Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie

serwis kołowrotek multiplikator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1355 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 31 grudzień 2012 - 17:28

Jak JDM, to najlepsza bedzie ciepła sake... :ph34r:



#202 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 31 grudzień 2012 - 17:41

Jak JDM, to najlepsza bedzie ciepła sake... :ph34r:

O kołowrotek zapytanie moje było :lol:  Jak czytam co nabazgrałem to i odpowiedź konkretna  ;)



#203 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 31 grudzień 2012 - 18:07

Nie używaj tylko wd-40 do czyszczenia. Ostatnio miałem ciekawą rozmowę z osobą która zajmuje konserwacją przekładni różnego typu.

Dobrym środkiem jest preparat do konserwacji tarcz hamulcowych ale które nie są przeznaczone do sprzedaży detalicznej tylko dla firm. Dostałem taki  preparat  na spróbowanie wszystkie metalowe części wrzuciłem do słoika i zalałem tym specyfikiem. Po 5min w słoiku zrobiło się czarno po godzinie cały proces wyglądał tak że cały rozpuszczony smar z olejem unosił się na powierzchni. Jestem z niego zadowolony.

 

 

Jak wrócę do pracowni z sylwestra podam jak się nazywa.

 

 

Po ogólnych oględzinach preparatów które są dostępne w sklepach budowlanych/ samochodowych muszę stwierdzić że te specyfiki prawie do niczego się nie nadają  biorąc pod uwagę skuteczność tych sprzedawanych tylko dla firm które myślę że łatwo można dostać w internecie.

 

Jest specjalny rozpuszczalnik przeznaczony do kołowrotków który jest "JDM" ale czy jest sens płacenia około 200zł? To tak jak kupowanie majtek JDM



#204 OFFLINE   EDI

EDI

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:EDI

Napisano 23 luty 2013 - 20:23

Nie używaj tylko wd-40 do czyszczenia. Ostatnio miałem ciekawą rozmowę z osobą która zajmuje konserwacją przekładni różnego typu.

Dobrym środkiem jest preparat do konserwacji tarcz hamulcowych ale które nie są przeznaczone do sprzedaży detalicznej tylko dla firm. Dostałem taki  preparat  na spróbowanie wszystkie metalowe części wrzuciłem do słoika i zalałem tym specyfikiem. Po 5min w słoiku zrobiło się czarno po godzinie cały proces wyglądał tak że cały rozpuszczony smar z olejem unosił się na powierzchni. Jestem z niego zadowolony.

 

 

Jak wrócę do pracowni z sylwestra podam jak się nazywa.

 

 

Po ogólnych oględzinach preparatów które są dostępne w sklepach budowlanych/ samochodowych muszę stwierdzić że te specyfiki prawie do niczego się nie nadają  biorąc pod uwagę skuteczność tych sprzedawanych tylko dla firm które myślę że łatwo można dostać w internecie.

 

Jest specjalny rozpuszczalnik przeznaczony do kołowrotków który jest "JDM" ale czy jest sens płacenia około 200zł? To tak jak kupowanie majtek JDM

 

@slider@ ja polecał bym do czyszczenia, specyfik firmy BERNER, który działa tak jak to opisałeś. W poprzedniej firmie gdzie pracowałem, używaliśmy go do czyszczenia i dekonserwacji z wosku (tu inne specyfiki nie dawały rady) i spisywał się rewelacyjnie. Pamiętam że nawet grafitti czyściliśmy tym cudem. W ofercie mają całą gamę specyfików różnego zastosowania. Myślę że jak by dobrze poszukać to coś mogło by się nadać z tej menażerii ;)

 

http://www.berner.pl...dz01_Chemia.pdf  <--  tu na stronie 1.25 i 1.26

 

http://www.berner.pl...hs.xsl/857.html  <--  tu specyfiki wszelakiej maści

 

Pamiętam że bywał też przedstawiciel firmy Försch (chyba tak to się pisało). Ich preparat choć nie dał rady z czyszczeniem w/w wosku to jednak działał troche jak WD-40, mianowicie poza właściwośćiami czyszczącymi, pozostawiał delikatny "film" ochronny na powierzchni czyszczącej (lekka konserwacja), co bardzo poprawiało estetykę produkcji (brak rdzy nawet po kilku dniach leżenia) i jednocześnie nie była to taka powłoka, która by działała jak smar lub olej, ponieważ powierzchnia nie była tłusta (coś jak silikon lub teflon).

 

Mam nadzieję że choć troszkę pomogłem ;)

 

Pozdrawiam i życzę aby wasze kołowrotki chodziły lepiej jak szwajcarskie zegarki ;)



#205 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 23 luty 2013 - 21:26

Tylko po co kombinować. Wyczyścić w benzynie ektrakcyjnej i już.



#206 OFFLINE   patronservice

patronservice

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 243 postów
  • LokalizacjaKielce

Napisano 07 marzec 2013 - 08:55

Witam

Panowie mam pytanko, szykuje się do samodzielnego smarowania swoich kołowrotków i potrzebuje, krótkiej czytelnej i prostej odpowiedzi.

Jakiego specyfiku użyć do mycia / czyszczenia części ( łożysk przekładni i.t.p.) ?

Czym smarować w/w części jednym specyfikiem, czy może kilkoma (jeżeli kilkoma to dlaczego) ?

Z góry dziękuje za rzeczowe odpowiedzi, oczywiście z nazwami tych specyfików.

Pozdrawiam


Użytkownik patronservice edytował ten post 07 marzec 2013 - 08:58


#207 OFFLINE   opelot

opelot

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów

Napisano 10 marzec 2013 - 21:16

A czy ten smar nada się do konserwacji kołowrotków:

http://www.wesco.pl/...mar-uniwersalny

 w Castoramie - puszka 400 ml - za 24 zł.



#208 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 10 marzec 2013 - 23:06

po co kombinować

Jozi, on 10 Mar 2013 - 10:09, said:snapback.png

http://www.ebay.pl/i...=item460d7162f6

Pewnikiem tym :)

Albo tym:

http://www.ebay.pl/i...=item1c2fca3705

Tym z drugiego linka. Ale tylko na wszelkie zęby. I okładziny w hamulcach. W innych miejscach Mobilith/smar Quantum / oliwka Quantum/oliwka Mobil w róznych proporcjach. Generalnie do łożysk otwartych i półotwartych Mobilith.



#209 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 marzec 2013 - 23:29

po co kombinować

Jozi, on 10 Mar 2013 - 10:09, said:snapback.png

Tym z drugiego linka. Ale tylko na wszelkie zęby. I okładziny w hamulcach. W innych miejscach Mobilith/smar Quantum / oliwka Quantum/oliwka Mobil w róznych proporcjach. Generalnie do łożysk otwartych i półotwartych Mobilith.

 Tak dla porządku, powyższe zdanie wyraziłem w wątku http://jerkbait.pl/t...oło-100-gramów/

Kolego, @lokoko83 - mogłeś podać autora - czyli mnie - jeśli cytujesz moją wypowiedź..



#210 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 marzec 2013 - 15:06

Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.

Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem :D



#211 OFFLINE   filip

filip

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów

Napisano 11 marzec 2013 - 15:24

Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.

Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem :D

Dzięki za radę :), Będe pamietał czym wypełnią się łożysko. ;)



#212 OFFLINE   stugrzeg

stugrzeg

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 347 postów
  • LokalizacjaKosmos
  • Imię:mów mi Zenek

Napisano 11 marzec 2013 - 15:31

Do łożysk stosuje się smar łożyskowy , a nie oliwkę . Oliwkę to można dać do multika UL.

Poczytaj, czym wypełnia się łożyska. Wiadomo, smarem :D

łożyska również wypełnia sie oliwką, i to nietylko  hybrydowe



#213 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 marzec 2013 - 15:36

Które? Fabrycznie? Oliwka szybko ucieka z łożysk. A już otwartych i półotwartych na pewno nie nasmarujesz. 



#214 OFFLINE   filip

filip

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów

Napisano 11 marzec 2013 - 15:43

np w rolce.



#215 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 marzec 2013 - 16:08

łożysko w rolce fabrycznie jest wypełnione smarem - oliwka by szybko się wypłukała. Dla mnie jedyne zastosowanie oliwki w łożyskach to multiki do lekkich przynęt. Tam gdzie podpiera się szpulkę i wymagane są jak najmniejsze opory aby napędzić przynętę. I obroty są bardzo duże.  Tylko po kazdym łowieniu dobrze jest uzupełnić kropelkę.



#216 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 11 marzec 2013 - 22:12

Jak najbardziej chciałem Cię zacytować tylko jakoś nie wyszło :huh: do końca

Zrobiłem to w pośpiechu i nie sprawdziłem do końca

 

Nie chciałem Cię urazić, wręcz przeciwnie przytoczyć Twoje zdanie i Sz. Pana Jozi



#217 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 marzec 2013 - 22:30

Nie uraziłeś. Ja tylko tak dla porządku. Jak cytuję kogoś to też staram się podać autora.



#218 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 12 marzec 2013 - 00:18

łożysko w rolce fabrycznie jest wypełnione smarem - oliwka by szybko się wypłukała. Dla mnie jedyne zastosowanie oliwki w łożyskach to multiki do lekkich przynęt. Tam gdzie podpiera się szpulkę i wymagane są jak najmniejsze opory aby napędzić przynętę. I obroty są bardzo duże.  Tylko po kazdym łowieniu dobrze jest uzupełnić kropelkę.

nie ma to zadnego znaczenia czy to jest uL,L,mh,czyH wszedzie w multikach laduje oliwke w lozyska ,a nawet specjalnie sciagam oringi z lozysk krytych ,latwiej wtedy i o oliwienie jak i czyszczenie lozyska a zalety:,dalsze rzuty bo i mniejsze opory toczenia!!!!!!!



#219 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 marzec 2013 - 00:26

Czy gdzieś napisałem, że rzuty będą krótsze???? Dalsze rzuty i mniejsze opory toczenia to oczywistość. W zwykłym kołowrotku również tak będzie po zastosowaniu oliwki.

 

Skoro tak jest jak mówisz, to czemu fabrycznie w multikach wszelkich fabrycznie jest smar? Nie wiedza co czynią?


Użytkownik godski edytował ten post 12 marzec 2013 - 00:30


#220 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 12 marzec 2013 - 00:31

 odnosilem sie do kolowrotka castingowego,a poza tym nie psujmy koledze sprzedazy







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek, multiplikator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych