Silniki Tohatsu
#461 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 19:20
#462 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 19:55
Ale o co chodziło? Co ci Piotrek powiedział?
Ty masz wszystko dobrze:) nie interesuj się tam za bardzo he
#463 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 22:04
#464 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2020 - 22:26
Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości.
Dziwne odpowiedzi dajecie koledze :
Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy.
A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy ....
Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje
Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy.
Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....
Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta :
1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha
lub
2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy.
W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest zrobić po 20 mth w Tohatsu:
wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,
wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),
Sprawdzenie luzów i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu...
Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth.
W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób....
Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60
https://www.tohatsu....UR_EN_web_1.pdf
Pozdrawiam
Marcin
- Norbert 78 lubi to
#465 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2020 - 00:44
#466 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 09:24
#467 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 09:46
#468 ONLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 09:47
#469 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 09:50
Ma ale nie w formie puszki do wymiany.
Tak ?
Gdzie znajduje sié ten filtr ?
Posiadam taki silnik i nie widzialem tam filtra .
#470 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 09:54
Ma koszyczek z siatką na rurce zasysającej olej z miski olejowej do pompy oleju. Z zewnątrz tego nie widać. Można to zobaczyć na schemacie.
https://www.tohatsu....page=page&id=13
Załączone pliki
Użytkownik GrzesM edytował ten post 11 czerwiec 2020 - 10:14
- psulek lubi to
#471 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 10:42
#472 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2020 - 10:54
Ooo dzięki Panowie, podpowoedzcie jeszcze jakim olejem zalać?
NMMA FC-W certified 10W-30 or API SF, SG, SH, SJ, SL or SM, 10W-30/40, Approx. 800mL
np. Quicksilver 10w/30
Użytkownik GrzesM edytował ten post 11 czerwiec 2020 - 10:56
#473 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 13:52
Witam proszę o poradę w sprawie zakupu obrotomierza do silnika Tohatsu 30 nie chodzi mi oryginał bo cena powala tylko jakiś dobry zamiennik.
#474 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 16:28
Psulek dobrze gada !! Pierwszy przegląd to taka wtórna kontrola jakości.
Dziwne odpowiedzi dajecie koledze :
Kwestia gwarancji czy chce czy nie, tylko filtr i olej , a po co sprawdzać luzy.
A co ma kwestia gwarancji do prawidłowej obsługi silnika i jego późniejszego prawidłowego działania ?... Po co wymieniać pasek rozrządu co 3 lata lub 150-200 mth, po co zaglądać do wirnika pompy wody i kupować przy tym nową uszczelkę, po co zmieniać anodę na nową, po co stosować śruby aluminiowe po montowaniu ochraniacza śruby lub po montażu hydrofila, po co wymieniać świece, po co zabezpieczać silnik przed wilgocią, po co kupować olej do silników 4T skoro na zwykłym 10W30 też pojedzie - przecież to są wszystko dodatkowe koszty i zbędne rzeczy ....
Najlepiej NIE ROBIĆ NIC (obojętnie jakiej marki bo Ci z autoryzowanych to naciągacze , chu...e i złodzieje
Czy po zakupie nowego samochodu wybieramy co zrobić na serwisie a czego nie czy jedziemy i robimy według listy zaleceń producenta żeby wszystko działało jak należy.
Może nie do końca trafne porównanie bo zaraz będzie po co wymieniać olej po 20 mth skoro w osobowym wymieniamy po 40-50 tyś km. Idąc tą drogą zaklejmy taśmą klejącą czapkę silnika ....
Dla mnie kwestia Serwisu jest bardzo prosta :
1) Robimy go dla Gwarancji i własnego spokoju ducha
lub
2) Lub robimy go dla siebie żeby wszystko było jak należy.
W obydwu przypadkach zalecane a zarazem konieczne jest zrobić po 20 mth w Tohatsu:
wymienić filtr oleju i olej silnikowy mimo że producent zaleca samą wymianę olej ( jaki jest sens wymiany samego oleju skoro filtr dalej jest stary ?? - przy okazji radzę zrobić to na nowej uszczelce korka spustowego ) ,
wymienić olej w spodzinie ( również zalecam zmienić uszczelki na nowe i pod żadnym pozorem nie zostawiać go na starych ),
Sprawdzenie luzów i ewentualnie regulacja go na odpowiedni dla ssących i wydechowych ( w przypadku silników Tohatsu inna wartość dla zaworów ssących i inna dla wydechowych). Dla samo regulatorów temat nie podlega dyskusji ale takowych kolega Godski nie ma w swoim Tohatsu...
Ilu z kolegów zrobiło sumiennie przegląd po 20 mth jak producent nakazuje ze wszystkimi punktami zgodnie z kartą przeglądów ? Strzelam że nie wielu lub pojedyncze jednostki a może jeszcze mniej osób.... Robiąc takie rzeczy na co dzień wiedzielibyście że najczęściej i najszybciej powstające luzy znajdą się na zaworach wydechowym choć na ssących też się zdarzają, nawet po przebiegu 20mth.
W przypadku za dużych luzów silnik dostaje innej mieszanki (nieprawidłowej) i może też inaczej pracować co może wiązać się z gorszą pracą silnika a nie zblokowaniem go w fabryce na 60-70% o czym mogliśmy przeczytać kilka postów wyżej. Akurat 20-tka nie jest zblokowana w żaden sposób....
Dla wnikliwych odsyłam do karty przeglądów : strona 60
https://www.tohatsu....UR_EN_web_1.pdf
Pozdrawiam
Marcin
Witaj
Oczywiscie w wiékszej czésci masz racjé co do serwisu.Napisz proszé tez skád biorá sié takie opinie o serwisowaniu ,otóz one nie spadajá z nieba tylko sá wynikiem doswiadczen uzytkowników .Ja osobiscie nie zostawie swojego silnika na dwa dni tak jak nie zostawie auta w warsztacie (mam bardzo zle doswiadczenia) .Wszystko ma byc robione w mojej obecnosci .Jezeli warsztat lub serwis nie wyraza zgody na mojá obecnosc to omijam go z daleka .Zawsze jest tlumaczenie ze nie majá teraz czasu ! To po jaká choleré robiá terminy ?Ja dla przykladu muszé do serwisu jechac ponad 100 kilometrów ,to co ? mam tam zostawic silnik i pojechac do domu ? jak przeglád trwa u prawdziwego fachowca góra godziné .
Ciézko tez serwisowac silnik po 20 godzinach bo ja mój sprzet wykozystujé tylko w Szwecji.
#475 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 17:35
#476 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 17:39
Użytkownik Marcin1991 edytował ten post 14 czerwiec 2020 - 17:39
#477 ONLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 18:30
Witam proszę o poradę w sprawie zakupu obrotomierza do silnika Tohatsu 30 nie chodzi mi oryginał bo cena powala tylko jakiś dobry zamiennik.
Przy swojej 30-stce zainstalowałem obrotomierz z licznikiem motogodzin KUS z zakresem do 8000 obrotów.
Użytkownik piernik edytował ten post 14 czerwiec 2020 - 18:33
- wiesławek lubi to
#478 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 19:40
Przy swojej 30-stce zainstalowałem obrotomierz z licznikiem motogodzin KUS z zakresem do 8000 obrotów.
Ustawiłeś go na 6.2 czy 6.3?
#479 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 19:48
Witaj
Oczywiscie w wiékszej czésci masz racjé co do serwisu.Napisz proszé tez skád biorá sié takie opinie o serwisowaniu ,otóz one nie spadajá z nieba tylko sá wynikiem doswiadczen uzytkowników .Ja osobiscie nie zostawie swojego silnika na dwa dni tak jak nie zostawie auta w warsztacie (mam bardzo zle doswiadczenia) .Wszystko ma byc robione w mojej obecnosci .Jezeli warsztat lub serwis nie wyraza zgody na mojá obecnosc to omijam go z daleka .Zawsze jest tlumaczenie ze nie majá teraz czasu ! To po jaká choleré robiá terminy ?Ja dla przykladu muszé do serwisu jechac ponad 100 kilometrów ,to co ? mam tam zostawic silnik i pojechac do domu ? jak przeglád trwa u prawdziwego fachowca góra godziné .
Ciézko tez serwisowac silnik po 20 godzinach bo ja mój sprzet wykozystujé tylko w Szwecji.
Każdy robi co chce, gdzie chce i kiedy chce Wolny kraj. A jak pozwalają Ci siedzieć na Serwisie podczas przeglądu to też super.
Jak ktoś kupuje coś nowego i zależy mu na gwarancji to jak pisze że trzeba zrobić przegląd po 20 mth to trzeba go zrobić - koniec i KROPKA.
Żaden ASO nie będzie interesować to że jakiś sprzęt był użytkowany za granicą i ciężko komuś było zawieźć silnik do serwisu (w Szwecji też masz ASO - ale już policzą po Szwedzku)
Każdy silnik ma wyznaczone moto godziny i czynności serwisowe w określonym czasie które zapisane są w instrukcji lub karcie przeglądów - polecam chociaż raz ją przeczytać temu który tego nie zrobił a wyjaśni się dlaczego serwis coś robi lub dlaczego to tyle kosztuje.
Temat rzeka, a i tak każdy zrobi po swojemu
Większość silników , nawet tych mniejszych ma już możliwość wpięcia pod komputer np Mercury i Tohatsu od 9.9 KM . Serwis po wpięciu od razu wie czy ktoś kombinował z modułem silnika , jak go użytkował ( docierał) itd.
Później się czyta historie Januszy biznesu w internecie że mu się silnik po 2 latach spierdzielił a nawet oleju nie wymienił, serwisu nie widział a filtr odkręcił - wylał zawartość i zakręcił z powrotem bo przecież przepływał raptem 50 mth ...
Forum motorowodne - wędkarskie - historie kolegów (dobra sprawa) , ale jak się nam silnik za przeproszeniem "spier..oli" to żaden Dobromir forumowicz nam kasy za naprawę nie da...
Powiem po raz kolejny - Nie róbmy nic bo nie trzeba.
Pozdrawiam
Ps. Daj namiar na fachowca który zrobi przegląd po 20 mth w godzinę .. hehe dobre kwiatki piszesz.
Użytkownik cabage edytował ten post 14 czerwiec 2020 - 19:50
#480 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2020 - 21:49
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych