Nie zapomnij w tej instalacji ładowania o separatorze.
Taki będzie dobry
http://techtron.pl/p...arator-sla.html
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:24
Nie zapomnij w tej instalacji ładowania o separatorze.
Taki będzie dobry
http://techtron.pl/p...arator-sla.html
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:30
Napisano 03 styczeń 2017 - 22:58
Dzięki bardzo.
Napisano 04 styczeń 2017 - 09:24
http://ep.com.pl/art...ory_litowe.html pod koniec artykułu opisano jak zwiększyć trwałość akumulatorów .
Napisano 10 styczeń 2017 - 14:59
Napisano 10 styczeń 2017 - 16:46
Generalnie jak nie ma podanego prądu rozruchowego to bym bał się odpalać Diesla który wymaga dużego prądu.
Są też AGM-y gdzie max. prąd jest podawany na obudowie.
Napisano 10 styczeń 2017 - 16:53
Napisano 10 styczeń 2017 - 17:01
Dlatego pytam.
Nie chce ryzykować uwalenia 100Ah AGM próbując czy odpali Diesla.
W ten sposób załatwiłem (być może) kiedyś dwa aku głębokiego rozładowania odpalając brata ciągnik.
Moze w nowoczesnych autach (zwłaszcza niemieckich) są inne AGM-y przystosowywane do tak dużych prądów. Przeciez BMW, AUDI czy VW od wielu lat stosuje już w świeżych modelach AGM VARTY oraz swoje firmowe. Samochody hybrydowe też takie stosują.
Stosują, ale wszędzie masz opisany prąd rozruchowy.
Napisano 10 styczeń 2017 - 17:30
Agm to technologia wykonania aku. A jego przeznaczenie i parametry muszą być dostępne w karcie katalogwej. Wszelkie inny domysły są niczym wróżenie z fusów. ..
Napisano 10 styczeń 2017 - 19:02
Użytkownik trout master edytował ten post 10 styczeń 2017 - 19:21
Napisano 28 styczeń 2017 - 23:49
A co myślicie o akumulatorach z samochodów hybryd przecież one są na 15 lat robione jak nic.
Napisano 29 styczeń 2017 - 00:55
A co myślicie o akumulatorach z samochodów hybryd przecież one są na 15 lat robione jak nic.
Mają napięcie wyjściowe ok. 120V i dużo ważą. Myślałem nad zakupem z 'rozbitka' lexusa - daje 10lat na aku, ale byłoby trochę zabawy - jakiś bezstratny podzielnik napięcia, ładowarka (chociaż teraz pomyślałem, że wystarczy alternator z tego samego auta i jego elektronika). Zmobilizowałeś mnie - poszperam trochę.
Napisano 29 styczeń 2017 - 08:21
120 V maja? to musi byc jakis zestaw ogniw. Nie wiem czy gra warta bedzie swieczki , samo obnizenie napiecia nie bedzie mega problemem. Ale jesli przy obnizeniu napiecia beda duze prady na wyjsciu rzedu ~40/50A, to moze byc nieoplacalne
Napisano 29 styczeń 2017 - 22:56
Jeden plus masz mega akumulator.
Napisano 05 luty 2017 - 20:04
Pytanie do praktyków - badaczy pojemności aku. Kupiłem z all używkę agm 105 ah z października ub. roku. Nie wiedząc w jakim jest stanie podpiąłem do ceteka 10 a on wywala błąd na 5 etapie pracy. Nie mam pod ręką żarówek i dzisiaj wrzucilem silnik do beczki z wodą, 5 bieg i jazda. Rozpoczynałem o 18.15 z napięciem pod obciążeniem 12.4 o g. 20.00 jest 11.57 mierzone woltomierzem na zaciskach klem. Full speed ahead przez cały czas testu. Kręcę Osapianem 55lb na grubszych kablach, czyli te 50A powinien żreć. Czy będzie chleb z tej mąki?
Zastanawiam się nad tym, czy nie mam za słabej ładowarki, by bujnąć galaretę w celach. Niby to 10A, w pomieszczeniu jest 15 st. Cchcę rozładować do 11 i jeszcze raz ładować. Jeżeli to nie pomoże - jutro wywiozę aku do warsztatu mechanicznego, mają tam mocniejszą ładowarkę. Jeżeli i to nie pomoże to spróbuję zwrócić towar na allegro. W końcu mają tam program zwrotów.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 05 luty 2017 - 20:07
Napisano 05 luty 2017 - 20:10
Pytanie do praktyków - badaczy pojemności aku. Kupiłem z all używkę agm 105 ah z października ub. roku. Nie wiedząc w jakim jest stanie podpiąłem do ceteka 10 a on wywala błąd na 5 etapie pracy. Nie mam pod ręką żarówek i dzisiaj wrzucilem silnik do beczki z wodą, 5 bieg i jazda. Rozpoczynałem o 18.15 z napięciem pod obciążeniem 12.4 o g. 20.00 jest 11.57 mierzone woltomierzem na zaciskach klem. Full speed ahead przez cały czas testu. Kręcę Osapianem 55lb na grubszych kablach, czyli te 50A powinien żreć. Czy będzie chleb z tej mąki?
Zastanawiam się nad tym, czy nie mam za słabej ładowarki, by bujnąć galaretę w celach. Niby to 10A, w pomieszczeniu jest 15 st. Cchcę rozładować do 11 i jeszcze raz ładować. Jeżeli to nie pomoże - jutro wywiozę aku do warsztatu mechanicznego, mają tam mocniejszą ładowarkę. Jeżeli i to nie pomoże to spróbuję zwrócić towar na allegro. W końcu mają tam program zwrotów.
1. Nie wiem czemu Cetek wywala błąd . Nie miałem.
2. Ciężko stwierdzić . W beczce brak masy do pchania jak w łódce. Tak więc pewnie nie bierze bez obciążenia 50 A.
3. Nie jest za słaba.
Napisano 05 luty 2017 - 20:12
Skoro przez 2 godz żre ci 50A z aku to daj już sobie spokój!!!! To jest chyba jego (aku) max!
Aku wydaje się wg mnie b. dobre.
Co to za AGM???
_____________
Użytkownik trout master edytował ten post 05 luty 2017 - 20:13
Napisano 05 luty 2017 - 20:19
AGM BMW niby z USA, chcę je zdoić i wtedy podpiąć do ładowarki.
Jutro podjadę do miasta, może będą mieli jakieś tani miernik szczękowy.
Napisano 05 luty 2017 - 20:27
Przyjmując nawet ze bierze 40A to masz 80 ah. Rzeczywistej pojemności. Druga sprawa to tu mówimy o pradzie rozladowania rzędu 2c.a przy takich pradach niewiele aku 100ah wytrzymuje 2h . Aku zdrowy . Dla pewności jeszcze cegami zmierz ile prądu w tej beczce pobierał. Mi kiedyś nówka km batery 100ah wytrzymał na full 1,5h
Użytkownik siarq edytował ten post 05 luty 2017 - 20:29
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych