Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Horn 440 Sport - ogólnie


  • This topic is locked This topic is locked
130 replies to this topic

#121 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6,193 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 13 December 2013 - 10:15

Rowniez bylbym ostrozny w ruszaniu śrub. Mialem ten sam problem - mocno mialem "użytą" srubke od malej Yamahy (kamienie, piach, inne), orginalna kosztowala pareset zł. Kupilem od Parsunachyba za 200. Wyglada identycznie. Ale to niewielki silniczek...

 

Natomiast  usilowali mnie nauczyc czegos o pompach (praktycznie te same problemy co w silnikach), z tym ze w pompach poza wirnikami "śmigłowymi" wystepuje ich jeszzce kilka rodzajow. W zaleznosci od tego jakie parametry ma miec pompa, np. do "przewalania" wody (jak w naszym przyopadku), czy o duzej wysokosci podnoszenia cieczy wybiera sie ksztalt wirnika.

 

Wychodzi, ze juz niewielka zmiana ksztaltu wirnika moze spowodowac znaczace roznice...

 

Co do przedluzki rumpla to mam cos takiego i nie uzylem tego ani razu - nie mialem potrzeby. Natomiast pamietam taki bardzo prosty sposob (mozna sie zaopatrzyc nawet prawie na lowisku) - wziac odpowiedniej DN rure kanalizacyjna z kołnierzem. Jaka DN byla pasujaca nie przypomne sobie..ale sposob dzialal bardzo skutecznie ( DN 50?)...przy niewielkich nakladach finansowych.

Najprosciej zmierzyc srednice raczki w rumplu silnika oraz zmierzyc srednice wewn. kielicha z gumowa uszcelka..

 

http://www.ceneo.pl/...CFYmN3godX14AMw

 

Gumo



#122 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 posts
  • LokalizacjaBremen

Posted 13 December 2013 - 12:57

Tez kiedys takiej rurki uzywalem przy 5-cio konnym silniczku, cena - zadna, funkcjonowalo - super, ale optyka... :blink: :D

Jak komus to nie przeszkadza, rozwiazanie zdecydowanie godne polecenia.



#123 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6,193 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 13 December 2013 - 14:53

Zawsze sobie mozna ta rurke pierdyknac w wyplatance i z rezonansem... :)

 

Gumo


  • Guzu, szpiegu and kotwitz like this

#124 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 posts

Posted 13 December 2013 - 19:27

Rowniez bylbym ostrozny w ruszaniu śrub. Mialem ten sam problem - mocno mialem "użytą" srubke od malej Yamahy (kamienie, piach, inne), orginalna kosztowala pareset zł. Kupilem od Parsunachyba za 200. Wyglada identycznie. Ale to niewielki silniczek...

 

Natomiast  usilowali mnie nauczyc czegos o pompach (praktycznie te same problemy co w silnikach), z tym ze w pompach poza wirnikami "śmigłowymi" wystepuje ich jeszzce kilka rodzajow. W zaleznosci od tego jakie parametry ma miec pompa, np. do "przewalania" wody (jak w naszym przyopadku), czy o duzej wysokosci podnoszenia cieczy wybiera sie ksztalt wirnika.

 

Wychodzi, ze juz niewielka zmiana ksztaltu wirnika moze spowodowac znaczace roznice...

 

Co do przedluzki rumpla to mam cos takiego i nie uzylem tego ani razu - nie mialem potrzeby. Natomiast pamietam taki bardzo prosty sposob (mozna sie zaopatrzyc nawet prawie na lowisku) - wziac odpowiedniej DN rure kanalizacyjna z kołnierzem. Jaka DN byla pasujaca nie przypomne sobie..ale sposob dzialal bardzo skutecznie ( DN 50?)...przy niewielkich nakladach finansowych.

Najprosciej zmierzyc srednice raczki w rumplu silnika oraz zmierzyc srednice wewn. kielicha z gumowa uszcelka..

 

http://www.ceneo.pl/...CFYmN3godX14AMw

 

Gumo

Ale ja nie pisałem o jakiejkolwiek zmianie kształtu łopaty :) , a tylko o samym jej zaostrzeniu. Czyli zmniejszenie jej jako takich oporów w wodzie... A wydaje mi się że ma to znaczenie, i to spore dla silnika. Jak wiadomo silnik ma ok max 5500RPM, dzielimy to 2,08 przekładni i mamy ~2500 obrotów śruby, czyli nie mało. Pomnożyć to, przez to tarcie na trzech łopatach śruby, i wychodzi że spora część mocy (dajmy na to 10hp silnika) idzie w biczowanie wody. Chodzi mi o to że nie tylko średnica i skok śruby ma znaczenia ale i jej stan. Więc nie powinno nikogo dziwić że dwa takie same silniki na tych samych śrubach, a jeden ciągnie o np 5km/h szybciej.

Nikogo nie namawiam aby ingerował przy śrubach, każdy pływa na tym czym chce :D


Edited by -Power-, 13 December 2013 - 19:29.


#125 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Posted 13 December 2013 - 19:44

infuzja to ciekawy pomysl. Zycze powodzenia. Kiedy planujesz to wdrozyc? I ile myslisz horna odchudzisz przy tej metodzie? Czy wtedy horn bedzie zbudowany z jednej warsty?

Dzięki. Planuję w następne wakacje. NIe napiszę ile odchudzę, bo to będzie inna łódź. od obecnej. Dalej będzie to konstrukcja klejona dno z pokładem - łódź topowa z mojej młodej stajni  ;)

PS. obecnie kleję w taki sposób specjalnym klejem z włóknem do takich rzeczy ( niebieskie to dno, a krem pokład) - grubość kleju jest empirycznie dobrana na dystansach aby zlikwidować możliwe wibracje od silnika na skorupie ( przesuwam częstotliwość rezonansową ) - taka moja mała tajmnica zaskakującej sztywności :)

j4jf.jpg
foto ukazuje wycinek z kołnierza

 

Ale ja nie pisałem o jakiejkolwiek zmianie kształtu łopaty :) , a tylko o samym jej zaostrzeniu. Czyli zmniejszenie jej jako takich oporów w wodzie... A wydaje mi się że ma to znaczenie, i to spore dla silnika. Jak wiadomo silnik ma ok max 5500RPM, dzielimy to 2,08 przekładni i mamy ~2500 obrotów śruby, czyli nie mało. Pomnożyć to, przez to tarcie na trzech łopatach śruby, i wychodzi że spora część mocy (dajmy na to 10hp silnika) idzie w biczowanie wody. Chodzi mi o to że nie tylko średnica i skok śruby ma znaczenia ale i jej stan. Więc nie powinno nikogo dziwić że dwa takie same silniki na tych samych śrubach, a jeden ciągnie o np 5km/h szybciej.

Nikogo nie namawiam aby ingerował przy śrubach, każdy pływa na tym czym chce :D

Oczywiście, że grubość łopaty ma znaczenie w oporze wytwarzanym przez śrubę napędową. Dlatego śruby stalowe są szybsze bo można zastosować w nich łopatki o mniejszym przekroju poprzecznym. W alu jest ten problem, że przy takim zaostrzeniu szybko te krawędzie zniekształcą się, tzn zielsko, jakiś patyczek w wodzie czy nawet szaleństwo w zakrętach na granicy kawitacji. Dlatego stosuje się je grubsze. 


Edited by Horn, 13 December 2013 - 20:07.


#126 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Posted 13 December 2013 - 19:46

 Natomiast pamietam taki bardzo prosty sposob (mozna sie zaopatrzyc nawet prawie na lowisku) - wziac odpowiedniej DN rure kanalizacyjna z kołnierzem. Jaka DN byla pasujaca nie przypomne sobie..ale sposob dzialal bardzo skutecznie ( DN 50?)...przy niewielkich nakladach finansowych.

Najprosciej zmierzyc srednice raczki w rumplu silnika oraz zmierzyc srednice wewn. kielicha z gumowa uszcelka..

 

http://www.ceneo.pl/...CFYmN3godX14AMw

 

Gumo

 

Nie przesadzaj  ;)  :)  już te kilkadziesiąt zł można zapłacić za profesjonalną bezpieczną przedłużkę  ;)  Wyobraź sobie, jak na silniku np. 20 konnym przy prędkości blisko 50km/h na fali ta rurka wypada z rumpla.... :unsure:

 

Z śrubami się zgadzam, ale komin można delikatnie ruszyć jeżeli zapobiegnie piszczeniu w tym badziewie ;)


Edited by Horn, 13 December 2013 - 20:02.


#127 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6,193 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 13 December 2013 - 22:26

Moja rola jest taka, zeby w miare mozliwosci wskazywac wszystkie kierunki. Nigdy nie wiadomo jakie warunki/preferencje beda pozadane biorac pod uwage szeroki odbior.

Przykladowo: mam 2 lodki i ponton i nie za bardzo mam co lowic. Wszystko wiaze sie z bardzo dalekimi wyjazdami a w tym przypadku wiadomo jak te sprawy wygladaja...

Mam iles tysiecy przynet, natomiast najwyzej z 50 takich, ktorych uzywam z powodzeniem...

To samo wiaze sie z posiadaniem kilku silnikow, kilkudziesieciu wedek i kolowrotkow......  Wyobraznia? Taak! To jest towar pozadany.

 

Gumo



#128 OFFLINE   NARA

NARA

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 748 posts

Posted 13 December 2013 - 22:35

Jakiej łodzi bez certyfikatu? Bo chyba nie piszesz o moim Hornie? bo jeżeli tak to jest chamstwo i pomówienie...

Horn posiada certyfikat NIEMIECKIEJ międzynarodowej firmy Germanischer Lloyd ponieważ Norwedzy mają uczulenie na wszystko co nasze i mają większe zaufanie do GL-a. Nie wiem skąd to się bierze ale tak jest.

Horn posiada bardzo wysoką kategorię pływalności C ( jednostki zaprojektowane do rejsów po wodach przybrzeżnych, dużych zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach, w warunkach wiatru o sile do 6°B włącznie i przy fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie)

I wybaczcie Panowie, ale na głupie zaczepki po prostu nie chcę odpowiadać.

Hehhh pytanie ile dajesz mat i rowingów…. Więc odpowiedziałem, tyle ile przewiduje norma i według zaakceptowanego przez inspektora GL planu laminowania… Człowiek, co do mnie zadał to pytanie( nie wiedząc, że stosuję jeszcze takninę 4 kierunkową) przedstawiający się jako specjalista powinien wiedzieć jaka jest wymagana ( uwaga!) masa zbrojenia na metrze kwadratowym ( a nie ilość mat/rowingu jak to zapytał -  są o różnym zagęszczeniu dlatego ilość ma drugorzędne znaczenie) do jednostek tego typu wielkości według normy.

Więc proszę wstawić ten certyfikat i podać nazwę firmy.

I nie pisać jak prostak  ja nie atakuję ja zwracam się z prośbą.

Urodziłem się w Augustowie i nie pojmuję, że mieszkają tam tak uszczypliwi ludzie i przemądrzali !!!!!!!!!!!!!!!!!

Grzeczni ludzie odpowiadają na pytanie.

Dziękuję. :wacko:


Edited by Albatros, 13 December 2013 - 22:37.


#129 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 posts
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Posted 13 December 2013 - 22:48

str 4 - czytaj ze zrozumieniem, albo lepiej idz chwal wigry do innego watku{może przebarwienia znikną}



#130 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6,193 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 13 December 2013 - 23:00

Panowie. Wspominalem o waskiej linii (dotyczacej wszystkich "stron") wokol  ktorej oscyluja takie watki jak niniejszy? Czyzby ona zaczela sie sklaniac w strone grani..?

 

Gumo



#131 Guest_Horn_*

Guest_Horn_*
  • Guests

Posted 13 December 2013 - 23:23

Panowie. Wspominalem o waskiej linii (dotyczacej wszystkich "stron") wokol  ktorej oscyluja takie watki jak niniejszy? Czyzby ona zaczela sie sklaniac w strone grani..?

 

Gumo

 

Masz rację.

Temat na chwilę obecną wyczerpałem. W związku z tym poproszę o zamknięcie jego aby jednak uniknąć niepotrzebnego spamu "zaczepiaczy" ( mowa o post 128)

Jak pokaże się jakaś ciekawa nowość z mojej strony to z całą pewnością pochwalę się.

Pozdrawiam - Jacek


Edited by Horn, 13 December 2013 - 23:31.