Witam. Chciełbym przesmarować kołowrotek Aspire 2500 ra, lecz mam problem z dostaniem się do jego wnętrza. Ów problem tkwi w sposobie rozkręcenia hamulca. W starszych wersjach kołowrotków tej firmy wystarczyło odkręcić śrubę i po kłopocie. W tym modelu jest kapsel, który jest w jakiś sposób nakładany, jak go zdjąć? Proszę o pomoc. Piotr
Aspire 2500 ra, jak zdjąć pokrętło hamulca
#1 OFFLINE
Napisano 27 luty 2014 - 15:28
#2 OFFLINE
Napisano 27 luty 2014 - 15:56
Miałem ten sam problem i po wielu nieudanych próbach rozkręcenia młynka sprzedałem go dobrze byłoby gdybyś taki klucz gdzieś dostał
Załączone pliki
Użytkownik MATT1989 edytował ten post 27 luty 2014 - 16:00
#3 OFFLINE
Napisano 27 luty 2014 - 16:13
Chłopaki robią to kabelkiem izolowanym... Robisz kółeczko, ściskasz ten świecący pierścionek (czyli trza go unieruchomić), a drugą łapką odkręcasz pokrętło...
#4 OFFLINE
Napisano 27 luty 2014 - 16:15
Ja mam taki sposób
http://jerkbait.pl/t...ts-wrench-knob/
edit
dokładnie tak jak pan Tomasz prawi
Użytkownik fish28 edytował ten post 27 luty 2014 - 16:17
#5 OFFLINE
Napisano 27 luty 2014 - 20:49
Witam. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Jak zrozumiałem złoty pierścień należy skrępować, a pokrętło hamulca odkręcać,aż się zwolni. Idę do roboty. Połamania kijów i zatarcia kolowrotków życzy Piotr
#6 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2014 - 00:19
... a w moim Super Gt-Rc ani chu chu... Ani opaską, ani kablem, ani kombinerkami... Nie kryje się pod naklejką żadna tajemna śrubka?
#7 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2014 - 22:09
... a w moim Super Gt-Rc ani chu chu... Ani opaską, ani kablem, ani kombinerkami... Nie kryje się pod naklejką żadna tajemna śrubka?
Nie ma tajemnej śrubki,tylko jest lewy gwint.
Pozdrawiam
Józef Lesniak
#8 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2014 - 22:18
Widzisz ten wpust?Zablokuj go i odkrecaj, jak nie dasz rady sprobuj tak aby cos wlozyc w ten wpust i staraj sie krecic pierscieniem, powinno sie udac Pzdr
Załączone pliki
#9 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2014 - 22:03
W związku z tym że jest tam lewy gwint to pokrętło hamulca musi być całkowicie zwolnione a odkręcamy w prawą stronę,jak puści to należy równomiernie pokrętło hamulca przekręcać w prawą stronę,a złoty pierścień w lewą,i tak po kawałku - na raz nie da rady.
Montując postępujemy analogicznie z tym że odwrotnie.
Jeśli nie ma Pan specjalnego kluczyka do blokady tego złotego pierścionka to można posłużyć się np. gumką z o-ringu od filtra olejowego czy czymś podobnym.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 13 marzec 2014 - 22:04
#10 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2014 - 19:53
Witam. Widzę, że temat rozwija się. Jak ja sobie poradziłem po Waszych podpowiedziach. Otóz chciałem posłużyć się przyrządem podobnym do oryginalnego i wpadłem na pomysł wykorzystania tzw. pierścienia osadczego zewnętrznego w celu odkręcenia złotej nakrętki. W moim Aspire kontrpierścień ma średnicę 26mm. Kupiłem więc pierścień, o średnicy wewnętrznej 25,9mm /cena 50 groszy! w sklepie z łożyskami, w Bydgoszczy Tranzax/ i nałożyłem go za pomocą szczypiec /są specjalne, tanie ok. 15 zł - np. Kaufland/ na pierścien kołowrotka i przytrzymując pokrętło hamulca odkręciłem go wreszcie. W większych kołowrotkach trzeba zastosować pierścienie osadcze o innych średnicach minimalnie mniejszych od średnicy nakrętki. Pozdrawiam Piotr DSC_0001.JPG 215,24 KB 4 Ilość pobrań DSC_0002.JPG 206,25 KB 4 Ilość pobrań
- Mateo1989 lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych