niskie napięcie może spowodować usterkę (nie będę opisywał dlaczego, bo to przy tej cenie przetwornicy jest to mało istotne). Wyobraźcie sobie, że jest akumulator lekko rozładowany (ale daje się jeszcze pływać), a wy chwilowo chcecie dać szybko duże wysterowanie silnika. Spowoduje to spadek napięcia na akumulatorze nawet poniżej 9V. Oczywiście jak silnik już wejdzie na obroty to napięcie wzrośnie, ale przez moment będzie spadek i to znaczny. Aby elektronika regulatora nie wykryła tego spadku i nie przerwała pracy to można zastosować tę przetwornicę, która oszuka elektronikę doprowadzając do niej zagwarantowane napięcie powyżej 12V (np. 15V lub 24V).

 

5. Odwracanie biegunowości - wsteczny bieg. Można kupić duży przełącznik lub przekaźniki. Na rynku są przekaźniki 12V o prądzie do 80A. Przekaźniki są na wsuwki, ale nie polecam montować tam wsuwek tylko zakupić w internecie specjalne podstawki do montażu takich przekaźników. Wtedy bardzo łatwo można będzie je wymienić, a na dodatek podstawki mają wsuwki zrobione sztywno co bardzo istotne. Przekaźniki tego typu są dość marnej jakości (są dostosowane do pracy z podstawkami) i rozgrzewają się wewnątrz. Potrafią wytopić plastik trzymający metalowe blaszki. I teraz jak macie wsuwki to one jeszcze odciągają te blaszki na boki i jeszcze pogarszają sytuację. Dlatego lepiej kupić specjalne podstawki i na podstawie doświadczenia moich klientów powiem, że jest do dobre rozwiązanie i sprawdzone przez wiele osób. Takimi przekaźnikami można sterować przy pomocy jednego przełącznika, można dokupić jakąś przystawkę u nas itp. tutaj dowolność i kwestia budżetu. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zmieniać kierunku nagle, żeby nie uszkodzić regulatora.

 

6. Różnica pomiędzy wersjami. Obecnie jest regulator w wersji 2.1. Wszystkie wersje były równie dobrze, tylko miały nieco inne opcje. Jedna osoba pisała coś o migającej diodzie... wersja 2.0 i 2.1 mają zabezpieczenie jeśli potencjometr nie jest w pozycji 0-wej po włączeniu zasilania.W wersji 2.0 zabezpieczenie jest zawsze włączone, w wersji 2.1 można je wyłączyć. W wersji 1.x nie było tego zabezpieczenia. W wersji 2.x ustawia się wszystko przyciskiem (radzili sobie z tym klienci nawet po 60-tce), w wersji 1.x ustawiało się to zworkami, ale one mogły nie łączyć czasami, dlatego z nich zrezygnowano.

 

7. Temperatura. Z informacji klientów wiem, że sterownik się mało grzeje. Wszystko zależy od ustawionej częstotliwości. Po latach sprzedaży nie mam skarg na przegrzewanie się w zastosowaniach do silników łodzi.

 

8. Piszczenie. Regulator PWM90A ma możliwość wyboru częstotliwości pracy. Można korzystać ze standardowych piszczących, można ustawić bardziej burczące, a można też ustawić całkiem cichą pracę. Tutaj wybór należy do klienta, przy czym należy pamiętać, że im niższa częstotliwość tym mniejsze nagrzewanie się sterownika i lepsza praca. Dlatego najlepiej przetestować wszystko podczas pływania i wybrać taką częstotliwość, która nie będzie przeszkadzała zaczynając od tych najniższych. Jeśli będzie "brumieć" ale nie przeszkadza to, to nie zmieniajmy na większą. Jeśli trochę piszczy ale to nie przeszkadza, bo ledwie to słychać, to też nie zmieniajmy tego.

 

9. Sterowanie. Wiele osób pyta czy można sterownikiem sterować przy pomocy oryginalnej manetki. Z reguły jest to możliwe, ale tutaj na 100% obecać nie mogę. Trzeba to sprawdzić doświadczalnie lub zmierzyć. Sterownik w wersji 2.1 posiada możliwość kalibracji do potencjometru, więc teoretycznie nie powinno to sprawiać problemu, ale niczego tutaj nie obiecam na 100%. Na pewno w internecie można kupić manetki do skuterów za około 50zł i wiem, że takie manetki ładnie współpracują z regulatorem. Wiem też, że po latach stosowania przez klientów, chyba wszyscy sobie z problemem poradzili, więc może nie jest to takie trudne :).

 

Pozdrawiam i nie traktujcie tego jako zwykłą reklamę, bo robię to pod własnym imieniem i nazwiskiem :). Raczej chciałem rozwiać pewne wątpliwości, bo w tej sprawie jest mnóstwo pytań.


  • Jozi, RokiFishBoa i pepe_79 lubią to

#106 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 postów

Napisano 11 czerwiec 2018 - 08:28

opis bardzo szczegółowy ale nie widzę pana ofert ;)



#107 OFFLINE   SkiDivPL

SkiDivPL

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 696 postów
  • LokalizacjaWa-wa
  • Imię:Tom

Napisano 11 czerwiec 2018 - 14:43

opis bardzo szczegółowy ale nie widzę pana ofert ;)

http://www.elkosmito.pl/



#108 OFFLINE   lesnydzik

lesnydzik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów
  • LokalizacjaPCT

Napisano 10 listopad 2019 - 16:56

Witam

 

Mam minnkote 44lbs (silnik szczotkowy) i planuję załozyć do niego maximizer. Chciałem się tylko zorientować czy ktoś przerabiał temat z takimi modułami które dostępne są na aliexpress?

https://www.aliexpre...2832904340.html

lub tym?

https://www.aliexpre...0319735657.html

 

 



#109 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 13 listopad 2019 - 14:50

Witam

 

Mam minnkote 44lbs (silnik szczotkowy) i planuję załozyć do niego maximizer. Chciałem się tylko zorientować czy ktoś przerabiał temat z takimi modułami które dostępne są na aliexpress?

https://www.aliexpre...2832904340.html

lub tym?

https://www.aliexpre...0319735657.html

Zamówiłem podobny i będę próbował , docelowo będzie do silnika 20 lbs więc max obciążony będzie 17A , pwm konkretnie ten https://pl.aliexpres...rchweb201603_52



#110 OFFLINE   spinjac

spinjac

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 59 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Jacek

Napisano 07 styczeń 2020 - 21:37

Witam.

Mógłbyś napisać parę słów jak już przetestujesz ten układ. Mam plan wyposażyć belly boat'a w lekki i oszczędny silnik, który pozwoli w sprzyjających warunkach uzyskać prędkość do 3 km/h. Z uwagi na masę rozważam silniki 20 - 24 lbs a maxymizer pozwolił by obniżyć masę baterii.



#111 OFFLINE   toomi1-83

toomi1-83

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 68 postów
  • Lokalizacjastudziany las
  • Imię:tomasz

Napisano 08 styczeń 2020 - 19:05

A montował ktoś takie pod akum. 150 Ah i czy wogule one zdadzą swoje przeznaczenie?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#112 OFFLINE   siatkaz

siatkaz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Matyjasek

Napisano 22 marzec 2020 - 15:49

Kupiłem okazyjnie silnik neraus 55 lbs z uszkodzonym regulatorem biegów. Kupiłem jakiś zamiennik zamontowałem. 3 razy na wodzie i szlag go trafił. Nie bardzo miałem ochotę znowu kupować. Stwierdziłem że silnik tani to zaryzykuję i zamontuje płynną regulację. Kupiłem taki: https://m.pl.aliexpr...63caa627&is_c=N
Zamontowanie go w środku silnika wymagało nieodwracalnej demolki. Chciałem to zrobić szybko i dlatego włącznik i pokrętło do regulacji zamontowałem z boku silnika. Można to zrobić i w rumplu ale wymaga więcej zachodu. Jeśli nie chcemy robić demolki to można też zewnątrz lub w jakimś pojemniku razem z aku zamontować.
Cały sezon pływania i na początku grudnia stop, nie działa. Dlatego, że miałem drugi to sezon dopływałem bez zaglądania co się stało. Dziś w końcu się zebrałem i rozkręciłem, okazało się, że tylko jeden kabelek się wyłamał bo pokrętło się zluzowało. 5 minut i naprawione.
Podsumowując powyższe polecam taką przeróbkę ale jak miałbym to zrobić drugi raz to pewnie w dodatkowej skrzynce.

IMG-20200322-115813.jpghow to keep betta fish alive
IMG-20200322-132023.jpg
IMG-20200322-154745.jpg

Użytkownik siatkaz edytował ten post 22 marzec 2020 - 15:52

  • Paweł J i thug lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych