Akumulator - co wybrać?
#1701 ONLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 18:11
#1702 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 19:01
BTW. Macie jakiś sprawdzony przetwornik step down z 24V na 12V ? Prąd do 60A i izolacja galwaniczna wejścia/wyjścia?
#1703 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 20:41
Jaki bms do tego zakladasz?
Wziąłem komplet z ev-power.eu. czyli SmartBMS
Ja nie mam BMS na czas pływania- kupiłem strażaka do LiFePo 8S. BMS jest w ładowarce icharger 306. Spokojnie robi robotę tylko musiałem ustawić tryb Fast Balance.
BTW. Macie jakiś sprawdzony przetwornik step down z 24V na 12V ? Prąd do 60A i izolacja galwaniczna wejścia/wyjścia?
Ja 12V do zasilania elektroniki będę brał czterech ogniw i założę pakieciak aby się przełączać na pozostałe 4 aby w miarę równomiernie obciążać zestaw.
Przy 60A też powinno zdać egzamin, jedynie częściej się przełączać.
W moim BMS będę widział na telefonie aktualny stan ogniwa, wiec mi łatwiej będzie wyczaić moment kiedy różnica między jedna a drugą dwunastka jest duża i trzeba się przełączyć.
A wcześniej myślałem o kupnie tego https://sklep.prosto...00w-p-2631.html
#1704 ONLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 20:52
jak dla mnie przelaczanie sie miedzy pakietami to slabe roziwazanie... ogniwa nie beda pracowac rownomiernie , Moim zdaniem jesli powiedziales A-zainwestowales w pakiet , to powiedz i B - kup przetwornice 24/12 i zapomnisz raz na zawsze o jakimkolwiek przelaczaniu...badz zainwestowac w balanser aktywny , tylko to wygeneruje koszty chyba wieksze od przetwornicy
#1705 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 21:06
Zapewne masz rację Adam że słabe, ale tanie
Koledzy co się zajmują elektroniką powiedzieli że BMS powinien sobie z tymi różnicami poradzić.
W przyszłości pewnie zrobię tak że kupię jednak ten reduktor na 12V, z lenistwa aby nie chodzić i przełączać
#1706 ONLINE
Napisano 02 czerwiec 2019 - 21:28
- trout master lubi to
#1707 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 00:49
Wziąłem komplet z ev-power.eu. czyli SmartBMS
Ja 12V do zasilania elektroniki będę brał czterech ogniw i założę pakieciak aby się przełączać na pozostałe 4 aby w miarę równomiernie obciążać zestaw.
Przy 60A też powinno zdać egzamin, jedynie częściej się przełączać.
W moim BMS będę widział na telefonie aktualny stan ogniwa, wiec mi łatwiej będzie wyczaić moment kiedy różnica między jedna a drugą dwunastka jest duża i trzeba się przełączyć.
A wcześniej myślałem o kupnie tego https://sklep.prosto...00w-p-2631.html
Piotr,
właśnie z tego powodu szukam balansera - niestety pływanie na dziobowym 12V 55;bs (M-G) podłaoczonym do cel 1-4 + echo i reszta zabawek na pokładzie (cele 5-8) bardzo rozjeżdża ogniwa Moja ładowarka dobra i mocna potrzebuje 8h !!! żeby zbalansować to co zabrało echo przez 4-5h pływania. Siarq ma rację - szkoda baterii a później czasu, gdy czekasz na to by balanser 'odjął' prąd z przeładowanych ogniw, czekając aż te bardziej wyeksploatowane uzyskają to samo napięcie.
Na obecną chwilę mam zamiar kupić przetowrnicę do 10-20A (zasilę elektronikę pokładową - pompy, echo, oświetlenie) i będę szukał przetwornicy na prąd 60A. Jeśli nie znajdę w dobrej cenie (czyli do 500PLN przetwornicy 24/12 ~60A) to dokupię drugi pakiet LiFePo. Za 1000PLN będzie LiFePo 60Ah a to już spokojnie wystarczy dla dziobowego.
Ładowaka i tak ma jedno wyjśnie bezczynne więc wreszcie wykorzystałbym jej możliwości.
p.s. Ta przetwornica z linku jest bez separacji we/wy więc za tą kasę to jakaś pomyłka.
Pozdrawiam,
Mariusz
- trout master lubi to
#1708 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 05:47
Gdzieś mi ta informacja umknęła, jak dziobówkę masz 12.
#1709 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 07:44
p.s. Ta przetwornica z linku jest bez separacji we/wy więc za tą kasę to jakaś pomyłka.
A po co Ci separacja na łodzi?
#1710 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 09:14
Mam Haswinga 5HP 24V..A do czego używasz 24V?
Gdzieś mi ta informacja umknęła, jak dziobówkę masz 12.
#1711 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 10:35
No i poszło.
YUASA M31-100 zamówione - koszt 420 zł z przesyłką i płatnością przy odbiorze.
Jak mówię starzy Rosjanie - użyjom uwidim.
Będę szczęśliwy jak wytrzyma 3-4 lata. Mega szczęśliwy 5 lat.
No to tymczasem - odezwę się w tym wątku za 3 lata
No i odezwałem się po 2 latach nie za bardzo szczęśliwy.
W sobotę wróciłem z rybek. Podłączam aku do voltomierza a tam 8,5 V.
I dupa.
Może gdzieś go przegrzalem albo był niedoładowany ale już po nim. Szukam kolejnego na kolejne 2 lata.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1712 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 11:04
No i odezwałem się po 2 latach nie za bardzo szczęśliwy.
W sobotę wróciłem z rybek. Podłączam aku do voltomierza a tam 8,5 V.
I dupa.
Może gdzieś go przegrzalem albo był niedoładowany ale już po nim. Szukam kolejnego na kolejne 2 lata.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spróbuj podładować może się podniesie...
- bayrt lubi to
#1713 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 11:17
Mój jest podłączony od czasów kupna cały czas do aku na tz podtrzymaniu.....lato /zima.......zabieram tylko do pływania i po skończeniu wraca z powrotem do trybu podtrzymania
Użytkownik delux64 edytował ten post 03 czerwiec 2019 - 11:20
- bayrt lubi to
#1714 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 11:18
Właśnie ładuję, wykonam jeszcze jeden wyskok i zobaczę co się wydarzy.
Wezmę tym razem pagaja
#1715 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 19:12
Właśnie ładuję, wykonam jeszcze jeden wyskok i zobaczę co się wydarzy.
Wezmę tym razem pagaja
Dobrze by było jakbyś miał ładowarkę z odsiarczaniem, niby reanimowanie trupa ale można spróbować.
#1716 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 20:30
Właśnie ładuję, wykonam jeszcze jeden wyskok i zobaczę co się wydarzy.
Wezmę tym razem pagaja
Co to za aku? AGM, gel, deep cycle (marine), zwykły? Obsługowy/bezobsługowy?
#1717 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2019 - 20:34
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1718 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2019 - 21:34
Noszę się z zamiarem zakupu silnika, akumulatora i ładowarki. W zasadzie silnik i ładowarkę już wybrałem i pozostaje mi kwestia doboru akumulatora.
Silnik to Haibo M150
Ładowarka Accu-smart 10A by Schumacher.
Na samym początku byłem zdecydowany na akumulator żelowy Trojan. Lecz jeden ze sprzedawców odradził mi żel ponieważ przy tym silniku i wysokim amperażu nie pociągnie zbyt długo. Polecił mi inne rozwiązanie Trojana model Overdrive 102 ah. Argumentował ta decyzję tym że ten model lepiej znosi rozładowania przy wysokim amperazu. Zastanawiam się jednak czy nie będzie zbyt mały do tego silnika. Czy ktoś kto użytkuje Haibo M150 mógłby się wypowiedzieć z jakim akumulatorem go spina i ile pozwala pływać?
#1719 ONLINE
Napisano 13 czerwiec 2019 - 21:46
porzuc kwasy , kup litowy. lzejszy o polowe , wydajniejszy .na poczatku wydatek wiekszy , ale eksploatacja to czysta przyjemnosc
- jbk lubi to
#1720 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2019 - 21:52
- MarMilo lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych