Witam
Jakie są wasze opinie na temat smarów shimano: DG1, DG4, DG6, DG10 ?
Który stosujecie do przekładni, który do ślimaka itd...
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 09 listopad 2014 - 09:46
Witam
Jakie są wasze opinie na temat smarów shimano: DG1, DG4, DG6, DG10 ?
Który stosujecie do przekładni, który do ślimaka itd...
Napisano 10 listopad 2014 - 09:52
Bardzo dobre smary,kilka kołowrotków przesmarowałem i mam pozytywne odczucia,ostatni przykład-wczoraj rozbebeszyłem świeżo zakupionego Sustaina 4000FB nówkę,czuć było,że kręci jakoś tak twardo,oprócz tego miał małą wadę w postaci blaszki zbijaka,która zahaczała o uszczelkę-trochę podgiąłem i śmiga cacy,a co do przesmarowania-po maźnięciu smarem kręcioł chodzi mięciutko,ciszej,rzekłbym,że stellowato,większych oporów przy kręceniu nie zauważyłem,na przekładnię dałem najtwardszy DG10,na wałek,oś posuwu szpuli i inne ruchome elementy (zbijak,blokada wstecznych biegów) dałem rzadki DG1(żadnych kombinacji z rozrzedzaniem oliwką itp).
Ostatecznie na przekładnię można dać rzadszy DG6,ale patrząc na konsystencję smaru,który już tam był,to bardziej odpowiadał DG10.
Myślę,że te smary są o wiele lepsze od różnych "czerwonych sosików",kombinacji z oliwkami,bo masz tu pełną gamę konsystencji-od twardego,do dość rzadkiego i nie trzeba wcale tych wszystkich smarów pchać do jednego kołowrotka .
Użytkownik CM Punk edytował ten post 10 listopad 2014 - 09:57
Napisano 10 listopad 2014 - 11:30
miałem shimanowski dg10 i moim zdaniem jest on bardzo rzadki i jego dałbym na wałek posuwu szpuli a na przekładnie np shimano ace 2 grease albo ardenta lub molykote g1502fm:)
Napisano 10 listopad 2014 - 12:51
DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 .
Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:
http://japantackle.c.../Grease_Oil.htm
DG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę.
Użytkownik CM Punk edytował ten post 10 listopad 2014 - 12:54
Napisano 10 listopad 2014 - 13:53
Witam
Czyli do młynka wystarczą 2 smary DG10 do przekładni i DG1, który ma zastosowanie do okładzin hamulca - jest najrzadszy
Nie miałem tych smarów w reku dlatego zastanawiałem się który będzie odpowiedni
Napisano 10 listopad 2014 - 14:31
Ja mam osobiście DG1,DG6 i DG10-powinny obsłużyć większość kręciołków,DG06 można też dać na przekładnię,szczególnie,jeśli kołowrotek nie będzie do jakichś ciężkich zadań.
Niech się jeszcze wypowiedzą kołowrotkowi fachowcy,bo ja to amator jestem .
Napisano 10 listopad 2014 - 14:54
Hej
Gdyby ktoś planował zakup smarów Shimano chętnie się dołączę
Napisano 10 listopad 2014 - 17:37
DG10 jest jak gęste masło,więc nie wiem czemu twierdzisz,że jest on bardzo rzadki,bardzo rzadki to jest DG01 .
Proszę bardzo,tu jest wszystko opisane:
http://japantackle.c.../Grease_Oil.htm
DG01 jest też dobry do rolki prowadzącej żyłkę.
dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi
Napisano 10 listopad 2014 - 18:51
Witam,
Ja bym pod zadnym pozorem nie stosowal tych smarow do kolowrotkow ze stajni Daiwa, znajome wroble w Japoni cwierkaja o Polakach co sie marki nie trzymaja i pozniej im Daiwy zabkuja, ile w tym prawdy sam nie wiem ale cos musi byc.
Pozdrawiam,
Bujo
Użytkownik Bujo edytował ten post 10 listopad 2014 - 18:59
Napisano 10 listopad 2014 - 18:59
Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy
Napisano 10 listopad 2014 - 19:00
dostałem dg10 było napisane jak byk na nim i był rzadki niczym srammax dlatego poszedł szybciutko do ludzi
No to może coś dziwnego dostałeś,jesteś pewien źródła zakupu?Ja kupiłem właśnie z japantackle,nawet na tych fotach możesz zobaczyć,że im niższa liczba po DG,tym smar bardziej się "lepi" i ciągnie (przykleja do dekielka).
Napisano 11 listopad 2014 - 16:32
Napisano 11 listopad 2014 - 21:41
Bujo, cały problem w tym, że Daiwy ząbkują nawet od smarów .... Daiwy
Daiwy jak się uprą to tarabanią od wszystkich smarów i nawet sam producent nie jest w stanie temu zaradzić,tylko wymyśla górnolotne stwierdzenia o tym że to twarde przekładnie specyficznie szumiące .
Przykład z mojego lokalnego podwórka; kolega użytkował od marca tego roku nowiutką Daiwę Certate 2500 '10 i po niespełna pół roku co się zaczęło ?,
Chyba nie muszę pisać. Próba reanimacji spełzła na niczym,jak ząbkował tak ząbkuje ( może teraz trochę mniej ). Z moich oględzin wynikło że fabrycznie przekładnia była za mocno spasowana,do tego stopnia że podkładki regulujące luz tej przekładni a w zasadzie jedna podkładka była bardzo odkształcona na podobieństwo podkładki sprężystej z wyraznymi śladami tarcia. Niestety zęby przekładni noszą ślady niewłaściwej współpracy,a na szczytach są już nadmiernie zużyte. Tu pomoże jedynie wymiana przekładni na nową. Niestety kołowrotek za nie małe pieniądze,a taki renomowany"szajs" firmy Daiwa.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Napisano 11 listopad 2014 - 22:08
DG10 to bardzo specyficzny smar. Niby gesty w palcach, ale do przekładni się nie sprawdza, nie dałbym go nawet na pozostałe elementy kołowrotka. Szybko się go pozbylem.
A czemu się nie sprawdza?
Napisano 12 listopad 2014 - 15:51
Napisano 12 listopad 2014 - 20:33
Niska kultura pracy. Kołowrotek zachowuje się jakby kręcił na sucho.
Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia.
Użytkownik CM Punk edytował ten post 12 listopad 2014 - 20:34
Napisano 13 listopad 2014 - 07:49
Ja zauważyłem coś zupełnie innego,smarowałem nim już ze 4 kręcioły i jest zauważalnie wyższy komfort kręcenia.
Bo pewnie smarowałeś maszynki pod znaku "S" a nie "D" .
Po smarowaniu powinien być wyższy komfort kręcenia, generalnie po to się smaruje, żeby przekładnia nie zachowywała się jak stara sieczkarnia.
Napisano 13 listopad 2014 - 08:08
Owszem,smarowałem "S",nie mam potrzeby posiadania kołowrotków innej firmy,a jeśli już,to po prostu bardziej na zasadzie eksperymentu .
Użytkownik CM Punk edytował ten post 13 listopad 2014 - 08:08
Napisano 24 marzec 2016 - 12:52
może zdania są podzielone bo kołowrotki po smarowaniu DG zachowują się inaczej ze względu na rodzaj przekładni.ja ostatnio posmarowałem bardzo gęstym shimano premium grease tp mg-pinon i zębatka powlekane na czarno i chodzi lekko z małym oporem tak jak lubię.
wydaje mi się że DG będzie dobry do przekładni starego typu-stalowych.
Napisano 22 maj 2016 - 06:20
W ostatnim czasie pojawił się Shimano DG13 , DG14. Możecie coś o nich napisać ?
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych