Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Aparat dla wędkarza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1525 odpowiedzi w tym temacie

#381 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 14 grudzień 2008 - 20:27

Najlepiej mieć kompakt przy sobie i lustro od wielkiego dzwonu ;)

#382 OFFLINE   AdamP

AdamP

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaGóra Kalwaria

Napisano 14 grudzień 2008 - 22:31

Max zoom z Canona, niestety jakość jest znacznie pogorszona ze względu na słaby program do obróbki zdjęć.

Załączone pliki



#383 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5851 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 15 grudzień 2008 - 12:28

Jedyny minus tego aparatu to obiektyw zaczynający się od 35mm, ale zastanawiam się nad konwerterem szerokokątnym. Może eksperci wypowiedzą się w tym temacie czy jest sens inwestować. Obrabiałbym wtedy ujęcia od 28-420mm.


Widzę że nikt nie chce być ekspertem :D , więc poproszę bardziej doświadczonych kolegów w temacie fotografii o opinię odnośnie sensu zakupu konwertera. Chciałbym podłączyć do Lumixa FZ-50 konwerter Raynox HD-6600 PRO-55. Czy wpłynie to w widoczny sposób na jakość zdjęć?


#384 OFFLINE   Thymallus

Thymallus

    Zaawansowany

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1837 postów
  • Lokalizacjainternet

Napisano 15 grudzień 2008 - 12:40

Witaj wujek@
Nie jestem żadnym ekspertem ale postaram się odpowidziećna twoje pytanie.
Pisząc o konwerterze podajemy jego krotność, a potem oznaczenie i producenta.
Jednak bez względu na krotność konwerter wpłynie w widoczny sposób na jakość zdjęć. To jest tak pewne jak to, że po nocy nadchodzi dzień.
My możemy jedynie dyskutować o krotności tych zmian. Jednak należy pamiętać, że zawsze będą one miały wartość ujemną !!!!!!!!!! :(

pozdrawiam :D

#385 OFFLINE   Marszal

Marszal

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • LokalizacjaKarkonosze
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Szalej

Napisano 15 grudzień 2008 - 13:17

Postaram się odpowiedzieć na kilka zawartych ostatnio pytań.
Konwerter - zwiększa ogniskową kosztem światła. Jeżeli założymy np konwerter x1,4, otrzymamy ogniskową 1,4 razy dłuższą ale zmniejszy się światło obiektywu o jeden poziom (np. z 4,0 na 5,6 lub z 5,6 na B). Zatem wydłużenie ogniskowej odbywa sę kosztem światła co często uniemożliwia fotografowanie.
Długie ogniskowe - często producenci aparatów kompaktowych chwalą się ogniskowymi. Jest taki uproszczony przelicznik, który mówi, że fotografowanie na danej ogniskowej wymaga czasu 1/wartość tej ogniskowej w celu otrzymania zdjęcia nieporuszonego. Zatem zrobienie zdjęcia z ręki na ogniskowej 300 mm wymaga czasu 1/300 s w celu otrzymania zdjęcia nieporuszonego (warunek - obiekt stoi w miejscu). Dla obiektów poruszających się czas trzeba jeszcze skrócić.
Kompakt a lustrzanka - jednym z parametrów jest szybkość pracy migawki, która w w chwili holu często jest decydująca. Lustrzanki to 2 - 3 strzały na sekundę (przy aparatach typu D40, 350D i innych z tej półki) natomiast kompakt to czasami 3 zdjęcia na 2 sekundy. Uwierzcie, że czas zwłoki udaremnił kilka razy w mojej praktyce wykonanie fajnych ujęć.
Czas gotowości - lustrzana to 0,5 s, kompakt - czasami kilka sekund.
Jakość optyki - tutaj myślę, że nie muszę pisać. Dla wędkarza wystarczy, gdy do lustrzanki będzie dysonował obiektywem w przedziale 18-85 lub 18-135. Dla DX-a to przecież 27-130 lub 27-200 w odniesieniu do pełnej klatki. Zatem jeden obiektyw wystarczy i czas skończyć z mitami o dźwiganiu szklarni o masie kilku kilogramów.
Może to na tę chwilę wszystko. Przerobiłem już cztery kompakty w tym Nikona 8700 i cztery lustrzanki (lubię Nikona). Jeżeli zamieni się jedno pudło z główkami na aparat (często mamy w kieszeniach ich kilka), wówczas nic więcej nie będziemy dźwigać ponad to co nosimy zwykle.

#386 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 15 grudzień 2008 - 13:33

Nie wiem jak to bedzie wygladalo w trybie zdjec pojedynczych ale wspomniany sx 1 (przynajmniej tak sie chwala) w trybie serii zdjec jest w stanie zrobic pelnowymiarowe zdjecia z szybkoscia 4kl/sek.

Jak szybko sie budzi nie podali...nic prostszego, wystarczy sprawdzic w sklepie... B)

Co do reszty to nie bede sie rozpisywal bo odpowiedzi sa juz powyzej.

Gumo

#387 OFFLINE   Zanderix

Zanderix

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1283 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Arkadiusz
  • Nazwisko:Maćkiewicz

Napisano 15 grudzień 2008 - 14:24

@wujek
Ja mam takiego http://foto.e-cyfrowe.pl/king-konwerter-58mm-dsw-pro-07-digi tal-do-canona-18-55-p-6636.html na gwint 52. [/img]
Ma wady to fakt, ale ma też swoje zalety, jak się trochę poćwiczy to założony na obiektyw może czasami coś ciekawego stworzyć.

Ale np. dziś już bym go nie kupił - jak chcesz mogę Ci swojego pożyczyć pobawisz się i będziesz wiedział czy warto wydawać pieniądze.

PZDR
Zanderix

#388 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5851 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 15 grudzień 2008 - 17:09

odpisałem na priv :D

#389 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 15 grudzień 2008 - 20:58

Hmm A nie lepiej zamiast tych 170zł wydać około 20zł ? :D

Wystarczy pójść do optyka i zamówić soczewkę -10diopri (może tez być -20) z szkła mineralnego.

Taka soczewkę wystarczy wsadzić w pierścień redukcyjny i nałożyć uv'ke


Jak znajdę stronkę gdzie to wyczytałem to podam ją. :D

Pozdrawiam
Slider

#390 OFFLINE   Zanderix

Zanderix

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1283 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Arkadiusz
  • Nazwisko:Maćkiewicz

Napisano 15 grudzień 2008 - 21:58

Hmm A nie lepiej zamiast tych 170zł wydać około 20zł ? :D

Wystarczy pójść do optyka i zamówić soczewkę -10diopri (może tez być -20) z szkła mineralnego.

Taka soczewkę wystarczy wsadzić w pierścień redukcyjny i nałożyć uv'ke


Jak znajdę stronkę gdzie to wyczytałem to podam ją. :D

Pozdrawiam
Slider


Przerabiałem ten temat w praktyce - jedno słowo SROCZ :D

O ile w kompaktach i dzięki ich duzej GO - jeszcze po japońsku jako tako, to przy lustrze stosowanie czegoś takiego to według mnie porażka.

PZDR
Zanderix

#391 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 15 grudzień 2008 - 22:01

[quote]
Hmm A nie lepiej zamiast tych 170zł wydać około 20zł ? :D

Wystarczy pójść do optyka i zamówić soczewkę -10diopri (może tez być -20) z szkła mineralnego.

Taka soczewkę wystarczy wsadzić w pierścień redukcyjny i nałożyć uv'ke


Jak znajdę stronkę gdzie to wyczytałem to podam ją. :D

Pozdrawiam
Slider
[/quote]

Przerabiałem ten temat w praktyce - jedno słowo SROCZ :D

O ile w kompaktach i dzięki ich duzej GO - jeszcze po japońsku jako tako, to przy lustrze stosowanie czegoś takiego to według mnie porażka.

PZDR
Zanderix
[/quote]


Do lustra to są szkła szerokokątne :mellow:

Pozdrawiam
Slider

#392 OFFLINE   traker

traker

    Forumowicz

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów
  • Lokalizacjaokolice Stargardu Szcz.

Napisano 04 styczeń 2009 - 19:56

Witam, pentax optio w60: czy ktoś miał do czynienia z tym aparatem i mógłby coś powiedzieć na jego temat: http://www.allegro.pl/item513115171_pentax_optio_w60_f_vat_r aty_lodz.html

#393 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 04 styczeń 2009 - 21:31

Poczytaj tu
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=12470&highlight=w60

#394 OFFLINE   remek

remek

    Administrator

  • Administratorzy
  • 26625 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Remek

Napisano 04 styczeń 2009 - 22:01

Witam, pentax optio w60: czy ktoś miał do czynienia z tym aparatem i mógłby coś powiedzieć na jego temat: http://www.allegro.pl/item513115171_pentax_optio_w60_f_vat_r aty_lodz.html


Widziałem z niego zdjęcia - również wędkarskie. Przyzwoita jakość.

Pozdrawiam
Remek

#395 OFFLINE   Herman

Herman

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 542 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 06 styczeń 2009 - 18:27

Cześć. Mam takie pytanie, z serii pytania początkującego. Właśnie zakupiłem sobie obiektyw do lustrzanki, który to obiektyw (Nikkor) posiada funkcję VR- stabilizację obrazu. Moje pytanie- w jakich sytuacjach włączać tą funkcję? Czy zawsze kiedy robię zdjęcie z ręki mam to mieć włączone, a wyłączone tylko wtedy kiedy robię ze statywu lub monopoda? Czy tylko wtedy kiedy przewiduję, że aparat będzie mi trudno utrzymać w ręku? Czy przy słabym oświetleniu?
Czy funkcja VR spowalnia pracę autofokusa?
Będę wdzięczny za pomoc :D

Obiektyw ma parametry 16- 85 mm, f/3,5-5,6.

#396 OFFLINE   Thymallus

Thymallus

    Zaawansowany

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1837 postów
  • Lokalizacjainternet

Napisano 06 styczeń 2009 - 18:43

Herman@ funkcję VR mają z zasady zoomy długoogniskowe. Robiąc zdjęcie z ręki jest ono narażone na poruszenie. Wielkość tego poruszenia jest zależna od ogniskowej obiektywu i czasu naświetlania. Czym większa ogniskowa i dłuższy czas otwarcia migawki tym zdjęcie może być bardziej poruszone. Szczególnie jak jesteśmy zmęczeni lub jest zimno.
Funkcja VR działa niezależnie od AF.

pozdrawiam :D

#397 OFFLINE   remek

remek

    Administrator

  • Administratorzy
  • 26625 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Remek

Napisano 06 styczeń 2009 - 19:53

VR zwiększa prawdopodobieństwo wykonania fotografii nieporuszonej przy dłuższych czasach naświetlania. Tzn. że jeśli obiektywem zwykłym robiłeś z ręki zdjęcia 1/60 sek nieporuszone to włączając VR będziesz mógł operować z czasami dłuższymi np. 1/15 sek. Oczywiście to dywagacje czysto teoretyczne bo ... z VR'em można poruszyć zdjęcie nawet z krótszymi czasami jak 1/125 - nie jest to rozwiązanie dające 100% pewności.

Przy krótszych ogniskowych ... mało w tym sensu by włączać VR ale w tym przypadku system ten został dodany do obiektywu amatorskiego (co by nie było dobrego) znaczy się, że Nikon uznał, że amator ma tak roztrzęsione ręce, że nawet przy szerokim kącie może poruszyć. Przy długich ogniskowych VR ma większy sens - tak jak w lornetkach, nawet drobne poruszenie generuje całkowicie nieużyteczny obraz. W tych obiektywach, głównie klasy profesjonalnej zastosowano dwa typy regulacji VR - aktywny i pasywny. Pierwszy stabilizujący obraz w dwóch płaszczyznach (np. jak lecisz helikopterem to soczewka musi kompensować ruchy góra dół oraz prawo lewo) oraz drugi w jednej płaszczyźnie (góra dół).

To chyba tyle. W Nikonie masz tylko stabilizację w obiektywach. W przypadku krótkich czasów otwarcia migawki (poniżej 1/500) zaleca się wyłączenie VR'a (całości systemu) by zlikwidować tzw. lag (czyli opóźnienie wyzwolenia migawki) lub spowolnienie ilości klatek/sek.

Pozdrawiam
Remek

#398 OFFLINE   Herman

Herman

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 542 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 06 styczeń 2009 - 20:23

Dzięki. Remek, jeszcze jedno pytanie odnośnie filtów systemu Cokin. Polecałeś filtry firmy HiTec. A czy oryginalne filtry Cokin są wystarczająco dobre? Mogą być? Które są lepsze- HITECH czy Cokin (oryginalny). Widzę, że Hitech'y są na Allegro, troszkę droższe niż Cokin'y.

#399 OFFLINE   remek

remek

    Administrator

  • Administratorzy
  • 26625 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Remek

Napisano 06 styczeń 2009 - 21:20

Generalnie na rynku wymiata system Lee. Niestety są drogie. W drugiej kolejności HiTec choć różnice w stosunku do Cokina są marginalne. Cokin ma większą ofertę filtrów efektowych. Swoją drogą do Twojego aparatu polecam HiTec 85m - 0.9ND (połówkowy szary) oraz 3ND (pełen szary) i powinno wystarczyć. Pierwszy do kompensacji ekspozycji nieba, drugi ... jeśli chciałbyś wydłużyć ekspozcję np. rozmycie w rzeczkach pstrągowych.

Pozdrawiam
Remek

#400 OFFLINE   Herman

Herman

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 542 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 06 styczeń 2009 - 21:36

Remku, 0,9ND to rozumiem, ale 3ND? 3 czy 0,3? Bo np. filtr ND 1,2 przepuszcza tylko 6% światła.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych