Witam, poniżej zamieszczam link dla ciekawskich składający się z kilku filmików. Za jakość przeprasam
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Edited by Horn, 02 October 2013 - 07:10.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Posted 02 October 2013 - 07:09
Witam, poniżej zamieszczam link dla ciekawskich składający się z kilku filmików. Za jakość przeprasam
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Edited by Horn, 02 October 2013 - 07:10.
Posted 02 October 2013 - 21:32
Ciekawe jakie ta łódka ma dno???? Można prosić o fotkę?
Jak na 4,4 metra i masę (no właśnie jaką ma masę) Przyzwoicie pływa w ślizgu.
Posted 02 October 2013 - 22:00
Oprócz tego, że widać jak pływa to nic więcej nie wiadomo. Strona internetowa nie odpala się. Chciałbym "szerzej" zerknąć na pokład, jakie rozwiązania dla wędkarzy itp. bo to, że łódka dobrze pływa to nie wszystko, przynajmniej dla wędkarza. Jak ze stabilnością?
Posted 03 October 2013 - 08:36
Witam, już odpowiadam
Ciekawe jakie ta łódka ma dno???? Można prosić o fotkę?
Jak na 4,4 metra i masę (no właśnie jaką ma masę) Przyzwoicie pływa w ślizgu.
Dno jest typowo dnem ślizgowym z bardzo dużą jak na jeziora V-ką ( więcej szczegółów zdradzę podczas oficjalnej premiery łodzi. Jest to całkowita nowość nie wykonana na żadnym istniejącym rozwiązaniu. Oczywiście jest już w sprzedaży i nawet ten niebieski egzemplarz pokazowy z silnikiem).
Dzięki temu łódź rewelacyjnie wybiera fale jak i też zastosowałem nietypowy kąt redanów( sprawa jest o tyle delikatna, że wystarczy 1stopień i łódź już inaczej popłynie ) umożliwiając łatwe wejście w ślizg nawet na silniku 9.8 KM.
Masa własna pustej jednostki bez silnika wynosi dokładnie 215 kg ważone na specjalistycznej wadze.
Oprócz tego, że widać jak pływa to nic więcej nie wiadomo. Strona internetowa nie odpala się. Chciałbym "szerzej" zerknąć na pokład, jakie rozwiązania dla wędkarzy itp. bo to, że łódka dobrze pływa to nie wszystko, przynajmniej dla wędkarza. Jak ze stabilnością?
Tak, wybaczcie mi jescze tą stronę. Mam tam włączone przekierowanie do filmiku z namiarami do mnie. Trochę to za długo trwa ale tworzymy stronę z konfiguratorem jak i też w dalszym stopniu zbieramy do niej materiały.
Co do rozwiązań dla wędkarzy. Tak naprawdę każdy z nas ma swoje indywidualne podejście do tego tematu i nie da się każdemu dogodzić. W związku z tym postawiłem na bardzo solidną bazę z bardzo przestrzennym wnętrzem i z rozbudową indywidualną pod danego klienta.
Posiadam 2 olbrzymie bakisty, miejsce na dobudowę wanny dla żywych ryb, miejsce na silnik dziobowy, rufowy... itd itp...
Ogólnie bardzo dużo przestrzeni
Stabilność jest bardzo szerokim pojęciem. Może być stabilność poprzeczna, stabilność podłużna jak i stabilność kierunkowa. Wszystkie te własności statyczne jak i dynamiczne nazywamy właściwościami nautycznymi. Tutaj chcę bardzo mocno podkreślić iż ze wszystkich znanych mi konstrukcji tej klasy z którymi miałem styczność ( dużo ich było) ta konstrukcja jest zdecydowanie najlepsza. Chcę też podkreślić iż jako nieliczny nie stosuję pianek w dnie będących materiałami wypornościowymi( inne rozwiązanie usztywniające) tylko mam umieszczone elementy wypornościowe "wysoko" uniemożliwiając w ten sposób przewrócenie się łodzi po nabraniu wody.
No i na koniec zapraszam na pływanie testowe do Augustowa dopóki mam jeszcze ten egzemplarz. Ale buduję już kolejny i zdradzę, że będzie pod silnikiem tohatsu 30KM oraz w ciekawej kolorystyce jak np. między innymi takiej
Pozdrawiam - Jacek
Edited by Horn, 03 October 2013 - 08:40.
Posted 03 October 2013 - 17:48
Nurtuje mnie sprawa z tym nietypowym kątem redanów. Jak zapewne wiesz, kadłub łodzi to zawsze kompromis. Tak więc kosztem czego uzyskałeś te wspaniałe własności ślizgowe? Stateczności podłużnej, kierunkowej? Co z pracą na fali? Bo na małym jeziorku fala może nie mieć znaczenia ale na dużym, typu Mamry czy Śniardwy już tak. Że o morskich pływaniach przybrzeżnych nie wspomnę. Cudów nie ma jak wiemy ( choć niektórzy twierdzą inaczej ) i gdyby pomysł z redanami był taki wspaniały, już dawno ktoś by to zastosował. Ktoś większy, dysponujący sztabem aero ( hydro ) dynamików i ośrodkiem badawczym. Chyba że masz takie możliwości albo faktycznie odkryłeś coś nowego
Posted 03 October 2013 - 17:50
Posted 03 October 2013 - 18:16
a coś mniejszego w rozmiarze 360 będzie?
NIE
Nurtuje mnie sprawa z tym nietypowym kątem redanów. Jak zapewne wiesz, kadłub łodzi to zawsze kompromis. Tak więc kosztem czego uzyskałeś te wspaniałe własności ślizgowe? Stateczności podłużnej, kierunkowej? Co z pracą na fali? Bo na małym jeziorku fala może nie mieć znaczenia ale na dużym, typu Mamry czy Śniardwy już tak. Że o morskich pływaniach przybrzeżnych nie wspomnę. Cudów nie ma jak wiemy ( choć niektórzy twierdzą inaczej ) i gdyby pomysł z redanami był taki wspaniały, już dawno ktoś by to zastosował. Ktoś większy, dysponujący sztabem aero ( hydro ) dynamików i ośrodkiem badawczym. Chyba że masz takie możliwości albo faktycznie odkryłeś coś nowego
Na targach pływałem Hornem już po Kisajnie, Dragin, Mamry, Niegocin oraz po zatoce. Wszystko na falach i każdy miał banana na twarzy
Oczywiście, że tak wspaniałe osiągi są kosztem czegoś, a dokładniej kosztem zasobności portfela klientów którzy kupują tą łódkę - płacisz masz
Wszelkie inne wątpliwości może rozwiać tylko pływanie testowe na które zapraszam
Edited by Horn, 03 October 2013 - 18:18.
Posted 03 October 2013 - 18:53
Posted 03 October 2013 - 18:57
allegro -> Horn 440 Sport, wszystko tam jest
Pozdrawiam
Posted 03 October 2013 - 21:27
Wygląda to jak Romana 420,która była budowana na licencji szwedzkiego Crescsenta bodajże 417.
Posted 03 October 2013 - 21:55
Wygląda to jak Romana 420,która była budowana na licencji szwedzkiego Crescsenta bodajże 417.
http://jerkbait.pl/t...rfox/?p=1313372
Posted 04 October 2013 - 15:40
NIE
Na targach pływałem Hornem już po Kisajnie, Dragin, Mamry, Niegocin oraz po zatoce. Wszystko na falach i każdy miał banana na twarzy
Oczywiście, że tak wspaniałe osiągi są kosztem czegoś, a dokładniej kosztem zasobności portfela klientów którzy kupują tą łódkę - płacisz masz
Wszelkie inne wątpliwości może rozwiać tylko pływanie testowe na które zapraszam
Nie odpowiadaj wcale jak nie chcesz, nie możesz, względnie nie umiesz odpowiedzieć, ale nie odpowiadaj głupio. Banan i zasobność portfela niczego w kwestii epokowego odkrycia super redanów nie wyjaśniają.
Wystarczyło powiedzieć że łódka jest fajna, szybka i zapraszasz chętnych na testy żeby sami zobaczyli, a nie oplatać farmazony.
Poza tym łódka naprawdę wygląda fajnie.
Posted 04 October 2013 - 15:49
Nie odpowiadaj wcale jak nie chcesz, nie możesz, względnie nie umiesz odpowiedzieć, ale nie odpowiadaj głupio. Banan i zasobność portfela niczego w kwestii epokowego odkrycia super redanów nie wyjaśniają.
Wystarczyło powiedzieć że łódka jest fajna, szybka i zapraszasz chętnych na testy żeby sami zobaczyli, a nie oplatać farmazony.
Poza tym łódka naprawdę wygląda fajnie.
Dokładnie to wszystko napisałem w 4-tym poście
Posted 04 October 2013 - 15:53
Toż mnie nie chodzi o to co napisałeś w którymś tam poście, tylko o marketing w rodzaju proszku do prania z inteligentnymi molekułami.
Dobra, wystarczy.
Fajna nawet ta twoja łódka. Szkoda że niedawno kupiłem już pływadło
Posted 04 October 2013 - 16:09
Toż mnie nie chodzi o to co napisałeś w którymś tam poście, tylko o marketing w rodzaju proszku do prania z inteligentnymi molekułami.
Dobra, wystarczy.
Fajna nawet ta twoja łódka. Szkoda że niedawno kupiłem już pływadło
Dzięki za komplement
A profesjonalny marketing celowo zostawiam swojemu przyszłemu ale już nie długo dealerowi ( czego sobie i klientom życzę bo to zasobni profesjonaliści).
Tutaj taki nieprofesjonalny filmik z płynięcia z pełną prędkością na średnio dużej fali - kręcone z telefonu w zmarżniętych dłoniach, dlatego tak trzęsie obrazem
Posted 10 October 2013 - 14:45
POZDRAWIAM
Posted 14 October 2013 - 20:33
UPDATE
Przykład na to jak wygląda konkretny klient na nową łódź, dla takich to aż się chce pracować
Posted 03 November 2013 - 19:56
Panowie, nudząc się dzisiaj pobawiłem się trochę w liczenie różnic prędkości jakie uzyskam na różnych mocach silników w Hornie 440
Więc różnica prędkości maksymalnej w 1 osobę na pokładzie bez gratów pomiędzy silnikiem 50KM, a 30KM wynosi około 4 km/h (!)
Natomiast przy pełnym załadunku róznica prędkości między 50KM, a 30 KM wyniesie około 20 km/h (!)
Możecie teraz sobie odpowiedziec na pytanie czy warto stosowac duże silniki do łodzi takich wielkości?...
Posted 03 November 2013 - 20:46
Panowie, nudząc się dzisiaj pobawiłem się trochę w liczenie różnic prędkości jakie uzyskam na różnych mocach silników w Hornie 440
Więc różnica prędkości maksymalnej w 1 osobę na pokładzie bez gratów pomiędzy silnikiem 50KM, a 30KM wynosi około 4 km/h (!)
Natomiast przy pełnym załadunku róznica prędkości między 50KM, a 30 KM wyniesie około 20 km/h (!)
Możecie teraz sobie odpowiedziec na pytanie czy warto stosowac duże silniki do łodzi takich wielkości?...
Posted 03 November 2013 - 21:04
Na romanie miałem zamontowane trzy silniki 15 4-t, 30 2-t i obecnie 50 2-t i wiesz co Horn....nie opowiadaj bzdur. Różnica jest przede wszystkim taka, że na 30 nie mogłem wejść w ślizg we trzech chłopa + cały majdan wędkarski. Nie chciało mi się kombinować ze śrubą bo od razu postanowiłem założyć większy silnik. Teraz nie ma znaczenia czy na pokładzie są dwie osoby czy pięć, łódka płynie w ślizgu, poza tym we trzy osoby płynę komfortowo w ślizgu już przy 3800/min z prędkością około 36 km/h, co jest dobre dla silnika bo nie dostaje mocno w dupe i mam mniejsze zużycie paliwa nawet w stosunku do mniejszego silnika (powiedzmy 30hp ), który przy takim obciążeniu musiałby "iść" pełną manetką.
Dla porównania podam osiągi na w/w silnikach:
1. 15 4-t solo 30-33 km/h, we dwójkę brak ślizgu 22 km?h
2. 30 2-t solo lekko ponad 40 km/h, we dwójkę 35 km?h, we trójkę brak ślizgu 17km/h
3. 50 2-t solo 59 km/h (na starej śrubie chyba 11 5/8 X 13, 5500/min), we dwójkę 62 km/h (na nowej śrubie 10 3/8 X 13, obroty troszkę przekręcone 5800/min), we trójkę + cały majdan 53 km/h 5500/min
Odpowiadam na twoje pytanie: Warto ze względu na mniejsze zużycie paliwa w stosunku do osiągów, mniejsze zużycie silnika (jest mu lżej), warto ze względu na wyższe prędkości (frajda, szczególnie latem), tym samym szybsze przemieszczanie się po łowisku. Silnik 30 hp czy 50 hp i tak wiszą na pawęży "na stałe" i nie ściąga się ich za każdym razem po pływaniu, różnica w wadze np Yamahy, która twoim zdaniem jest gorsza od chińczyka jest na prawdę niska 30hp=98kg, 50hp=114kg.
No chyba, że Twoja łódka jest wyścigowa, to pewnie i wiosła wystarczą