Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
879 odpowiedzi w tym temacie

#661 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 25 luty 2021 - 08:50

Czy ktoś z forumowiczów jest posiadaczem Tohatsu mfs20e s i może napisać jak wrażenia z użytkowania?Jak przedstawiają się koszta utrzymania,(oleje, części, serwis)?Gdzie ewentualnie można wyrwać nowy silnik za dobre pieniądze?
Rozglądam się za nowym silnikiem i póki co zainteresował mnie ten model.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Wywołany do tablicy - odpowiadam.

Tohatsu to bardzo dobry wybór :) - jest bardzo ekonomiczny, cichy, dynamiczny i wyprodukowany w 100% w Japonii - silnik na wtrysku.

 

Jeśli chodzi o eksploatację to warto robić przeglądy regularnie jak zaleca producent ( to samo tyczy się w zasadzie wszystkich marek). Szczególnie ważny jest pierwszy przegląd po 20 mth: olej w spodzinie oraz silnikowy, filtr oleju i regulacja / sprawdzenie luzów zaworowych.

Jeśli chodzi o ceny serwisów to zależy od tego co robi serwisant i gdzie ASO vs reszta. Uszczelki do spodziny po 7-8 zł za sztukę, to samo z korkiem spustu oleju. Oryginalny filtr Oleju to koszt około 150 zł. Wirnik pompy + uszczelki +/- 200 - 220 zł. Świece 20 kilka zł, więc jakiejś tragedii nie ma. Części dostępne w sporej ilości od ręki - jak nie ma to na zamówienie czeka się od 1,5 - max 3 tygodni - kwestia tego co zamawiamy, obecnie w czasach może się to wydłużyć przy nietypowych rzeczach lub poza sezonem )

 

Póki co MFS20E S jeszcze do kupienia przed sezonem :) , niestety nie można tego powiedzieć o wersji z ładowaniem lub na długiej stopie.

Silniki 9.9KM (to te do odblokowania na 15 KM - wesja SPORT również u importera są po-rezerwowane do maja / czerwca).

Niektóre modele silników będą dostępne dopiero w dostawach czerwiec / lipiec a nawet i sierpień bo wszystko wcześniej zostało zarezerwowane -np. 20KM na rumpel na długiej stopie lub 30 KM pod manetkę / multi rumpel.

 

Podobna sytuacja jest w Mercury, dlatego jeśli któryś z kolegów / koleżanek jeszcze się zastanawia to niech to robi szybko bo zmianę silnika będzie można planować na jesień lub na przyszły sezon.

 

Pozdrawiam

Marcin


Użytkownik cabage edytował ten post 25 luty 2021 - 08:51


#662 OFFLINE   UTi

UTi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 138 postów
  • LokalizacjaPomorze
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 luty 2021 - 11:39

Karolu, Seki dziękuje za odpowiedź.
Marcinie, rzeczywiście, jeżeli chodzi o koszta i dostępność części to nie ma wielkiej tragedii. Posiadam między innymi tohatsu 5km dwusuw i w mojej ocenie jest to silnik nie do zajechania. Jeśli nowsze modele cechuje równie dobra bezawaryjność to wybór prawdopodobnie padnie na Tohatsu.

#663 OFFLINE   hotpoint

hotpoint

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 148 postów
  • LokalizacjaBarlinek
  • Imię:Ardiansson

Napisano 25 luty 2021 - 13:25

Jesli chodzi o koszt serwisu silnika 20 KM

Właśnie dzwoniłem do serwisu Tohatsu w Gorzowie i koszt przeglądu to 550 zł netto czyli 676,50 zł.



#664 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 479 postów

Napisano 25 luty 2021 - 13:34

Cena filtra oleju to jakieś nieporozumienie

#665 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 874 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 25 luty 2021 - 15:21

Jesli chodzi o koszt serwisu silnika 20 KM

Właśnie dzwoniłem do serwisu Tohatsu w Gorzowie i koszt przeglądu to 550 zł netto czyli 676,50 zł.

 

Byle nie w Poznaniu ;-)



#666 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 25 luty 2021 - 16:34

Cena filtra oleju to jakieś nieporozumienie


Ja nie wiem kto to kupuje, jest MANN W67/1 za 15zl :)

#667 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 25 luty 2021 - 17:55

Jeśli chodzi o okres gwarancyjny wymagany w praktyce jest montaż oryginalnego filtra ( oryginalnych części), w teorii można zamontować wszystko.

Jednak w przypadku awarii wtrysków czy innej części mechanicznej silnika związanej z pracą filtra - producent ma prawo zasadnie odrzucić gwarancję ze względu na zły filtr - sprawa w sądzie z całą pewnością będzie niekorzystna na poczet poszkodowanego a nawet gdyby może ciągnąć się dłuższą chwilę .

 

Co do filtrów i ich wyboru dochodzi między innymi taki parametr jak mikron i jego wielkości w jakości filtracji , wydajność l/h dla tegoż filtra ( przepływ oleju) oraz to z czego ten filtr jest zrobiony ( filc, papier, ), teoretycznie można stosować filtry każdej marki i teoretycznie nie powinno się nic wydarzyć. Praktycznie jeśli coś się wydarzy a silnik jest na gwarancji to jest na co zwalić winę.

 

Czy ten MANN wszystkie parametry ma takie same co oryginał Tohatsu : wartość mikronów, rodzaj materiału filtrującego, wydajnośćw L/h. To że wrzuciliśmy w katalog i znalazło zamiennik lub dopasowaliśmy po gwincie to nie znaczy że ten filtr jest odpowiedni w 100%....



#668 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 25 luty 2021 - 18:22

Jesli chodzi o koszt serwisu silnika 20 KM

Właśnie dzwoniłem do serwisu Tohatsu w Gorzowie i koszt przeglądu to 550 zł netto czyli 676,50 zł.

 

Ta cena to jakieś nieporozumienie.

Np. w Warszawie serwis Yamahy F25 po 100 mth to 500zł brutto, w tym: wymiana oleju i filtra, olej w spodzinie, zdjęcie spodziny i sprawdzenie wałka napędowego, sprawdzenie termostatu i anod wewnątrz silnika diagnostyka komputerowa etc...



#669 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1575 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 25 luty 2021 - 23:39

A oryginalny filtr do hondy 20 kosztuje max 80zł.
A co do gwarancji to żadko kiedy serwis staje na wysokości zadania. Spotkałem się z tym że jak drobna awaria to ok ale jak coś naprawdę pożądnego to wina po stronie użytkownika.
I nie pisze że tak jest w Tohatsu ale ja to przerabiałem z Hondą

Użytkownik nurek28 edytował ten post 25 luty 2021 - 23:40


#670 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 26 luty 2021 - 06:22

Jeśli chodzi o okres gwarancyjny wymagany w praktyce jest montaż oryginalnego filtra ( oryginalnych części), w teorii można zamontować wszystko.
Jednak w przypadku awarii wtrysków czy innej części mechanicznej silnika związanej z pracą filtra - producent ma prawo zasadnie odrzucić gwarancję ze względu na zły filtr - sprawa w sądzie z całą pewnością będzie niekorzystna na poczet poszkodowanego a nawet gdyby może ciągnąć się dłuższą chwilę .
Co do filtrów i ich wyboru dochodzi między innymi taki parametr jak mikron i jego wielkości w jakości filtracji , wydajność l/h dla tegoż filtra ( przepływ oleju) oraz to z czego ten filtr jest zrobiony ( filc, papier, ), teoretycznie można stosować filtry każdej marki i teoretycznie nie powinno się nic wydarzyć. Praktycznie jeśli coś się wydarzy a silnik jest na gwarancji to jest na co zwalić winę.
Czy ten MANN wszystkie parametry ma takie same co oryginał Tohatsu : wartość mikronów, rodzaj materiału filtrującego, wydajnośćw L/h. To że wrzuciliśmy w katalog i znalazło zamiennik lub dopasowaliśmy po gwincie to nie znaczy że ten filtr jest odpowiedni w 100%....




Piszesz tak jakbyśmy silniki rakietowe mieli i do nich super zaawansowane filtry :), ale jednak to tylko prosty wolnossacy silnik benzynowy i nawet EFI to żaden wynalazek, ot po prostu 20 lat później postanowili zrezygnować z gaźnika... a ta cała otoczka nowoczesności, to żeby ludzie sie bali grzebać i płacilijak za zboże! Konstrukcja prosta jak cep. Jak ktoś ma jakieś pojecie o mechanice ogarnie bez problemu. A filtr zamiennik bankowo nie będzie sie różnił niczym prócz ceny. Nawet jesli producent napisał ze 1 mikron roznicy na filtrze jest. Poza tym... jak pójdziesz to ASO, też nie masz pewności ze nie zepsują i sie wypną po fakcie....taki świat. Dla mnie kalkulacja jest prosta, za to co wywalę na serwisy,pewnie i naprawię w razie awarii, a grzebanie przy silniku to także frajda i satysfakcja.

Użytkownik Seki edytował ten post 26 luty 2021 - 06:41

  • siarq lubi to

#671 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaNDM

Napisano 26 luty 2021 - 07:02

W pełni podzielam opinię kolegi Seki. Chodzi tylko o zawyżanie kosztów przeglądów gwarancyjnych, to zwykłe zdzierstwo.
Mój Tochatsu 9.8 ma tylko trochę ponad 10 lat i o zgrozo nie ma tam filtra oleju... a działa jak należy. Ręce mnie opadły jak się o tym dowiedziałem.
Wiadomo, silnik na wtrysku jest nowocześniejszy i najpewniej wymaga odpowiedniej filtracji ale chyba bez przesady.

#672 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 26 luty 2021 - 07:29

W pełni podzielam opinię kolegi Seki. Chodzi tylko o zawyżanie kosztów przeglądów gwarancyjnych, to zwykłe zdzierstwo.
Mój Tochatsu 9.8 ma tylko trochę ponad 10 lat i o zgrozo nie ma tam filtra oleju... a działa jak należy. Ręce mnie opadły jak się o tym dowiedziałem.
Wiadomo, silnik na wtrysku jest nowocześniejszy i najpewniej wymaga odpowiedniej filtracji ale chyba bez przesady.


Ma filtr oleju na smoku taki siatkowy. Widać producent stwierdził że lepszego nie potrzeba.

Załączone pliki


  • dd300 lubi to

#673 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaNDM

Napisano 26 luty 2021 - 08:03

No, siatkowy. Też jest pewnie obliczony co do mikrona...

#674 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 26 luty 2021 - 11:42

Ale kasuja jak za zboze za 100pln czyli 30$ wysle kazdemu orginalny tohatsu/mercury do domu 😁

#675 OFFLINE   Quent

Quent

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 205 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Marcin

Napisano 28 luty 2021 - 21:45

Panowie nosze się z zamiarem zakupu tohatsu 30KM do łódki 4,5m
Jak wyglada w praktyce spalanie przy takiej kombinacji?
Czy ktoś z Was ma może taki zestaw?

#676 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 28 luty 2021 - 21:50

Panowie nosze się z zamiarem zakupu tohatsu 30KM do łódki 4,5m
Jak wyglada w praktyce spalanie przy takiej kombinacji?
Czy ktoś z Was ma może taki zestaw?


Spali ile byś nie wlał do zbiornika. A tak na poważnie to zależy jak będziesz pływał.

#677 OFFLINE   Quent

Quent

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 205 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Marcin

Napisano 28 luty 2021 - 21:59

Spali ile byś nie wlał do zbiornika. A tak na poważnie to zależy jak będziesz pływał.


Powiedzmy taka wycieczka 30KM i z powrotem. Czyli większość w ślizgu aby jak najszybciej dopłynąć do celu
Chodzi mi o rozeznanie ile taka wycieczka będzie mnie kosztowała

#678 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 28 luty 2021 - 22:04

Nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale tak przy manetce na full myślę że trzeba mu liczyć 8-10 litrów na godzinę.

Użytkownik GrzesM edytował ten post 28 luty 2021 - 22:17


#679 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1516 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 28 luty 2021 - 22:54

Panowie nosze się z zamiarem zakupu tohatsu 30KM do łódki 4,5m
Jak wyglada w praktyce spalanie przy takiej kombinacji?
Czy ktoś z Was ma może taki zestaw?

Maksymalne spalanie przewidziane przez producenta to około 11-12 l/h. Spalanie będzie zależało od obrotów osiągniętych przez silnik, masy i rodzaju łodzi (kadłuba).

Przy 4,5m łodzi obstawiam że wejście w ślizg osiągniesz w granicach 4,5 - 5 tyś obr/min - po wejściu będziesz mógł odpuścić z 500-800 obrotów by płynąć w ślizgu a nie spalać max paliwa. Normalnie do 4,5 tyś możesz liczyć się ze spalaniem około 6 - 8 l/h. 



#680 OFFLINE   Quent

Quent

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 205 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Marcin

Napisano 01 marzec 2021 - 07:23

Dzięki za info.
To jeszcze nie ma tragedii w sumie.
Do tej pory pływam na elektryku czyli niemal darmo, choć frajdy nie ma za dużej
No i na większe akweny boje się zapuszczać.
  • cabage lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych