Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Shimano Metanium Mg7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 16:43

Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady

#2 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 18 luty 2008 - 16:45

Oliwką to możesz potraktowąc sobie łożyska. i w zasadzie niewiele więcej... Ja swoje nowe maszynki w miarę możliwości ZAWSZE rozkręcam i sprawdzam stan nasmarowania... wole spać spokojnie :D

#3 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 16:47

Oliwką to możesz potraktowąc sobie łożyska. i w zasadzie niewiele więcej... Ja swoje nowe maszynki w miarę możliwości ZAWSZE rozkręcam i sprawdzam stan nasmarowania... wole spać spokojnie :D


:huh: :huh: :huh: @mifek, mam sam rozkręcić? :huh: Wolę tego nie robić bo jak jakaś sprężynka poleci i co wtedy?? :mellow:

#4 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 18 luty 2008 - 17:19

no coz... nie polecam podążania moją ścieżka (ostatnio na jednej tajnej rzeczce musialem wyjac lozysko z docisku szpuli i wyczyscic (nadmiar oliwki oraz niewielka ilosc smaru ktory sie dostal po osi szpuli spowodowaly totalne spowoolnienie lozysc). rozbieranie ultika w warunkach polowych (tuż nad wodą) nie jest zbyt mądrym posunięciem... :mellow:

#5 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3528 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 18 luty 2008 - 17:45

Mifek ale Ty nieraz musisz tak robić jak się dolnikiem podpierasz brodząć :lol: ,co do rozbierania multików nowych czy nie ,to raczej bym się nie obawiał,tam jest pokazane jak wszystko na schematach,pozatym po zdjęciu paneli zazwyczaj nic nie wtskakuje,no moe ino spręzynka pod dociskiem szpuli i gwiazdką draga:d

#6 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3198 postów

Napisano 18 luty 2008 - 18:18

Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady


owszem są suche, ale dotyczy to raczej przekładni głównej a nie łożysk.. Ja swojego rozebrałem po kupieniu i uzupełniłem braki smaru na kołach zembatych i wałku posuwu wodzika.

łożyska w nowym MG są zamkniete i doskonałej jakosci. Są minimum klase lepsze niż oryginalne łożyska jakie wkładaja w Curado D. Smarowanie ich co wyprawę na ryby nie ma sensu. Jedynie polecam po kazdej wyprawie wyjąć szpulę i wytrzeć oś, a także pozwolić schnąć multikowi w suchym i chłodnym miejscu. Częstsze smarowanie łożysk jest konieczne jeśli multiplikator jest wyposażony w otwarte łożyska ( np. Antares AR) wówczas po każdym łowieniu należałoby wyjmować łożyska główne oczyscić je w acetonie i nasmarowac najlepiej oryginalną oliwką.

JW :D


#7 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 18:22

[quote]
Jestem w posiadaniu młynka jak w tytule - NÓWKA - mam więc pytanie - czy warto go nasmarować przed pierwszym łowieniem? Sporo wszędzie mówią że Shimano od nowości są suche w środku Proszę o radę - dołączona jest oliwka - czy to wystarczy czy jakiś specjalistyczny smar?? Z góry dzięki za rady
[/quote]

owszem są suche, ale dotyczy to raczej przekładni głównej a nie łożysk.. Ja swojego rozebrałem po kupieniu i uzupełniłem braki smaru na kołach zembatych i wałku posuwu wodzika.

łożyska w nowym MG są zamkniete i doskonałej jakosci. Są minimum klase lepsze niż oryginalne łożyska jakie wkładaja w Curado D. Smarowanie ich co wyprawę na ryby nie ma sensu. Jedynie polecam po kazdej wyprawie wyjąć szpulę i wytrzeć oś, a także pozwolić schnąć multikowi w suchym i chłodnym miejscu. Częstsze smarowanie łożysk jest konieczne jeśli multiplikator jest wyposażony w otwarte łożyska ( np. Antares AR) wówczas po każdym łowieniu należałoby wyjmować łożyska główne oczyscić je w acetonie i nasmarowac najlepiej oryginalną oliwką.

JW :D

[/quote]

@jerzy, dzięki za radę - jak myśłisz, dam radę sam to zrobić- chodzi o koła zębate i wałek posuwu wodzika? jestem w tym zielony, dopiero zaczynam i na multikach nie znam się wcale a zanim udam się z nim nad wodę, chcę aby wszystko było OK...

#8 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3198 postów

Napisano 18 luty 2008 - 18:28

Jak nie chcesz grzebać w młynku sam to moze podrzuc komuś z wawy to pomoże ci. Jeśli jednak chcesz sam to pamiętaj, ze multiplikatory rozbiera się od korbki. Masz schemat w pudełku wiec złożysz go później bez wiekszych problemów. To nie jest trudne.

co do smaru to najlepiej uzyc oryginalnego shimano grease. W artykule o łożyskach głownych mozesz sobie zobaczyć jak to wyglada. Jeśli jednak nie dysponujesz takim smarem to sa dwa wyjscia. W rowerowym kupujesz shimano Dura ACE grease albo polski smar litowy CX-80. Oba stosowałem w multiplikatorach i dzialały bardzo dobrze.. :D

powodzenia :D

pozd JW :D :D

#9 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 18:37

Jak nie chcesz grzebać w młynku sam to moze podrzuc komuś z wawy to pomoże ci. Jeśli jednak chcesz sam to pamiętaj, ze multiplikatory rozbiera się od korbki. Masz schemat w pudełku wiec złożysz go później bez wiekszych problemów. To nie jest trudne.

co do smaru to najlepiej uzyc oryginalnego shimano grease. W artykule o łożyskach głownych mozesz sobie zobaczyć jak to wyglada. Jeśli jednak nie dysponujesz takim smarem to sa dwa wyjscia. W rowerowym kupujesz shimano Dura ACE grease albo polski smar litowy CX-80. Oba stosowałem w multiplikatorach i dzialały bardzo dobrze.. :D

powodzenia :D

pozd JW :D :D


jurek, dzięki - najpierw spojrzę na schemat i jeśli okaże się że nie jest to takie straszne, spróbuję A jak dreszcze mi przejdą :mellow: to zostawię to i kupię tylko smar - będę na Zlocie nad Kwisą to poproszę kogoś doświadczonego o pomoc :D

#10 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3198 postów

Napisano 18 luty 2008 - 18:41

to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D

#11 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 18:51

to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D


racja :mellow: dzięki

#12 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 18 luty 2008 - 18:55

to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D


juri ale pirania juz jest na miejscu on teraz tylko czeka aż my dojedziemy

#13 OFFLINE   pirania74

pirania74

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1068 postów
  • LokalizacjaPOLSKA

Napisano 18 luty 2008 - 18:58

[quote]
to zamiast sie bawić zabierz młynek nad Kwisę i uśmiechnij się do Mifka.. pokarze ci ja się za gada brać i nastepnym razem pójdzie ci łatwiej.. :D
[/quote]

juri ale pirania juz jest na miejscu on teraz tylko czeka aż my dojedziemy
[/quote]


:lol: :lol: no racja @mifek :mellow: Jestem na miejscu i czekam na was z otwartymi rękami a ty @mifek nie zapomnij o kominiarce i okularach... Tak na serio to 23 lecę na Warszawę i wracam 29 na Zlot :D

#14 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 18 luty 2008 - 19:05

spoko - postaram się nie zapomnieć i zabrac kilka niezbędnych zabawek do konserwacji

#15 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9639 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 18 luty 2008 - 19:41

Ja sie o ten aceton zapytam - usuwa oliwkę i smar??
Bo w pracy w zasadzie to mój chleb powszedni i dzień wdzień ty goofnem czyszczę co mogę i własnie smary i oleje wydają się być niezbyt podatne... do czyszczenia łozysk ze smaru używam hexanu lub heptanu, likwidują smary/oleje samą nazwą :mellow:

#16 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3198 postów

Napisano 18 luty 2008 - 19:45

Ja sie o ten aceton zapytam - usuwa oliwkę i smar??
Bo w pracy w zasadzie to mój chleb powszedni i dzień wdzień ty goofnem czyszczę co mogę i własnie smary i oleje wydają się być niezbyt podatne... do czyszczenia łozysk ze smaru używam hexanu lub heptanu, likwidują smary/oleje samą nazwą :mellow:


oliwkę napewno smar powienien również rozpuscić. Najlepszy jest jednak do tego Oil degreaser w sprayu jaki kupisz na każdej dobrej stacji benz. Ludzie tego urzywają do czyszczenia silników. Działa na przekładnie swietnie !! Wymywa stary smar złogi smaru z piaskiem z najdobniejszych szczelin. Sprawdzone w praktyce. Usunałem pustynię z wnętrza multiplikatora i chodził cacy... :angry:


#17 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9639 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 18 luty 2008 - 19:51

A czy ma to wpływ na plstiki wewnątrz?? choć znowu czyści się po wymontowaniu... muszę spróbowac tego cudu.

#18 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3198 postów

Napisano 18 luty 2008 - 19:52

tak ma revo rozpuści w 45% :lol: :lol:

musisz najpierw zdjąć wszystkie plastikowe cześci. Tylko co wówczas do czyszczenia zostanie ;) :unsure:

#19 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1061 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 18 luty 2008 - 21:15

Haha Paweł - jak rozbierzesz swojego mg7 to daj mi znać - ja do wnętrza swojego też jeszcze się nie dobrałem - choć mam chęć :D

Może weźmiemy pare szczypcy, śrubokrętów oraz nasze multiki na najbliższe spotkanie w jerku i tam spróbujemy na nich przeprowadzić operację chirurgiczną <_<

#20 OFFLINE   Tomek_N

Tomek_N

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaFrankfurt nad Menem

Napisano 18 luty 2008 - 21:33

Jezeli by do tego doszlo, to bardzo bym prosil o fotorelacje. Zaczynam sie interesowac konserwacja kolowrotkow.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych