Ciachałbym zasięgnąć opinii o tym silniku (moc 105 lub 110 KM). Awaryjność, spalanie, dynamika?
TSI 1.2 ktoś ma taki silnik w swoim aucie?
#1 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 16:21
#2 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 16:54
Ojciec ma w fabii,ale chyba mniej tych koni tam jest u niego , przejechane ma 200 tys + z silnikiem nic sie nie dzialo. Dynamika raczej średnio (a dla niektórych brak) spalanie bez rewelacji miasto ok 8, trasa przy spokojnej jeździe zejdzie do 7. Na gazie miasto pow 10 trasa 8
Edited by dekosz, 07 October 2014 - 16:56.
#3 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 16:58
#4 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 16:59
Ojciec ma w fabii,ale chyba mniej tych koni tam jest u niego , przejechane ma 200 tys + z silnikiem nic sie nie dzialo. Dynamika raczej średnio (a dla niektórych brak) spalanie bez rewelacji miasto ok 8, trasa przy spokojnej jeździe zejdzie do 6,5 -7. Na gazie miasto pow 9 trasa 8
No to wspaniale dziecko niemieckiej motoryzacji nie jest takie wspaniale jak mowia Na maxa zaladowany Golf IV spalal 6.5 na trasie
#5 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 17:26
1,2 TSi to dobra silnik. I dynamika przyzwoita lub dobra, zależnie od tego jakie auto napędza. Z tego co wiem, to jedyna wpadka dotyczyła rolki od osprzętu silnika w niewielkiej partii silników. Nic strasznego. Silnik 1,2 TSi zastapił 1,6 o identycznej mocy lub zbliżonej mocy, który nie sprostał wymaganiom norm emisji spalin. Spalanie dużo mniejsze od poprzednika, ale ciśniety potrafi mieć apetyt. Co ciekawe im nowszy rok produkcji auta, tym spalanie niższe. Widać Niemcy non stop udoskonalają tę jednostkę.
Do gazu się nie nadaje, choć są tacy co zakładają. To rozwiazanie jest zwyczajnie nieekonomiczne.
Ta jednostka nie miała tylu problemu co siostrzany 1,4. Choć chronologicznie rzecz ujmując, to 1,4 była pierwsza i stad pewnie jakieś niedociągnięcia.
#6 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 17:34
Pytanie tez o jaki TSI chodzi, bo malo kto wie, ze sa juz 2 generacje tego silnika. Pierwsza, na lancuchach rozrzadu, dosc glosna. Druga, na pasku (wymienialnym na 280.000km), cichsza, lzejsza, bardziej ekonomiczna. Druga generacja zaczela sie w VW od Golfa VII.
#7 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 17:55
znajomscy maja skodę YETI 1,2TSi miałem okazje jechać jako pasażer w lecie na klimie to takie wrażenie jakbyś pedał przyspieszenia z jajami powiązał co byś nie robił to boli
- Wojtek B. and kotwitz like this
#8 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 18:00
Kolega @dekosz pisze o 1,2 MPi bez turbo o mocy 64 lub 70KM. A pytanie dotyczy 1,2 TSi.
1,2 TSi to dobra silnik. I dynamika przyzwoita lub dobra, zależnie od tego jakie auto napędza. Z tego co wiem, to jedyna wpadka dotyczyła rolki od osprzętu silnika w niewielkiej partii silników. Nic strasznego. Silnik 1,2 TSi zastapił 1,6 o identycznej mocy lub zbliżonej mocy, który nie sprostał wymaganiom norm emisji spalin. Spalanie dużo mniejsze od poprzednika, ale ciśniety potrafi mieć apetyt. Co ciekawe im nowszy rok produkcji auta, tym spalanie niższe. Widać Niemcy non stop udoskonalają tę jednostkę.
Do gazu się nie nadaje, choć są tacy co zakładają. To rozwiazanie jest zwyczajnie nieekonomiczne.
Ta jednostka nie miała tylu problemu co siostrzany 1,4. Choć chronologicznie rzecz ujmując, to 1,4 była pierwsza i stad pewnie jakieś niedociągnięcia.
Sorrki koleżko ale nieco się mylisz w skodze był TSI 85 koni i taki w 2008 roku zakupiła moja żona. Szału nie było na pusto zbierała się przyzwoicie niestety przy 4 osobach w aucie robiło się mizernie spalanie szkoda gadać jak na takie autko. Silniki o które pyta @tpe wkładane są chyba od 2010 jeszcze bardziej wyżyłowane.
Jeśli ktoś potrzebóje auta na miasto to lepiej wybrać 1.2 HTP awaryjność mniejsza i spalanie a na dynamice nie wiele stracisz
#9 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 18:01
znajomscy maja skodę YETI 1,2TSi miałem okazje jechać jako pasażer w lecie na klimie to takie wrażenie jakbyś pedał przyspieszenia z jajami powiązał co byś nie robił to boli
Ja przez 3 miesiące jeździłem (od nowości, z listopada 2013) Passatem 1,4 tsi (150KM) i... e... niejednokrotnie wyprzedzanie ciągnika z naczepą było mocno wymagające. Straszny muł powyżej 90kn/h. Teraz użytkuje Golfa kombi 2l dizel (też 150KM) z tego roku i przepaść w to mało powiedziane (w dynamice i spalaniu). Nigdy nie kupiłbym małego silnika z turbiną (w ogóle małego)
#11 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 18:49
A co wy chcecie z 1,2 wóz sportowy zrobić . Mała pojemność musi przełożyć się na większe spalanie , a czym kasta cięższa tym spalanie rośnie . Chwyt reklamowy po prostu dużo ludzi myśli że mniejsza pojemność to mniejsze spalanie . Nie zawsze . Np mondeo 2.0 6l na 100 km przy mocno przyciśniętym gazie . To 1.2 powinno palić3,5l a nie 7-8
#12 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 19:34
A co wy chcecie z 1,2 wóz sportowy zrobić . Mała pojemność musi przełożyć się na większe spalanie , a czym kasta cięższa tym spalanie rośnie . Chwyt reklamowy po prostu dużo ludzi myśli że mniejsza pojemność to mniejsze spalanie . Nie zawsze . Np mondeo 2.0 6l na 100 km przy mocno przyciśniętym gazie . To 1.2 powinno palić3,5l a nie 7-8
Nikt nie mówi, że sportowy. Ten 1,4 nic nie chciał jechać. Może kiepsko był nasmarowany.
Edited by krzychun, 07 October 2014 - 19:36.
- Dagon likes this
#13 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 19:50
Mój ojciec powtarza "Od dużego silnika jest lepszy jeszcze większy".
Ja myślę tak samo!W małym aucie miałem 204km i ponad 400 niutonów(diesel)i przy jeździe spokojnej(na trasie 100-120km)spalanie nie przekraczało 7L
#14 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 20:46
A co wy chcecie z 1,2 wóz sportowy zrobić . Mała pojemność musi przełożyć się na większe spalanie , a czym kasta cięższa tym spalanie rośnie . Chwyt reklamowy po prostu dużo ludzi myśli że mniejsza pojemność to mniejsze spalanie . Nie zawsze . Np mondeo 2.0 6l na 100 km przy mocno przyciśniętym gazie . To 1.2 powinno palić3,5l a nie 7-8
Kolego o jakim silniku 2.0 piszesz i w jakim Mondeo?
#15 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:01
Kolego o jakim silniku 2.0 piszesz i w jakim Mondeo?
http://www.autocentr...ford/mondeo/iv/ poczytaj to
#16 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:06
Po co mam czytać znam silniki w Mondeo i 2.0 jest w benzynie i ropniak. I zastanawiam się który jara 6 l przy wcisnietym gazie
- krzychun likes this
#17 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:18
A ja poczytałem i jakoś nie zauważyłem nawet średniego spalania w okolicach 6l....
#18 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:20
Sprzedaje nowe VW w salonie. 1.2TSI 105 to bardzo dobra jednostka. Jak kazda TSI, wspomagana turbina, stad mozliwosc zejscia z pojemnoscia kosztem zachowania mocy.
Pytanie tez o jaki TSI chodzi, bo malo kto wie, ze sa juz 2 generacje tego silnika. Pierwsza, na lancuchach rozrzadu, dosc glosna. Druga, na pasku (wymienialnym na 280.000km), cichsza, lzejsza, bardziej ekonomiczna. Druga generacja zaczela sie w VW od Golfa VII.
O 110 KM w Sportsvanie Pasek co 280 tyś., niezależnie od upływu czasu? (w Astrze co 60-70 tyś. albo co 5 lat)
- kotwitz likes this
#19 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:23
A ja poczytałem i jakoś nie zauważyłem nawet średniego spalania w okolicach 6l....
mondeo 2.0 6l na 100 km przy mocno przyciśniętym gazie
#20 OFFLINE
Posted 07 October 2014 - 21:24
Panowie od "DIZLI" i innych Mondeo....Proszę... Tu rozmawiamy o 1.2 TSI...