Jaki silnik do pontonu?
#121 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2017 - 12:18
#122 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2017 - 12:46
#123 OFFLINE
Napisano 13 marzec 2017 - 20:22
Jak elektryk to tak duży na jakiego Cię stać.
- siarq lubi to
#124 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2017 - 09:11
Każda spalina będzie lepsza od elektryka taka prawda
#125 OFFLINE
Napisano 14 marzec 2017 - 09:44
Każda spalina będzie lepsza od elektryka taka prawda
Z pewnością. Ale.........Jest coś takiego jak strefa ciszy. Dlatego mam spalinę i sporego elektryka.
#126 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 15:52
Dzis byl szybki test silnika Epropulsion spirit 1.0
Jednostka : detka 3,6m, alu podloga, kil
Obciazenie laczne : 200kg - 2 osoby
Warunki : Spora fala
Pierwsze Wrazenia: Silnik jest poprostu cichy... nic nie burczy , sterowanie predkoscia śruby od 0 do maksymalnych obrotow . Vmax uzyskane 8,3km/h zarowno pod fale jak i z fala. Ta sama predkosc przy 1 osobie.
Montaz silnika , tranasport, zakladanie/zdejmowanie akumulatora pierwsza liga. Nie trzeba targac jak przy 2hp 60kg olowiu.... W porownaniu do 2 hp haswing jest szybszy okolo 1km/h. Zdiecia ponizej pokazuja zuzycie energi przy danej predkosci
Załączone pliki
- thug, rafalc i mathew.stepnicki lubią to
#127 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 15:55
Przy maksymalnej predkosci 8,3km/h zuzycie jest 1000W. Reasumujac. Na 1 aku mozna bez problemu przeplynac predkoscia 2-3km przynajmniej 30km. w warunkach nie najlepszych) Przy flaucie zapewne zasieg pokryje sie z rozpiska producenta czyli 50km+
- Maciej_K lubi to
#128 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 17:55
Fajny silniczek . Ładny , zgrabny no i sporą zaletą jest waga , ale cena ... na Alledrogo ponad 7000 zł to chyba jednak przesada . Mój zestaw to ponton 3.80 m , silnik 650W + aku żelowy z BMW 90Ah + klamoty i ja to skromnie 300 kg i pływania cały dzień 50% na max prędkości ( ok7 km/h) . Po całym dniu pływania 7/8 godz napięcie na akumulatorze nigdy nie spadło poniżej 11.5 V
Użytkownik Włodziu edytował ten post 22 grudzień 2017 - 18:11
#129 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 18:44
- rafalc lubi to
#130 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 19:44
Adam tak trzymaj dalej,fajnie ze podzieliles sie wrazeniami z kolegami z forum,napewno komus to sie przyda przy rozwianiu watpliwosci.Oby wiecej takich forumowiczow u nas bylo ktorzy maja czas i chec podzielenia sie wiedza adekwatna do stanu rzeczywistego a nie marketingowego(jak wiadomo we folderach i reklamach jest wszystko naj a w zyciu zupelnie czasem to inaczej wyglada.Dobrze ze jest czlowiek obiektywny ktory patrzy na to z innej strony a nie tylko zachwala bo byc moze ma jakas posadkę z tego)Podro,Rafal
- siarq lubi to
#131 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 20:27
Ja tam jestem za czymś takim, by jednak zakładać wątek, updatować na zasadzie testu długodystansowego- w zależności od chęci i możliwości czasowych autora. W ogólnym wątku silnikowym -zginie ta wiedza.
Jeżeli dorobię się tego liifepo4, będę pisał w osobnym wątku- chyba że na siłę połączą.
#132 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 20:42
dalem tu , bo stwierdzilem ,ze jesli nowy temat to zaraz polacz. mozna poprosic moderatora o wyodrebnienie
#133 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 21:51
#134 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2017 - 22:29
#135 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 08:11
To jest alternatywa dla ludzi takich jak ja. Zastanawiałem się czasami, ile jeszcze lat dam radę dźwigać akumulatory tradycyjne, czyli takie po ok.35kg do swojej MK80. Z drugiej strony takie dźwiganie bezproblemowe, to wskaźnik zdrowia
#136 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 08:55
Poza tym wszystkim aku jest w zasadzie poza pokładem= sporo miejsca więcej na pontonie. To też jest korzyść niebagatelna.
#137 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 08:58
@ Janussr - jeszcze rok może dwa i będziemy korzystać z akumulatorów lifepo .
Już dziś cena zaczyna robić się przystępna 12V 100ah to 450$ ; 200ah-700$. Myślę , że za rok czy dwa bdzie to połowa ceny.
Na samą myśl mój kręgosłup się cieszy
- Apioo lubi to
#138 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 09:07
Ryszard, masz namiar na te 100ah w $ o jakich piszesz? U Czechów niestety tak tanio nie jest, 585$ za 90ah+ wysyłka Z Chin pewnie cło doliczyć trzeba. W razie reklamacji kłopot. Obawiam się, że ceny nie spadną tak szybko, jakbyśmy chcieli.
#139 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 09:21
Że na stronie EV napisali że monobloki winston 12v maja pracować tylko na 12v. Do większych pakietów trzeba składać z ogniw i zabezpieczac
Użytkownik siarq edytował ten post 23 grudzień 2017 - 09:36
#140 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2017 - 11:14
. Obawiam się, że ceny nie spadną tak szybko, jakbyśmy chcieli.
W takim razie trzeba będzie jeszcze lepiej dbać o zdrowie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych