Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Transport pontonu z silnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 06 lipiec 2014 - 18:39

Witam
Mam pytanie czy któryś z kolegów wozi ponton z silnikiem.
Wiadomo chodzi mi o bezpieczeństwo.Przy lodziach nie ma problemu ale co do pontonu
Mam obawy.
Mój ponton to bush 360 i silnik 15 km.
Napiszcie proszę wasze opinię i zdania na ten temat.
Dzięki i pozdrawiam.

#2 OFFLINE   ManieQ

ManieQ

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1336 postów
  • LokalizacjaBłonie/k Wawy i oklice
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Wróbel

Napisano 06 lipiec 2014 - 19:12

Rozumiem,że masz obawy co wytrzymałości pawęży w pontonie z zawieszonym silnikiem??



#3 OFFLINE   Drago

Drago

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 postów

Napisano 06 lipiec 2014 - 19:15

Kumpel ostatnio był u mnie i przywiózł Bush Faforit z silnikiem 20km. W jedną stroną 450 km i wszystko było ok. Dzwonił też do serwisu Bush i powiedzieli, że można wozić w ramach dopuszczalnej dla danego pontonu normy wielkości silnika.


  • ManieQ lubi to

#4 OFFLINE   tomi78

tomi78

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1189 postów
  • LokalizacjaCieszyn

Napisano 06 lipiec 2014 - 20:48

Mam ten sam dylemat i dla bezpieczeństwa wkładam silnik do bagażnika nie dlatego że mi spadnie albo wyrwie pawęż ale boję się że kiedyś przez nieuwagę wywrócę przyczepkę albo po prostu ktoś do niej się wpakuje .



#5 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 06 lipiec 2014 - 21:10

..jeżeli waga silnika pozwala na bezproblemowy jego montaż/demontaz na pawęży ( 15-20KM na 4T), proponuję jazdę ze zdemontowanym. Mniej wali przyczepą, a w razie "wu" i gonga w 4ry litery silnik zostanie nienaruszony...



#6 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 06 lipiec 2014 - 21:22

Ale jak dostaniesz strzała w d. z boku,a samochód to kombi i silnik nie jest przymocowany to leeeeeciiiii. Straty są. Przerabiałem z vikingiem 2t 10hp od marinera.

#7 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 06 lipiec 2014 - 21:44

..zawsze może na cały zestaw wylądować Tupolew, wtedy wszystko szlag trafii ;) ...



#8 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 06 lipiec 2014 - 22:22

Bardziej chodziło mi o wskazanie że silnik w samochodzie powinien być przywiązany. Dostanie w plecy szpejem ważącym 20kg i więcej może się skoczyć na wózku lub w kostnicy.
Jak zbierałem silnik z jezdni i pomyślałem co by było gdyby była czołówka to mi się nogi ugieły.

#9 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 06 lipiec 2014 - 22:34

...bez dwóch zdań, choć nie zawsze się o tym pamięta...



#10 OFFLINE   Mario41

Mario41

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów
  • LokalizacjaMosty k.Lęborka
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Wysocki

Napisano 07 lipiec 2014 - 14:21

Wożę ponton z doczepionym silnikiem na przyczepce i nie ma żadnych kłopotów. Nie raz zapominam że w ogóle coś ciągnę.



#11 OFFLINE   pi_ter

pi_ter

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Imię:Piotr

Napisano 07 lipiec 2014 - 15:04

u mnie tez silnik+ponton na przyczepce - nie wyobrażam sobie innej opcji



#12 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 07 lipiec 2014 - 15:29

Ja sobie inną opcję wyobrażam, ale kto by za mnie włożył silnik do bagażnika a później z powrotem. Nawet jak z elektrykiem jadę to i akumulatora nie pakuję do bagażnika, na szczęście mam mocowanie do podłogi.



#13 OFFLINE   kondzio 77

kondzio 77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 481 postów

Napisano 07 lipiec 2014 - 16:19

Dzięki wielkie za wasze wskazówki.
Właśnie to dźwiganie silnika mnie dobijalo.
Będę woził silnik przy pontonie.Ograniczę prędkości i myślę że będzie ok.
Pozdrawiam

#14 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 07 lipiec 2018 - 14:58

Cześć,

 

Kurcze, chyba na tej lekcji fizyki jednak nie byłem, bo mam problem. 

Chcę przewozić 20 KM silnik na pawęży pontonu, który waży 52 kg (ponton). Chciałbym maksymalnie odciążyć pawęż jak można. Poniżej miniaturki jak jest zamontowany w tej chwili, ale... Kurcze, mam nieodparte wrażenie, że gdyby pałąk podtrzymujący silnik był krótszy, to przyjąłby jeszcze więcej niutonów. Wiem, środek ciężkości, dźwignia itd. Jeśli łapię za płytę kawitacyjną lub płetwę pod spodziną i podnoszę kloca do góry, to najciężej jest z dołu, im wyżej, tym jest coraz lżej. Wydawało mi się, że ustawiając tą pozycję, jest wyważona między wagą, a środkiem ciężkości, ale teraz mam wątpliwości. Jest jakiś wzór jak to wyliczyć, czy na czuja? Jeśli na czuja, to ktoś powie jak to racjonalnie sprawdzić? Głupiałem  :huh:  :huh:  :blink:

 

 

 

 

ea2733cadac4.jpg

 

86426db4a271.jpg


Użytkownik count_martin3z edytował ten post 07 lipiec 2018 - 15:18


#15 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5540 postów
  • Imię:adam

Napisano 07 lipiec 2018 - 16:29

A nie lepiej by było.  Aby silnik był w normalnie pinowej pozycji i V podtrzymujące za pletwe? Druga rzecz . To masz pawez o grubości 4cm. Tu ma co trzymać 



#16 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 07 lipiec 2018 - 18:20

W takiej pozycji, przy resorach, silnik bym zgubił na pierwszej chopce. Przyczepa jest bardzo niska. Silnik, też ma stopę całkiem długą, mimo, że to S.

#17 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 lipiec 2018 - 21:16

W calym tym zamieszaniu chodzi tylko o zmianę typu obciążenia. W większości przyczep pawęż jest w miarę wsparta na rolce/płozach i jeżeli obciążenie silnika przenoszone jest pionowo, to pracuje głównie materiał pawęży i to na zgniatanie, bo przenosi obciążenie na pkty podparcia. Spoiny pracują mało. Przy pionowym ustawieniu spoiny pawęży pracują na rozciąganie, bo silnik przeważa na tył i jest to dla nich bardziej szkodliwe, bo żaden materiał nie lubi być rozciągany. Więc optymalnie jest ustawić, żeby było w miarę wyważone. Na oko.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • count_martin3z lubi to

#18 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 08 lipiec 2018 - 06:10

No dobrze... W takim razie, jeśli pawęż jest podparta na rolkach plus dodatkowe wsparcie silnika pałąkiem i mogę się czuć bezpieczny? Z tego co piszesz przy łodzi nie będzie problemu, bo łódź ma pawęż ustawioną idealnie pionowo, ale ponton ma wychyloną do tyłu.

#19 OFFLINE   JACOB01

JACOB01

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 postów

Napisano 08 lipiec 2018 - 07:43

Jak amoryzowana jest przyczepa ?

 

Jeżeli resory + amortyzatory , to wówczas przy odpowiednim doborze piór resorów (ujać lub dodać ) w zależności od ciężaru ładunku (ponton + silnik) taki zestaw będzie płynął po drodze i nie wystapią ( lub bardzo w minimałnym stopniu ) podskakiwania i szarpania mocowań silnika , pawęży , szwów pontonu.

 

Przy osi skrętnej -niestety sakakanie , szarpanie itp są zabójcze dla wyżej wymienionych.(przrobiłem na własnym dupsku)

 

Wówczas kwestia wyważenia silnika będzie mniej problematyczna.(będzie mniej szarpał , podskakiwał itd) w trakcie jazdy.



#20 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 08 lipiec 2018 - 08:13

Przyczepa jest na piórach od malucha. Generalnie cały zestaw pięknie pływa na wybojach, ale nie wiem czy 52 kg silnik to nie za dużo na pawęży, mimo wspornika.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych