Skoro luz w nowym kołowrotku jest większy niż w Twoim używanym, zadaj sobie pytanie na ile ten luz Ci przeszkadza i czy uniemożliwia łowienie? Bo może nie trzeba nic z tym robić. Miałem w życiu jeden czy dwa kołowrotki, mocno wypracowane i z luzami, na które dało się z powodzeniem łowić i to przez kilka następnych sezonów. Na luzy przestałem zwracać uwagę. Tylko na smarowaniu nie należy oszczędzać. Tak myślę.
Team Dragon FD 935 iZ - Problem
#21 OFFLINE
Napisano 23 październik 2014 - 09:08
#22 OFFLINE
Napisano 23 październik 2014 - 09:25
Tak dokładnie wiem o tym , niedługo i tak go będe musiał przesmarować, także będzie okazja wyeliminowania luzu, tylko tą podkładkę musze skombinować .
Podkładki fajnie się przycina np. ze szczelinomierza, najcieńszą możesz w razie czego spiłować pilnikiem.
- MATIG lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 23 październik 2014 - 13:04
A tak se obejrzałem "film" i cóś mi się widzi, że Pan Pawgas ma absolutną rację...
Luz między zębami przekładni może i jest (bo pewnie jest) ale korba nie powinna kiwać się na boki, a widać, że się giba jak trzcina na wietrze... Czyli albo "lata w dziurce", albo w gniazdach są łożyska "o dwa numery za małe", albo zamiast łożysk jest wsadzona gąbka, albo wszystko do kupy... A znając mistrzostwo "chińskiej inżynierii" i reżim technologiczny, to może być, że dziura jest na 5mm, a korba na np. 4,5...
Bo tak z grubsza, to nawet największy "luz przekładniowy", to jest ruch na końcu korby (zależy jak długa) rzędu 1-2mm. A przeważnie, to samego ruchu korby nawet nie widać, jeno da się wyczuć "tyk-tyk" przy ruchach przód-tył...
- MATIG lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 23 październik 2014 - 18:28
Najprościej będzie jesli złapiesz za ramię korby przy samym korpusie i spróbuj ją docisnąć i odciągnać od koła przekładni. Jesli podczas tych ruchów wyczuwasz spory luz to na przekładni też on będzie ,jesli jest minimalny to nie dodawaj żadnych podkładek tylko tak jak koledzy piszą skasuj luzy na trzpieniu korby.
#25 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2015 - 17:29
witam
odkopie może trochę ten temat, a mianowicie w moim team dragonie 935i którego już nie używałem chyba z 5lat czuć pracę przekładni przy kręceniu na sucho w domu i nad wodą z przynętą w wodzie(ząbkowanie), do tego dochodzi jeszcze przy ściąganiu przynęty jakby kołowrotek stawiał lekki opór.
czy to da się naprawić?
czy lepiej go sprzedać na części?
#26 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2015 - 17:58
Gdybyś chciał sprzedać na części to jestem pierwszy w kolejce
#27 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2015 - 18:31
#28 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2015 - 19:35
ja go rozbierać nie będę bo nie mam na to czasu, ile naprawa takiego młynka kosztuje i kto by sie tego podjął?
#29 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2015 - 20:21
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych