Witam. Fachowcem nie jestem, ale zdanie jakieś tam swoje mam...
Są dwa warianty- lepszy i gorszy...
Zacznę od gorszego.
Luz ten może być spowodowany pęknięciem obudowy wodzika 5231 w miejscu osadzenia osi posuwu szpuli 5216.
Tyle, że ten luz jest podobny jak w sprawnym kołowrotku.
Lepszy wariant jest taki że to normalne w tych kołowrotkach. Nadgryzione zębem czasu, w różnoraki sposób użytkowane przez poprzednich właścicieli...
W sprawnym kołowrotku luz ten jest :
a. między elementem wodzika nr 4677 a 5231, spasowanie powinno być tam jak najdokładniejsze,
b. między elementami wodzika nr 4677 a 4678, spasowanie jak w punkcie a.
b. między elementem wodzika nr 4678 a wałkiem posuwu szpuli 5324, gdyby były one spasowane idealnie, kołowrotek zapewne by nie chodził. Luz ten być tam powinien.
c. między blaszką wodzika 5230 a osią posuwu szpuli 5216. ten luz jest przyczyną drugiego luzu między otworem w obudowie wodzika nr 5231 a osią posuwu szpuli 5216 która jest wsuwana w ten otwór- luz nie wskazany. W tym miejscu mamy do czynienia z najczęstszą usterką w tych młynkach- pękające obudowy wodzika- wariant gorszy...
http://www.pergetes....aero_1000gt.pdf
Tak czy inaczej, radziłbym zajrzeć do środka maszynki.
Wybacz, że to co napisałem jest kapke pogmatwane, ale czytając moje wypociny wspomagając się schematem, jest to do ogarnięcia...