Romana czy Wigry
#41 OFFLINE
Napisano 18 październik 2013 - 21:47
Zamiast chwalić swoje łodzie i janowidztwo może by Pan napisał cos co wniesie cokolwiek do wątku tak jak inni a do Pana wiadomości miała być romana nie dlatego ze tańsza tylko bardziej mi by się przydała, proszę przeczytać posty np. lukasz2223 to będzie Pan wiedział dlaczego.
A wracając do wątku to może parę słów o sprzedawcach
river fox- pełny profesjonalizm po paru słowach wydawało misie ze znam się z tym Panem od małego, nie powiedział złego słowa o konkurencji wszystko wytłumaczył pomógł po wybraniu dodatków telefon zwrotny i powiedział to nie potrzebne można wykreślić to trzeba dołożyć tamto można, to jest tylko po to bo bogaci klienci chcą i jest całkowicie zbędne. Tak wiec śmiało można było zamawiać bez oglądania
Romana- no tu już nie jest tak różowo przez tel ciężko się dogadać myślę że pewnie trzeba jechać i zobaczyć na miejscu, więc wsiadam i jadę na miejscu okazuje się ze łajby które miały być w promocji akurat dzisiaj się sprzedały(mój pech), można zrobić za 4500 zł mówi a ja się pytam czy nie ma cieńszego laminatu odp , że nie to się pytam dlaczego jest tańsza to mówi ze lżejsza to mu mówię ze jak lżejsza to nie ma siły musi być mniej laminatu to dopiero się przyznał ze tak jest ( już w tym momencie stracił u mnie) następne mowie / że inni tez robią dobre łódki to Pan mówi ze wszystkich zna i wszyscy robią ze starych form i ich łodzie są przestarzałe a jego jest och i ach i konstrukcja ma już 30 lat i była produkowana w szczecinie( czyli wszyscy maja stare złe a romana stara i dobra) mówię , że zastanawiam się nad river foxem z fox bouts to Pan mówi ze nie zna i pewnie kiepskie łodzie robią. Tyle o sprzedawcach po za tym romana pieeeekna ogrom jej naprawdę mnie przeraził jakość wykonania bez zarzutu dbałość o szczegóły naprawdę duża jednym słowem miodzioooooooo.
#42 OFFLINE
Napisano 18 październik 2013 - 22:16
#43 OFFLINE
Napisano 18 październik 2013 - 22:23
potwierdzam pan Krzysztof od River Foxa to równy gość
Dokładam sie tez w tym samym tonie.NIe dośc,że równy gośc,dobry producent to jeszcze wędkarz.I konkurencji w gniazda nie wali...
#44 Guest_Horn_*
Napisano 18 październik 2013 - 23:39
Rozmawiałem z Polmirem i mówi, że ma Romanę za 4500 do oddania.
Dopytał się Pan Mirka jaką?
Romana- no tu już nie jest tak różowo ....
Jak to najkrócej ujmując - starałem się dużo wcześniej to Panu uświadomić aby właśnie nikogo nie oczerniać, że za 4500zł cięzko zakupić należytą łódź w tej klasie ..
Za dobrej klasy łódź dł. 4,3 do 4,5 m z nowym silnikiem trzeba szykować 25-30 tys zł. Takie są realia, tyle kosztują materiały, robocizna podatki ...itd.
Za 4,5 tys można kupić wysokiej kasy łódź wielkości 3-3,3 m nie większą. I tutaj nie ma żadnego jasnowidzenia tylko zwykłe realia rynkowe.
Mało tego jeszcze olbrzymi wpływ na cenę ma okres kiedy łódź była robina - w zimę wykonywane łodzi jest zawsze droższe ze względu na ogrzewania ( temp hali 20-23st C). To naprawdę idze kupa kasy na grzanie. Wiem, że są tacy co oszczędzają i robią w niższych temp. ale wtedy to odbija się na jakości łodzi, czego pierwszy gołym okiem nie widać.
Dlatego ten okres jesienny co teraz mamy jest najlepszym momentem na kupywanie łodzi z 2-ch powodów:
1. Najlepsza cena
2. Najmniejsze ryzyko niedogrzanego laminatu ( zazwyczaj jeszcze robione latem)
A co do mojej obecności - jestem tu dla przyjemności, a nie zawodowo no i lubię się pochwalić co robię i jak robię -podobnie do reszty użytkowników forum.
Użytkownik Horn edytował ten post 19 październik 2013 - 00:33
#45 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 06:03
Koledzy a czy ktoś jeszcze produkuje dobre romany oprócz polmiru?
#46 Guest_Horn_*
Napisano 19 październik 2013 - 08:36
Koledzy a czy ktoś jeszcze produkuje dobre romany oprócz polmiru?
Polmir robi BARDZO dobre Romany, Mirek ma 20 letnie doświadczenie w tej branży. Tylko wszystko się obija o cenę. Jak klient chce to Będzie miał romanę za 4,5tys. Ale ma też romany za 11 tys.
Szkoda, że jak byłeś w Augustowie to nie zadzwoniłeś i nie pogadaliśmy na żywo. Może bym coś więcej doradził bo wirtualne zazwyczaj bywa dużo nieporozumień.
A najlepiej mamy sobotę, piękną pogodę - wskakuj w samochód i przyjeżdzaj do Augustowa, niech to będzie pierwszy spot forumowy
Użytkownik Horn edytował ten post 19 październik 2013 - 08:58
#47 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 11:06
W romanie z polmiru ( taką mam) zmieniłbym jedynie kąt pawęży. Silnik za mało wchodzi pod łódkę, w zasadzie wcale. Musiałem u siebie zamontować klin, a przydałyby się i dwa. Być może wadą jest też power trim w silniku, gdyż mógłby "dociągać" więcej do łódki ale nie da rady już, taki urok konstrukcji "imadła-gimbala" silnika.
#48 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 15:01
Polmir robi BARDZO dobre Romany, Mirek ma 20 letnie doświadczenie w tej branży. Tylko wszystko się obija o cenę. Jak klient chce to Będzie miał romanę za 4,5tys. Ale ma też romany za 11 tys.
Szkoda, że jak byłeś w Augustowie to nie zadzwoniłeś i nie pogadaliśmy na żywo. Może bym coś więcej doradził bo wirtualne zazwyczaj bywa dużo nieporozumień.
A najlepiej mamy sobotę, piękną pogodę - wskakuj w samochód i przyjeżdzaj do Augustowa, niech to będzie pierwszy spot forumowy
Chęci są żeby podjechać tylko czasu nie za wiele(zona bobas) a do zakupu nowej łajby niestety trzeba chodzić koło żonki bo ona zarządza funduszami a im bardziej zadowolona tym lepsza łódeczka heheh.
A dzisiaj się okazało się że jednak pewnie romana ponieważ będzie dla dwóch rodzin do popływania rekreacyjnego a dla dwóch wędkarzy na ryby
#49 Guest_Horn_*
Napisano 25 październik 2013 - 18:48
Użytkownik Horn edytował ten post 25 październik 2013 - 19:38
#50 OFFLINE
Napisano 26 październik 2013 - 20:17
Dzięki
#51 OFFLINE
Napisano 28 październik 2013 - 22:07
Marcin a skąd wziąłeś informację, że max to 25KM?
Większość producentów(współczesnych) podaje 30KM.
Większość kabinówek budowanych na Romanie śmiga na silnikach 50KM a znalazłem jakieś stare ogłoszenie na "tablicy" gdzie ogłoszeniodawca napisał że łódka ta radzi sobie z silnikami do 150KM(łódź po remoncie wraz z pawężą, może została wzmocniona)
#52 OFFLINE
Napisano 29 październik 2013 - 01:40
#53 Guest_Horn_*
Napisano 29 październik 2013 - 19:57
Panowie, waga romany to 200kg. Max. nośnśc około 420 kg. Silnik 150 konny to waga około 235kg na samym tyle. To nie jest bezpieczne. TU NIE CHODZI TYLKO O WYTRZYMAŁOŚĆ PAWĘŻY(!) Już 50 KM naprawdę jest mocnym przegięciem do takiej łodzi (!) Nie dajcie się ponieść wyobraźni. Szybkie i dobre pływanie nie polega tylko na mocy silnika ( gdyby tak było to na drzwiach od hangaru można by bić rekordy prędkości)
Dodatkowo większość aktualnie produkowanych roman posiada olbrzymie błędy konstrukcyjne powodujące momentami nieprzewidywalne zachowanie łodzi w przeciwieństwie do pierwszych oryginalnych rewelacyjnych egzemplarzy. Dzieje się to na wskutek przeróbek z oryginału celem uniknięcia odpowiedzialności za kopiowanie. Niestety ludzie co produkują nawet po 20 lat łodzie umieją klepać tylko klony ewentualnie zepsuć oryginały po swojemu ale nie ma w nich żadnej inwencji twórczej. Ja staram się być wizjonerem w tej dziedzinie i ciągle iść do przodu bez żadnego kopierstwa- bo lubię to i „czuję” to. Nie jestem handlarzem i pewnie nie umiem tak pięknie się sprzedać jak większość allegrowiczów. Z tego co widzę to i river idzie tym tokiem rozwoju i niezależności oraz indywidualności z nutką łodzi USA dlatego szanuję ich. Wiem, ze wiele konstrukcji jest podobnych do siebie ale jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach i tak naprawdę dopiero jak się wsiada do łodzi i ją się płynie to odczuwa się te różnice. Tak samo zdaję sobie sprawę, że może pojawić się klon mojej łodzi ale z drobnymi zmianami. Jednak gwarantuję że tylko zepsują one efekt. Osobiście moim marzeniem jest stworzenie takiego drapieżnika na wodzie, szybkiego bardzo zwrotnego i lekkiego przy jednocześnie możliwie małym silniku. I na 90% moja ewolucja w tej dziedzinie będzie szła w tym kierunku ale nigdy przerostu ego nad możliwościami w postaci olbrzymiego silnika
PS. Tu macie przykład możliwości silnika 50 konnego na dawnej mojej łodzi jakiej byłem właścicielem sprzed jeszcze kilku dobrych lat.
Długość łodzi 4,9 metra i waga pustej bez silnika około 500kg. Na pokładzie były 4 dorosłe osoby i 2-jka dzieci . A Wy mówicie o silniku 50 konnym do łodeczki 200 kilowej
Użytkownik Horn edytował ten post 29 październik 2013 - 20:22
- koks lubi to
#54 OFFLINE
Napisano 29 październik 2013 - 21:54
#55 OFFLINE
Napisano 07 listopad 2013 - 17:27
#56 Guest_Horn_*
Napisano 07 listopad 2013 - 18:46
Ja znam, przejżyj certyfikat o parametrach łodzi
Pozdrawiam
#57 OFFLINE
Napisano 07 listopad 2013 - 20:21
#58 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2013 - 00:08
Robię teraz takie coś.
Na kadłubie od Riverfox 420 zostały wlaminowane na kształtkach formujących komory wypornościowe ławki itp. Będzie z tego łódka w wersji z pojedynczą burtą ( bez wkładki pokładu). Długość 420, szer 170 szer w linii wodnej 138cm, waga z obliczeń wyszła 130 kg ...czyli jak znam życie będzie ok 170 kg, kąt deadrise 12 stopni, pochylenie pawęży 14 stopni.
Zrobione w technologii bez drewna, płyt sklejki i innych wynalazków ..czyli sam laminat i przekładki z corematu....czyli trwałość na wieki wieków.
Za tydzień będzie na stronie....tylko jeszcze podłogę muszę wlamniować.. i mocno się zastanawiam czy środkową ławkę robić na stałe czy wyjmowaną, wyjmowana wygodniejsza a na stałe bardziej sztywna konstrukcja.
Załączone pliki
#59 OFFLINE
Napisano 09 listopad 2013 - 00:40
Skoro na wieki wieków ma być to może lepiej ławkę wyjmowaną zrobić. Ja zmieniłem swoją łódkę bo mnie właśnie ławka wkurzała, ni cholery wygodnie położyć się nie dało .
#60 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2013 - 00:03
środkowa będzie wyjmowana a tylna na stałe...czyli będzie tak
Załączone pliki
- kotwitz lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych