Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

AUDI A6 C4 AVANT 2,6 V6 elpidżi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Kunasz63

Kunasz63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • LokalizacjaLublin

Napisano 10 listopad 2014 - 00:22

Witam planuje kupić auto jak w tytule niestety bez quattro znalazłem bardzo zadbany egzemplarz za możliwe pieniądze. Ciekawy jestem waszych opinii, użytkowników lub byłych użytkowników. Interesuje mnie na co uważać przy zakupie-oględzinach, samochód mogę przejrzeć dość wnikliwie dysponuje warsztatem i tym co ma na wyposażeniu podnośniki mierniki itp. Nie jest to jakaś zawrotna suma, samochód 18letni ale szkoda by było potem pompować w strucla kase.

Dziękuje za porady i wskazówki.



#2 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4794 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 10 listopad 2014 - 01:18

Mam takie auto. Bardzo przyzwoity samochód, mimo że leciwy. Moim zdaniem jakosćią wykończenia wnętrza przewyższa niektóre współczesne auta ze średniej półki (dobrej jakości materiały wykończeniowe). Komfort prowadzenia bardzo dobry - auto waży 1600kg, jest niskie i "klei" się do drogi. To co bym sprawdził:

 

1. Stan blacharki, w szczególności ranty nadkoli przednich błotników. W tych autach lubia korodować, co sprzedający próbują maskować nakładkami.

2. Maglownica - czy nie ma zbyt dużych luzów.

3. Włącz ogrzewanie na maksa i powąchaj czy nie ma charakterystycznego zapachu glikolu. Nagrzewnice lubią przeciekać w tych autach, a wymiana sporo kosztuje - trzeba rozbierać całe podszybie.

4. Panel wentylacji w kabinie - często nie działa,  niby zacinają się przyciski, ale to da się łątwo naprawić (trzeba przelutować wszystkie luty na płytce - 25 minut roboty).  Możesz zawsze negocjować cenę z tego powodu.

5. Tradycyjnie wycieki itp z silnika, chociaż nie bądź zbyt surowy - w końcu jest pełnoletni.

6. Praca silnika na gazie i LPG. Czy nie wypadają zapłony. Cewka do tego auta trochę kosztuje (300-400 PLN).

7. Jeżeli auto ma klimę, to sprawdź czy działa. Jeżeli klima nie działa, to traktuj tak, jakby jej nie było. Naprawy klimatyzacji są bardzo drogie. Jeżeli nie zależy ci na klimie i nie działa, to zawsze jest to element do zbicia ceny. Jeżeli właściciel twierdzi że to pierdółka za 100-200 PLN, to powiedź że nie ma problemu, dołożysz tą kwotę, a niech to zrobi :)

8. Zajrzyj pod korek oleju - czy nie ma masła. Zajrzyj do zbiorniczka z płynem czy nie ma oleju. Sprawdź czy z wydechu nie lecą kłęby pary po nagrzaniu silnika. Na początku moze nawet żygnąć wodą, ale po krótkiej jeździe powinno się unormować (mały obłoczek pary to norma, szczególnie jak chłodno). W tym aucie są dwie głowice i wymiana uszczelek to ponad 1000 PLN bo nigdy nie jesteś pewien która padła. Sprawdź twardość węży przy chłodnicy po nagrzaniu silnika. Jeżeli dają się lekko ścisnąć, to OK, jeżeli są twarde jak kamień, to oznacza problemy. Jeżeli masz dostęp do warsztatu, to poproś o sprawdzenie obecności spalin w płynie chłodniczym (nieduży koszt). 

9. Jeżeli w zbiorniczku płynu chłodzenia zobaczysz wodę, to obejrzyj dobrze pod kątem wycieków. Często jak cieknie z układu, to tak zaradni właściciele redukują koszt płynu.

10. Jeżeli jedziesz na warsztat, to niech sprawdzą stan sworzni. Sworzeń jest na stałe zamocowany do wahacza i wymienia się to w całości. Koszt jednego wahacza przyzwoitej jakości to 200-250 PLN (Lemforder, Moog, Febi) + wymiana + zbieżność. Pocieszenie - po wymianie trzyma długo. Lemfordery po kilkadziesiąt tysięcy.

11. Jeżeli instacja nie jest sekwencyjna, to trochę bym się zastanawiał. Te auta mają kolektor dolotowy z dwóch elementów. Górny, widoczny pod maską, jest metalowy, ale dolny, od strony bloku, to tworzywo. Auta ze zwykłą instalacją lubią strzelić w kolektorze, co często kończy się pęknięciem dolnej połówki i problemami z lewym powietrzem. Jeżeli usłyszysz że coś dzwoni w silniku maską, to usłuchaj też dobrze kolektor. Tam są klapki skracające dolot na wysokich obrotach. W tak starym aucie mogą być urwane i dzwonić. Trzeba wtedy kolektor wymontować i zamocować je z powrotem. . Czasami cena jest okazyjna, bo właściciel myśli że coś się ukręca w silnku :) - wtedy poproś mechanika o sprawdzenie czy to dzwoni tam, bo naprawa nie jest koszmarnie droga. 

 

Najbardziej sprawdzał bym blacharkę i problemy z głowicą. Resztę można doprowadzić do stanu używalności rozsądnym kosztem. Naprawa tych aut nie jest koszmarnie droga. Oryginalne części lub zamienniki dobrej jakości są tanie lub bardzo tanie w porównaniu z nowszymi autami.

 

Spalanie na trasie w około 11,5l LPG (130/h), w mieście typu Wa-wa - 15-16l. LPG wychodzi podobnie jak jazda dieslem 1.9. Implikuje to też wielkość butli - powinna być co najmniej 50l (około 40l LPG), bo będziesz ciągle jeździł na stację. Na benzynie najmniej wyszło 8l, w długiej trasie 1000km, z czego 600 to autobahn z prędkością około 110, a 400 nasze polskie drogi.



#3 OFFLINE   woblerwz

woblerwz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1597 postów
  • LokalizacjaBrzeg
  • Imię:Wojtek

Napisano 10 listopad 2014 - 08:19

Elektryka szyb, lusterek, centralnego, tanie ale uciążliwe w naprawie

Listwy zgarniające wodę w drzwiach - dolna krawędź szyby. Spryskaj szybę i opuść, powinno zgarnąć wodę. Jeżeli nie zgarnia do wymiany , w drzwiach syf i jeziorka.

Blacharka, czy była robiona. Po naprawach uszkodzenia ocynku i problemy z korozją.

Gaz tylko w sekwencji. Jakieś wynalazki nie utrzymują składu mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Gazu albo za mało albo za dużo a głowica dostaje w ...



#4 OFFLINE   hektor7901

hektor7901

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 122 postów
  • LokalizacjaJastrzębie -Zdrój

Napisano 10 listopad 2014 - 18:56

Polecam Audi A6 C4 Quattro,akurat miałem kiedyś to autko w ropie 2,5l oczywiście rzędowy motor bardzo mało awaryjny :) przebieg 780.000 km i nie było problemu.No,a blacha jak to w Audi super jeśli oczywiście palnik i młotek blachy nie dotykał ;) teraz troche żałuje,bo sprzedałem za czapke gruszek,a mogłem go sobie zostawic do tyrania!na rybki jak znalazł!


Użytkownik hektor7901 edytował ten post 10 listopad 2014 - 21:01


#5 OFFLINE   Kunasz63

Kunasz63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 440 postów
  • LokalizacjaLublin

Napisano 11 listopad 2014 - 13:14

dzięki panowie za porady sporo to wniosło do tematu po dzisiejszych oględzinach czar prysł i mimo utargowania ok 12-15 procent ceny wywoławczej nie jestem nim raczej zainteresowany. poszukiwań ciąg dalszy a myślę coraz częściej o ściągnięciu z za miedzy na własna rękę takiego auta.



#6 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9493 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 11 listopad 2014 - 16:55

A6 C4 AVANT 2,6 V6 elpidżi

 

Ale nazwa zaje.....sta. Jak to brzmi.... Nazwy od Smoka to pikuś. No i wędkarsko też trochę, z tym C4 ;)



#7 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4913 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 11 listopad 2014 - 17:43

Gdyby miał ciśnienie na małe, szybkie kombi i do tego prawdziwe 4x4 a nie jakieś kłatro to szukał bym imprezy WRX

 

 

subaru_impreza_kombi_123_1104_head.jpg


  • popper lubi to

#8 OFFLINE   woblerwz

woblerwz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1597 postów
  • LokalizacjaBrzeg
  • Imię:Wojtek

Napisano 11 listopad 2014 - 18:05

I byk, stare quattro to nie nowoczesne wynalazki z haldexem.To działa jak subaracz czy evo.


  • JanuszD lubi to

#9 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4913 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 11 listopad 2014 - 19:20

To stare quattro było załączane na przycisk, jeśli ktoś potrzebował je odpalić w czasie skrętu to padały półosie a AWD jest zawsze odpalone i nie musisz się martwić, że coś popsujesz lub nie zdążysz odpalić. Poza niezawodnością warto odnieść się do frajdy z jazdy no i tego jak pięknie gra boxer a jak smutno pierdzi ałdi :-)



#10 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 11 listopad 2014 - 19:24

I byk, stare quattro to nie nowoczesne wynalazki z haldexem.To działa jak subaracz czy evo.

Trochę tego przerobiłem. To się zgadza. Chociaż z zastrzeżeniem, że tylko twarde nawierzchnie dobry haldex (dobrze dobrany na moc nie oszczędność materiału) daje radę. Do średnio ostrej jazdy mi się sprawdzał lepiej (do naprawdę ostrej nigdy nie dorosłem i nie miałem czym). Działa jak tania wersja super wynalazków z różnicowaniem obciążenia między osiami, i to b. dobrze. Drift na śliskim, kontrola nad autem w uślizgu dużo lepsze jak quattro. To tylko moje zdanie. W przypadku różnic nawet nie będę bronił racji  B)  



#11 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 11 listopad 2014 - 19:30

To stare quattro było załączane na przycisk, jeśli ktoś potrzebował je odpalić w czasie skrętu to padały półosie a AWD jest zawsze odpalone i nie musisz się martwić, że coś popsujesz lub nie zdążysz odpalić. Poza niezawodnością warto odnieść się do frajdy z jazdy no i tego jak pięknie gra boxer a jak smutno pierdzi ałdi :-)

Witaj, guciolucky to stare quattro chodziło cały czas, od urodzenia, wciąż. Na przycisk była tylko blokada, swoją drogą genialne. Trochę wiem o tym bo to jakby trochę "mój chleb powszedni" ze 30 lat ;)


  • guciolucky i albercik2 lubią to

#12 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4913 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 11 listopad 2014 - 19:39

No to kupujcie ałdi  :P



#13 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 11 listopad 2014 - 19:57

No to kupujcie ałdi  :P

Gucio bez spinki, ja napisałem co napisałem po to co by nie było nieścisłości. Blokada występowała już dość dawno i ciężko coś fajnego +20 letniego kupić. Użytkowo było fajne, ale jednak używając trzeba było myśleć i pamiętać. Współcześnie to już nie jest takie hmm.....



#14 OFFLINE   woblerwz

woblerwz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1597 postów
  • LokalizacjaBrzeg
  • Imię:Wojtek

Napisano 11 listopad 2014 - 20:07

Haldex którym jeździłem potrafił się samoczynnie włączyć np. w łuku przy uślizgu. I zamiast auta fwd robiło się nagle rwd a tyłek usiłował wyprzedzić przodek. Stare quatro spięte na stałe było przewidywalne. Nie znaczy łatwe przy ostrej jeździe.



#15 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4913 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 11 listopad 2014 - 20:17

Zero spinki ja tylko chciałem polecić to co uważam za warte polecenia a typów może być wiele. 


  • JanuszD lubi to

#16 OFFLINE   JanuszD

JanuszD

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaLubartów - Jelenia Góra

Napisano 11 listopad 2014 - 22:19

Zero spinki ja tylko chciałem polecić to co uważam za warte polecenia a typów może być wiele. 

Ja uważam, że dobrze typujesz. To trochę powiązane z moją pracą i u mnie emocje już opadły, a rozwiązanie na tamte czasy było bardzo ok. W zasadzie jak zapomniało się o wyłączeniu blokady, mogło urwać półoś lub przegub, skrzynie z mechanizmem różnicowym, międzyosiowym i "tylny most" były w zasadzie bezawaryjne. Było- minęło. Teraz jak co, ulegają uszkodzeniu droższe mechanizmy. Producenci walczą z recesją :(



#17 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 18 listopad 2014 - 00:44

Haldex którym jeździłem potrafił się samoczynnie włączyć np. w łuku przy uślizgu. I zamiast auta fwd robiło się nagle rwd a tyłek usiłował wyprzedzić przodek. Stare quatro spięte na stałe było przewidywalne. Nie znaczy łatwe przy ostrej jeździe.


Mam haldexa i to o czym mowisz moze wystapic tylko jak bączki bedziesz chcial robic albo totalnie swirowac. Jadac ostro po zakretach nic takiego nie wystepuje, zakladajac ze auto sprawne i opony dobre.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych