blackabyss tarcia wystąpił u Ciebie w modelu 4000F czy w modelu z rynku Japan 98 JDM?
Problem z modelami stelli 98,jest raczej niestety z modelami JDM ale tylko z modelem o niskim przeł NIE z H czy F,jeśli przekładnia jest dojechana i nie odpowiednio usztywniona podkładkami,może wystąpić ten problem,gdy
-na w środku jest sól lub jakieś iłki które podszlifują koło przekładni,w miejscach podpierania się koła
gdy kołowrotek jest stosowany przez osobę kręcącą prawą ręką wtedy koło naciskane jest w znacznym stopniu w stronę podkładek,oraz działa na nie siła która "odsuwa" je od piniona. po kilku latach takiego łowienia na prawo i potem zmianie na łowienie korba po lewej może wpłynąć na luzy a potem,oranie,wodzika posuwu,
wprawdzie nie wystapiło to nigdy w żadnych z moich stelli,ale miałem przypadek z zajechana przez kolege ultegra.brat lewa ręka drugi brat prawa,
-druga sprawa to też niedokręcony wodzik na ośce z czasem zacząć może się luzować,co też spowoduje zwiększenie luzu w otworach stabilizujących wodzik,a jak już jest luz na wodziku ,oraz luz na przekładni to w końcu się spotkają na "tarło".
jak pisałem mi osobiście to się nigdy nie przytrafiło,a widziałem kilkadziesiąt stelli JDM, F i H od środka.To samo w TP F4000 czy TPH czy TP 98 JDM
co do różnic,tak jak w daiwach Tournament zdarzały sie koła bez powłoki zależnie od wypustu. tak i w stellach 98 H4000 były z powłoka lub bez,może akurat to mieli na stanie w magazynie i to pakowali.w tpH400098 było podobnie.
Ja wiem wiem że wszystkie stelle to "czopki" ale naprawdę modele F i jej krewne JDM dają radę,myślę że to tarcie u Ciebie to był nieszczęśliwi zbieg okoliczności.
Użytkownik hasior edytował ten post 16 grudzień 2013 - 22:49